Gå til innhold

Fargevalg til soverom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I påsken skal jeg og min mann male soverommet. Vi har en høy skråtak vegg, som vi tapetserte med en lilla tapet for litt over 4år siden. Fra vi satte den på veggen, så har jeg vært missfornøyd, jeg rett og slett hatet den. men tapeten var så dyr, at jeg bare måtte tåle synet fremover. Nå er det nok, jeg orker ikke mer.

Så vi skal male alle vegger på soverommet. Da trenger vi tips til fargevalg?

Sengen vår er i lysgrå, hodegavlen er i lysgrå og sengepallen er i lysgrå som er ganske høy. Har hvite nattbord, og høye nattbordlamper med grå/brun skjerm.

2 store vinduer, hvite tunge gardiner, 2 hvite klesskap.

I og med at sengepartiet vårt er i lysgrå, så blir jeg usikker på fargevalget.

Har stusset litt på Muskattnøtt. (tenker).

Nå har vi hatt eggehvit plomme farge på 3 vegger i mange år, og vi vil gå for noe mørekere denne gangen.

Kom så gjerne med tips, vi trenger tips og råd. :) :)

Spørr hvis det er noe dere lurer på.

Anonym poster: 25730ce000b7bd79803769c1c5133482

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Hva med litt mørkere grå? Det kan jo gjøre lillafargen på tapeten finere også ;)

AnonymBruker
Skrevet

Lilla tepeten skal også vekk. Alle fire vegger skal males og være lik farge.

Er det virkleig ingen som har flere tips? Uff, sitter fast, please help!

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hvitt på to vegger, og larvikitt (lady??) på de to andre.

Anonym poster: 7cc1c5a47adde6d1c4387940f6ad0a56

Skrevet

Vi har grått på tre vegger, og Jotuns Skyggeblå på en vegg. Blått er en deilig farge på soverom, syns jeg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Lilla tepeten skal også vekk. Alle fire vegger skal males og være lik farge.

Er det virkleig ingen som har flere tips? Uff, sitter fast, please help!

Siden du/dere var så misfornøyd med tapeten sist gang vil jeg anbefale at dere tar dere tid, tenker, og faktisk har en klar ide om hvordan rommet skal se ut etter maling denne gangen.

Feminint? Varmt? Energirikt etter en tøff dag? Sexy for å sprite opp litt? Rolig og kjølig for en god natts søvn? Maskulint? Hva ønsker dere av rommet? Ro? Sex? En foreldrehule? Helt nøytralt? Fransk budoaire? Straks dere vet svaret vet dere mer om fargen.

Anonym poster: 4ebe7403ed8e167ffcd48cc03023271a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker at det pene møter det grove. I stua har jeg det slik, og jeg vil det slik på soverommet. Har lin sengetøy, store hotellputer med noen pynteputer. Soverommet skal være et sted hvor jeg kan slappe av og nyte stillheten. Jeg liker ikke blått og vil ikke ha det på mitt soverom. Jeg liker jordtoner, ikke lilla, ikke blått og ikke rosa. Skal jeg bryte det litt opp, så kjøper jeg gjerne litt fargeblomster eller 1-2 puter, for å bryte litt opp i stua. var i fargebutikken, og muskattnøtt kan jeg bare glemme, tok med fargeprøver hjem og det sklei helt ut med den fargen. Kanskje KALK farge? Hva mener dere? Vil ha det litt mørkere, for min del så kan soverommet være mørkere, men ikke svart selvfølgelig. Gleder meg bare vanvittig til å få vekk det stygge lilla tapeten.

Skrevet

Vanskelig å si når jeg ikke vet hva slags gråfarger du har på møblene, men jeg syns at muskatnøtt ikke passer til grått, den er for brun. Hva med hvit lin? Og sober er en flott farge. Hvit lin og sober er kjempefine sammen også, hvis du ville hatt en annen farge bak senga f.eks (ja jeg så at du skulle ha en farge på alt :eeeh: )

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si når jeg ikke vet hva slags gråfarger du har på møblene, men jeg syns at muskatnøtt ikke passer til grått, den er for brun. Hva med hvit lin? Og sober er en flott farge. Hvit lin og sober er kjempefine sammen også, hvis du ville hatt en annen farge bak senga f.eks (ja jeg så at du skulle ha en farge på alt :eeeh: )

Det var et fint tips, sober og hvit lin synes jeg var en fin kombinasjon. Kanskje ta sober bak senga?

Slik ser fargen ut på senga og sengegavlen:

lekker+stoffsofa+fra+ilva.jpg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...