Gå til innhold

Hva koster deres bryllup?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har satt opp 250,- til min brudebukett. :fnise: Jeg vil ha en ren og enkel peon bukett satt sammen av meg selv eller pappa (gartner) evt tante.

Oppsatsene våre i "kirken" blir mest sannsynlig sink bøtter med syriner eller hortensiaer. Oppsatser på bordene har jeg planlagt å lage selv ved å sette sammen peoner, hortensia, syriner, roser og alt annet som måtte finnes i hagen og ellers. Vasene blir 3stk Dolmio glass som jeg har spart opp knyttet med et sløyfebånd.

Jeg satte opprinnelig opp 5000,- fordi jeg vil det skal bugne av blomster og farger, men ser at det ikke trenger å koste så mye i det hele tatt. Velger blomster som gjør mye ut av seg å som er lette å spille på lag med. En flott hage er en flott hage på samme måte som en flott kirke er en flott kirke. :)

Man får det mye rimeligere om man lager til mye selv :)

Jeg er ikke flink med blomster og vil gjøre så lite som mulig. Så regner med det vil komme på en del tusen da.

Anonym poster: 18ceaa6f2a38c8ef10362f2a13b88b15

Videoannonse
Annonse
Gjest Kiara!
Skrevet

Man får det mye rimeligere om man lager til mye selv :)

Jeg er ikke flink med blomster og vil gjøre så lite som mulig. Så regner med det vil komme på en del tusen da.

Men det gjelder jo alt, og alle kan noe hvis de bare gidder. Noen scrapper, baker, forhandler frem lavere priser alt etter hva det må være.

Det jeg skal frem til er at når man planlegger å gjennomføre et bryllup til flere hundretusen har man ikke "lov" til å klage på at det blir dyrt i mine øyne. Fordi det finnes så mange løsninger til å få prisen ned bare man gidder. Blir mer å klage for å vise at se på oss vi har mulighet til å bruke mer enn de fleste på bryllup, motsatt av de som klarer å få det så billig som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Men det gjelder jo alt, og alle kan noe hvis de bare gidder. Noen scrapper, baker, forhandler frem lavere priser alt etter hva det må være.

Det jeg skal frem til er at når man planlegger å gjennomføre et bryllup til flere hundretusen har man ikke "lov" til å klage på at det blir dyrt i mine øyne. Fordi det finnes så mange løsninger til å få prisen ned bare man gidder. Blir mer å klage for å vise at se på oss vi har mulighet til å bruke mer enn de fleste på bryllup, motsatt av de som klarer å få det så billig som mulig.

Det er jeg enig i, og jeg klager ikke over at vårt bryllup blir dyrt. Vi har selv valgt å ligge det opp slik, det hadde vi selvsagt ikke gjort om vi ikke hadde hatt mulighet til det :) Vi ønsker nemlig å gjøre minst mulig selv.

Gjest Kiara!
Skrevet

Det er jeg enig i, og jeg klager ikke over at vårt bryllup blir dyrt. Vi har selv valgt å ligge det opp slik, det hadde vi selvsagt ikke gjort om vi ikke hadde hatt mulighet til det :) Vi ønsker nemlig å gjøre minst mulig selv.

Ja, jeg bare synes jeg leser mange som klager over at bryllupet i hundretusner klassen blir så dyrt...

Men dem om det. :)

Skrevet

Hvordan klarer dere å få bryllupet til å koste under 100 000 kr? Jeg er imponert og tydeligvis dårlig med penger ;)

Kjole: gave fra en venn av mannen

Hans klær: klær han allerede hadde

Vigsler: Mat og 500kr

Ringer: Sølvringer, helt enkle, 50kr på Youngstorget :fnise:

Mat: 300kr, afrikansk mat til 7stk

Drikke: 1250kr, kjøpte champagne og pils til park-kos, og resten brukte vi på stamstedet

Eneste jeg er trist for er at vi nesten ikke tok bilder, men pytt.

Skrevet (endret)

140.000. Skal ha bryllup i utlandet hvir vi betaler opphold og flyreise, så det er i grunn det som tar den største biten av kaka.

Hvorfor i utlandet ? og hvor ?

Vi lurer på å ha to bryllup.. eller bryllupsfester. Et i Norge og et i hans hjemland. Men et bryllup i hans hjemland vil bli stort og veldig spesielt, så jeg har i grunnen litt lyst å bare ha bryllup der, og invitere med mine aller nærmeste dit, så de får være med på den store opplevelsen.

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Vi ligger på mellom 120 000 og 150 000 slik det ser ut nå. Da har jeg tatt med ting som mannens kårde til ca 5000, kjole til min forllover (min datter) til 3000, mine egne tre kjoler på tilsammen 15 000 og bryllupsreisen vår. Vi blir 36 til middag den ene dagen, og 109 til champagnemottagelse på vielsesdagen.

Skrevet

Bare et spørsmål kiara og mener ikke å være kritisk, bare lurer. Har dere valgt de ringene dere virkelig vil ha eller sparer dere inn her? Bare tenkte siden dere bruker 20000+ på brudekjole og 5000 på ringer. Og så lurer jeg også på hvordan type ringer dere skal ha og hvor dere kjøper dem. Hilsen nysgjerrigper.

Jeg har regnet feil! Hurra! :bolledeig:

Gud for en herlig følelse!

Og som dere ser har vi/jeg brukt mye på ting som ikke utgjør den helt store forskjellen for gjestene og selskapet som helhet.

Brudekjole kr 22 000 - sko kr 399 - smykke kr 1 000 - brudebukett kr 250 - sminke og hår kr 500 - div kr 500 Dress kr 5 000 Ringer kr 5 000 Save the date kr 410 Invitasjoner kr 1 700 Vielse: Vigsler kr 2 500 Musikk kr 5 000 Program/meny kr 1 369 Leie av lokale Leie av bord kr 960 Leie av stoler kr 1 500 Toalett kr 1 300 Leie div

kr

kr 3 000 Leie lyskroner kr 1 800 Bordkort kr 100 Blomster og dekor kr 2 500 Ikea kr 2 500 Grill kr 3 000 Fotograf kr 5 000 Mat: kr 10 000 - Personale kr 3 000 - Festmiddag - Nattmat kr 2 000 - Snacks - Bryllupskake kr - - Kaker kr - Drikke: - Champagne kr 2 000 - Tappetårn kr 3 000 - Åpen Bar kr 2 000 - Rødvin kr 1 200 - Hvitvin kr 800 - Blandevann/brus kr 500 - Utstyr kr 500 kr 92 288

Kiara

Anonym poster: 3206ac8696c7b813135b9a211354d0c5

Gjest Ciegus
Skrevet

Uæh, så dyrt alt er... Vi ser for oss et bryllup med ca 45-50 gjester, og jeg hadde håpet å kunne få det til for 60 000, men ser jo at det ikke er så realistisk når man ikke vil spare på verken mat eller drikke... ;)

Skrevet

Jeg beklager hvis noen føler seg støtt over at jeg klagde på hvor dyrt det blir. Vi har selv valgt det, og det finnes ikke synd i oss. Men jeg skulle gjerne sett at vi bare brukte halvparten. For vi må være veldig flinke til å spare fremover.

Problemet vårt er vel at vi vil gjøre minst mulig selv. Latskapen lenge leve! Og da må man betale.

Og hvis noen føler at jeg har sett ned på de som gjør ting selv og har ett rimeligere bryllup, så beklager jeg det! Det har absolutt ikke vært meningen. Og jeg syns de som klarer det er kjempe flinke! Jeg er bare veldig lat og lite kreativ.

Skrevet

Rammene for bryllupet og antall gjester er ganske avgjørende for prisen. Vi skal ha det på en restaurant hvor kuvertprisen er 1500 (inkludert drikke til maten), men ut over det kan vi ikke ta med kaker eller drikkevarer. Med ganske mange gjester er størstedelen av budsjettet brukt allerede der. Ut over det velger vi å bruke en god sum på et bra band, fotograf til en pris midt på treet og en god del på klær og frisør/sminke. Egentlig veldig lite stæsj og dill. Budsjettet var på 160 000, må gå igjennom og sjekke det nå som det meste begynner å komme på plass, men tror ikke vi er så far off...

Skrevet

Hva koster en brudebukett? Jeg er som sagt helt blåst på dette, har aldri interessert meg for blomster. InPnbilte meg at en brudebukett ville komme på ca 3000-4000,- og med blomster i kirke og lokale, regnet jeg med at det ville komme opp i 10 000,- Om det ikke er så mye, blir jeg glad :)

3-4.000 for en brudebukett?! Hvordan blomster skal dy ha? :O tror faktisk ikke den prisen er mulig å få til, selvom man prøver.

Skrevet

Hvorfor i utlandet ? og hvor ?

Vi lurer på å ha to bryllup.. eller bryllupsfester. Et i Norge og et i hans hjemland. Men et bryllup i hans hjemland vil bli stort og veldig spesielt, så jeg har i grunnen litt lyst å bare ha bryllup der, og invitere med mine aller nærmeste dit, så de får være med på den store opplevelsen.

Rett og slett fordi vi har lyst:) - Italia.

Skrevet

Jeg har satt opp 250,- til min brudebukett. :fnise: Jeg vil ha en ren og enkel peon bukett satt sammen av meg selv eller pappa (gartner) evt tante.

Oppsatsene våre i "kirken" blir mest sannsynlig sink bøtter med syriner eller hortensiaer. Oppsatser på bordene har jeg planlagt å lage selv ved å sette sammen peoner, hortensia, syriner, roser og alt annet som måtte finnes i hagen og ellers. Vasene blir 3stk Dolmio glass som jeg har spart opp knyttet med et sløyfebånd.

Jeg satte opprinnelig opp 5000,- fordi jeg vil det skal bugne av blomster og farger, men ser at det ikke trenger å koste så mye i det hele tatt. Velger blomster som gjør mye ut av seg å som er lette å spille på lag med. En flott hage er en flott hage på samme måte som en flott kirke er en flott kirke. :)

Vi brukte villblomster som pynt i kirken og lagde oppsatsene til middagen selv, men med blomster fra blomsterbutikken. Betalte 3000 for alle disse blomstene og brudebuketten.

Skrevet

Rett og slett fordi vi har lyst:) - Italia.

Ååå.. jeg ELSKER Italia.. og nå fikk jeg en ide om å droppe både norskt og arabisk bryllup, og heller sammle hele gjengen i Italia istedenfor :rodmer:

Skrevet

Ååå.. jeg ELSKER Italia.. og nå fikk jeg en ide om å droppe både norskt og arabisk bryllup, og heller sammle hele gjengen i Italia istedenfor :rodmer:

Ja, hvorfor ikke! Italia er fantastisk :-) glad vi bestemte oss for det.

AnonymBruker
Skrevet

3-4.000 for en brudebukett?! Hvordan blomster skal dy ha? :O tror faktisk ikke den prisen er mulig å få til, selvom man prøver.

Jeg vet som sagt ikke hva det koster, bare tippet en pris. Men ser jo at en annen har betalt 3900,- for sin bukett, så tror ikke jeg er så langt ifra.

Skrevet

3-5000 kr for en brudebukett hos en blomsterhandler er ganske vanlig. Jeg kjøpte en kupong via Sweetdeal og fikk min bukett til 2400 kr, og det var halv pris. Sjekket mange steder og da var det ingen steder som kunne tilby en brudebukett under 3000 kr. Til gjengjeld brukte vi lite penger på blomsteroppsatser siden min mor lagde dem. Brudebukett derimot ville jeg lage noe skikkelig, og det var jo mange roser, ergo ikke billig i seg selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

3-5000 kr for en brudebukett hos en blomsterhandler er ganske vanlig. Jeg kjøpte en kupong via Sweetdeal og fikk min bukett til 2400 kr, og det var halv pris. Sjekket mange steder og da var det ingen steder som kunne tilby en brudebukett under 3000 kr. Til gjengjeld brukte vi lite penger på blomsteroppsatser siden min mor lagde dem. Brudebukett derimot ville jeg lage noe skikkelig, og det var jo mange roser, ergo ikke billig i seg selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Takk for oppklaring :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Bare et spørsmål kiara og mener ikke å være kritisk, bare lurer. Har dere valgt de ringene dere virkelig vil ha eller sparer dere inn her? Bare tenkte siden dere bruker 20000+ på brudekjole og 5000 på ringer. Og så lurer jeg også på hvordan type ringer dere skal ha og hvor dere kjøper dem. Hilsen nysgjerrigper.

Det var samboeren min som kjøpte ringen min i Usa på jobbreise, så den var helt hans verk uten at jeg viste hva slags ring som han ville at jeg skulle ha. Veldig fin ring med diamanter hele veien, men den er ikke så bred. Mannen vil ikke ha noen dyr ring, så der blir det noe enkelt etter hans ønske.

Så vi har ikke spart eller vært gjerrige på ringene, bare det at jeg har overlatt det til den kommende brudgom å hva han synes var passende pris og ring. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...