Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dilemma...

Har pratet masse med en kompis de siste tre månedene eller så. Jeg fant ut at forholdet mitt skrantet tidlig i høst. Hans har vært dårlig mye lenger enn det. Vi pratet sammen på en fest rett før jul og fant ut at vi var i samme situasjon. Det er lett å snakke med noen som forstår. Vi var begge den som ville gå.

Det som skjer er at jeg går først (for 2 mnd siden). Hans samboer flytter ut denne uka.

Og selvfølgelig - han sender gla'melding til meg om at "nå flytter hun endelig, hva syns du om det?" og flere meldinger som får meg til å tro at det var for min skyld han gikk. Dette har vi aldri snakket om, og det sa jeg til ham. Jeg har aldri gjort noe som skal få han til å tro at vi skal ha en fremtid sammen (så vidt jeg vet). Trodde det bare var jenter som tolket ting så fært jeg... Han er forresten 35 år for dere som lurer.

Han tar ikke tlf, og svarer bare på meldinger med et standardsvar "vi har ikke noe mer å snakke om".

Så jeg får ikke svar på om det var for min skyld han gikk, jeg får ikke oppklart evt. misforståelser fra både hans og min side, jeg vet heller ikke om hun jenta har flytta eller ikke...

Bryr meg om ham som en kompis jeg, og vi har hatt mye gjensidig støtte for å skape oss et bedre liv. Trodde jeg.

Hvordan løse dette da? Forsvare og forklare meg alt jeg kan? Jeg har da ikke gjort noe galt... eller?

Måtte bare få det ut, det er jo ikke akkurat hyggelig om jeg får skylden for å ha ødelagt noe mellom dem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har ikke gjort noe galt, slik det kommer frem her.

Kameraten din var åpenbart klar for å bryte forholdet med sin samboer uannsett, eller hva?!

Så lenge dere ikke har snakket om å være sammen ...så er jo det rimelig sprøtt av han å gå fra sin samboer på grunn av noe så lite konkret...

Har ikke han løftet opp temaet en gang??? Vært konkret? En mann på 35?

Har du skjønt det på han?

Han må ha problemer med å snakke om følelser?

Lurer på hvordan han gikk fra samboeren sin...Pakket bare og gikk?

Gjest Anonymous
Skrevet

:hoho: Hehehe....måtte flire.... Bra svar...

Skrevet
Nei, du har ikke gjort noe galt, slik det kommer frem her.

Kameraten din var åpenbart klar for å bryte forholdet med sin samboer uannsett, eller hva?!

Så lenge dere ikke har snakket om å være sammen ...så er jo det rimelig sprøtt av han å gå fra sin samboer på grunn av noe så lite konkret...

Har ikke han løftet opp temaet en gang??? Vært konkret? En mann på 35?

Har du skjønt det på han?

Han var klar for å bryte uansett ja, det er det han har sagt til meg. Vi har ikke snakket om å fortsette sammen etter bruddene. Skjønner bare ikke hvordan det går an å tolke så fært uten å spørre meg eller gjøre det klart hva han vil! Nå er han sur og nekter å snakke med meg... kanskje jeg bør be ham om å holde på samboern før hun stikker... :roll: men håper han ikke angrer på det han gjør allikevel da...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Alle må ta ansvar for sine egne handlinger, og det må han gjøre også. Kanksje han hadde et lite håp om at det skulle bli noe mer mellom dere tt. Men det er ikke dermed sagt at du må føle det samme. Han har selv valgt å avslutte forholdet med henne, og det er ikke ditt ansvar i det hele tatt. Synd at det har blitt som det har blitt, men du skal ikke ha dårlig samvittighet.

Gi han tid, så kanskje han kommer når han har forstått en del ting.

Gjest Anonymous
Skrevet

Siden han ikke vil snakke mer med deg, så er det vel temmelig klart at han ikke har foretatt seg noe for din skyld... :oops: ...Dessuten tror jeg ikke engang at hun har flyttet ut! Tror du?

Husk at det i 90prosent av tilfellene er det vi jenter som avslutter et forhold..............

Får da være måte på å overvurdere din egen rolle i dette, syns du ikke? :hoho: Kom ned på jorda igjen du!

Gjest Madam Felle
Skrevet
Siden han ikke vil snakke mer med deg, så er det vel temmelig klart at han ikke har foretatt seg noe for din skyld... :oops: ...Dessuten tror jeg ikke engang at hun har flyttet ut! Tror du?

Husk at det i 90prosent av tilfellene er det vi jenter som avslutter et forhold..............

Får da være måte på å overvurdere din egen rolle i dette, syns du ikke? :hoho: Kom ned på jorda igjen du!

herregud så lei en kan bli av våsete gjester. :roll:

Skrevet

Kanskje du var litt for rett ut? Uansett hva han hadde i tankene?

Stikk innom og si hei til han da vel. Men ikke krev noen forklaringer på noe som helst. Ta det som det er, han har valgt å gå fra damen sin. Fortsett et vennskap som om der aldri har vært noe annet.

Noen ganger trengs det andre for å klare å gå det ekstra skrittet. En drøm om noe annet, noe bedre, noe som lokker, noe som gir krefter til å ta det endelige skrittet.

Ikke sitt med skyldfølelse. Og ikke krev noe svar a la det var ikke din feil. For det er jo det du ønsker å høre. Får du et annet svar er du jo like langt og roter deg bare enda mer inn i en floke.

Skrevet
Siden han ikke vil snakke mer med deg' date=' så er det vel temmelig klart at han ikke har foretatt seg noe for din skyld... :oops: ...Dessuten tror jeg ikke engang at hun har flyttet ut! Tror du? Husk at det i 90prosent av tilfellene er det vi jenter som avslutter et forhold.............. Får da være måte på å overvurdere din egen rolle i dette, syns du ikke? :hoho: Kom ned på jorda igjen du![/quote']

Håper jo inderlig at det er sånn! :)

Men siden han verken vil bekrefte eller avkrefte så vet jeg ikke. Mistenker at det er masse misforståelser ute og løper her..

Er nok mer riktig som du sier Madam Felle, at han håpet det skulle bli noe mellom oss da. Og når jeg er litt krass og sier nei-nei så blir det vel sårt.. og litt flaut kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...