Gjest Elseby13 Skrevet 11. mars 2013 #1 Del Skrevet 11. mars 2013 Når jeg sitter og ser på sminke tutorials på YouTube så bruker de alltid primer. Men hva er det? Er det blankt eller med farge? Bruker du det daglig eller bare til fine anledninger? Og hvilket rimelig og godt merke kan du anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 11. mars 2013 #2 Del Skrevet 11. mars 2013 Primer er en slags krem som gjør at sminken fester seg bedre og sitter lenger. Du kan velge på noen primere om de skal være hudfarget eller uten farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilc Skrevet 11. mars 2013 #3 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg bruker primer under øyenskygge hver eneste dag (favoritten er Urban Decay Primer Potion, eller UDPP som den kalles på internett), for meg utgjør det hele forskjellen. Før jeg oppdaget den var det ikke noen vits for meg å bruke øyenskygge, alt bare forsvant etter kort tid. Nå sitter skyggene til jeg fjerner dem Primer til ansikt bruker jeg sjeldent, ene og alene fordi jeg ikke har funnet noe jeg har vært fornøyd med, men jeg har en del ulike jeg tester innimellom. Primere til ansikt kan ha flere ulike funksjoner; noen fokuserer på å minimere porer og jevne ut huden slik at den utgjør et godt underlag for foundation, mens andre primært er ute etter å øke holdbarheten på ansiktssminken. Det finnes også fargekorrigerende primere, for eksempel bruker mange som sliter med rødhet grønne primere for å nøytralisere. Det finnes også primer til leppebruk, og selv om jeg ikke bruker det fast er det veldig greit å ha når en er avhengig av at leppestiften skal sitte litt bedre. Den jeg har, Prep + Prime Lip fra MAC, gjør som bonus tørre leppestifter lettere å legge. Det er som du ser en jungel av primere der ute, TS, men det kan virkelig være verdt å fordype seg litt i Bare spør om du lurer på noe, så skal jeg hjelpe så godt jeg kan! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terri Skrevet 12. mars 2013 #4 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg kjøpte min første primer i fjor, fra glo minerals (er merke jeg er veldig glad i), men fikk ikke den effekten jeg ønsket.. synest faktisk sminken så bedre ut når jeg droppet primeren.. Etter å ha søkt litt rundt på nettet og lest meg litt opp på primere, valgte jeg å prøve bodyography sin, og det ble suksess! Jeg får ingen wow effekt, men foundation legger seg finere på huden, og porene mine blir mindre synlige sminken holder hakket bedre om jeg bruker primer. Jeg bruker ikke alltid primer, men mye oftere etter jeg fant en jeg er skikkelig fornøyd med Jeg har egentlig ganske rødlig hud, etter mange år med akne og hudproblem.. skulle kanskje brukt en grønn primer siden den fargen skal nøytralisere rødhet, men har mye bedre effekt av glo minerals sitt "redness relif" løspudder. litt av det under sminken, så forsvinner all rødhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 12. mars 2013 #5 Del Skrevet 12. mars 2013 Niks det ser jeg ikke grunnen til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #6 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg har nettopp bestilt en primer for fet hud. Håper den hjelper. Er så lei av at ansiktet mitt skinner av blanket etter en skoledag. Anonym poster: 706e2ecbe4ecd11f8dc4a28c432a263b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elise00 Skrevet 12. mars 2013 #7 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg bruker primer fra loreal studio secrets. er veldig fornøyd med den, den gjør sånn at porene blir mindre og hindrer dermed at foundationen legger seg i porene. Hadde en dyr en fra smashbox, men den syntes jeg var dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 12. mars 2013 #8 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg tror Primer er litt sånn smør på flesk, ihvertfall hvis en ikke har noe helt ekstremt man skal 'jevne ut' før påføring av foundation. Så jeg bruker bare foundation blandet med litt ansiktskrem, oppå et rent ansikt jeg har smurt med fuktighetskrem noen minutter før. Med den foundation jeg bruker, så går det helt greit. (Flytende foundation) For jeg føler det liksom ikke er måte på hva som skal 'primes'. Først ansiktet, så øyelokket, sannsynligvis vippene og håret til slutt også. Jeg tror det er like sannsynlig at det er markedskreftene som pusher på at dette er et must, som at det faktisk er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #9 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg bruker ikke primer, for de hadde ingen på body shop som passer meg. Men bruker noe andre, glatte greier.. Sånn en: http://webshop.bodyshop.no/main.aspx?page=article&gid=50104&gidlevel=50104&artno=83284 Den var fin å bruke under BB cream. Anonym poster: 31c48f7b9b0b847d71a3b3959801b6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara-ellis Skrevet 12. mars 2013 #10 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg bruker bare øyenskyggeprimer, den samme som i det første innlegget fra Urban Decay. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå