AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Vi har bestemt oss for å ha utevielse høyt til fjells, på ca 1100 moh. (Gjestene blir fraktet helt dit vi skal være, selv om det ikke er bilvei frem) Aldri vært i utevielse før, så dere som har erfaring hva må vi tenke på, huske på, tanker om pynting etc. etc. . . . Det eneste jeg har tenkt enda er at jeg ønsker en slags form for portal som vi og presten står ved. Kanskje det er lurt med en rød løper med tanke på høye heler og gressbakke? Kan vi og gjestene stå eller bør vi ha stoler og benker? Trenger presten bord? Høyttalere og mikrofon? (Vi blir ca 90 gjester) Brudemarsj selv om det er ute? Underholdning? Vi har lurt på å få en til å synge When you say nothing at all av Ronan Keating. Kom med ideer, tanker, erfaringer osv. Anonym poster: 23e08743037e7e264c822117590176a5
Gjest Adriane Skrevet 11. mars 2013 #3 Skrevet 11. mars 2013 Min første tanke var den samme som Estrellas - dere kan være uheldige og få dårlig vær. Så det bør være en eller annen form for mulighet til å stå i ly. Type partytelt eller lignende. Men det er kanskje ikke bare enkelt å få til på 1100 moh Hvis dere er fast bestemt på å gjennomføre dette, tror jeg dere må la gjestene få kle seg deretter (så får de evt heller skifte etterpå, til festen). Dvs fornuftige sko, fornuftige klær, og gjerne vind- og vanntette slik at de er greit beskyttet om været ikke er hyggelig. I alle fulle fall er det vel stor sjanse for at det kan være litt vindfullt på 1100 moh høyde. Om dere trenger stoler etc, kommer litt an på hvor lang dere antar vielsen/seremonien blir, og om noen av gjestene er dårlig til beins eller har andre utfordringer som betyr at de helst må få sitte. Så kanskje dere må ha noen stoler iallfall. Og jeg ville satset på fornuftig skotøy fremfor rød løper. Høyttalere, mikrofon og underholdning blir muligens litt ambisiøst langt oppå fjellet sånn, men for all del, det er godt mulig det lar seg gjøre Pynting? Jeg vil tro omgivelsene i seg selv er pynting nok, og at det er nettopp omgivelsene og den vakre naturen som gjør at dere vil gifte dere der? Om vi skulle gjort noe sånt, ville vi nok gjort det så enkelt og så raskt som mulig tror jeg. Minst mulig ekstra dilldall, en relativt kjapp seremoni uten andre innslag, og gjestene skulle fått utdelt tepper å ha rundt seg osv. Men det er fordi jeg ser for meg at man står ytterst på et forblåst fjellplatå eller noe, og det er jo slett ikke sikkert at det er det dere skal, hehe 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #4 Skrevet 11. mars 2013 Har jo selvfølgelig bestilt helt fantastisk fint vær;) Sol, vindstille og deilig temperatur:) Vi har en plan B om været ikke skulle være på vår siden men satser på å ikke trenge plan B. Det er strøm rett ved der vi skal være så det er eventuelt ikke noe problem å få til. Trenger ikke være lenge ute. Lokalet vi skal være i ligger 5 minutter unna bare. Slår været helt feil må vi ta vielsen her. Ikke veldig vindfull der, men selvfølgelig på fjellet.. Tenkte å enten lage en hjemmeside eller en lukket Facebook side med praktisk info. Der kan vi legge ut info om at det selvfølgelig er lov med praktiske og varme klær om været tilsier det. Opplyser da om denne siden i invitasjonen. Har tenkt å legge ved et infobrev ved innbydelsen også med oversiktskart over vielsested, festlokale, overnatting etc siden ikke alle har vært der før. Anonym poster: 23e08743037e7e264c822117590176a5
Gjest Adriane Skrevet 11. mars 2013 #5 Skrevet 11. mars 2013 Ååååja, men da stiller jo saken seg ganske annerledes Jeg så liksom for meg at det var på et øde fjellplatå, uten verken hus eller folk i mils omkrets, hehe - spesielt siden du skrev at det ikke er bilvei helt frem. Da blir det jo liksom en helt annen greie enn det jeg så for meg, så da kan du egentlig bare se bort fra så å si alt jeg skreiv, haha
Gjest Kiara! Skrevet 11. mars 2013 #6 Skrevet 11. mars 2013 Jada, jeg har en haug med tips og ting som er et must å tenke på. *skal dere ha innleide musikere? - Mange musikere feks de som spiller fiolin "nekter" å spille uten tak, dvs at du må ha partytelt som er stort nok. De vil også kunne kreve gulv. Tenk kreativt, legg ut en haug med tepper som fungerer som gulv. *lyd - alle må høre, hvis ikke er vitsen vekk. Dette gjelder spesielt vigsler. *sitteplasser - sitteplasser til 90stk er mange. Vi skal ha sitte plasser til våre 60, men det er kun pga at vi har lagt opp til en vielse med mye musikk istedet for lesning. Vil at gjestene skal nyte musikken. Men tenk på bestemødre og andre som kan ha variabel helse de må ha sitteplasser. *altergang -dropp den røde løperen det kan fort bike over til komisk. Det samme med en hvit løper. Finn andre måter å markere "veien" på med roseblader, lanterner, blomster i krukker etc. Less is more når det kommer til ute, spill på lag med hva som finnes ikke pynt med masse dill som gjør ting rotete som bruder ofte faller for fristelsen til siden aaaaaaaaaalt må pyntes. Alt må ikke pyntes, noe er vakkert bare i sin enkelhet. Vi skal ha alt ute, plan B er at teltet er solid nok til å tåle det meste. Blir det dårlig vær finner vi en løsning, men jeg planlegger som det skulle bli strålende sol! Ønsker dere lykke til! Portal får du på Clas Olson etc eller du kan lage den med bjørk.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #7 Skrevet 11. mars 2013 He, he, he. Er både, folk, strøm og hus innenfor rekkevidde:) Vi skal gifte oss på toppen av en skiheis faktisk! (Ja vi er vist gærne har vi hørt) Det er bilvei frem til der stolheisen starter. Alle gjestene, oss selv og presten fraktes til fjells i stolheis. Min bestefar på godt over 90 år ordner vi så blir kjørt i beltevogn eller med 6-hjuling. Tror ikke vi får han i heisen. Det er ei heisbu på toppen der og der kan vi eventuelt ta strøm ifra:) Så liksom for meg rød løper fra der vi går av heisen til dit vi skal være. Vil tippe 30 meter kanskje. Tenkte dette kanskje hadde vært praktisk for min del også siden kjolen min skal ha litt slep. Tror vi har mulighet for å få lånt benker fra skisenteret som vi eventuelt kan settes ut der vielsen skal være, bare litt usikker på hvor ujevnt terrenget er da snøen er borte.... Og hvor mange benker de har, men det får vi sjekke opp. Etter vielsen skal vi ned igjen med heisen, noen få hundre meter fra der vi går av heisen ligger skistua der vi skal ha festen:) Anonym poster: 23e08743037e7e264c822117590176a5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #8 Skrevet 11. mars 2013 Vi skal ha innleid musikk ja:) De spiller keyboard og gitar. Han ene er kompis av pappa og veldig real å ha med å gjøre. Insisterer til og med på å spille gratis i bryllupet:) (lurer på å gi et gavekort på kielcruise til han og kona etterpå isteden om han ikke vil ha betalt da tiden er inne) De portalene til Clas Ohlson er fine, men er de litt smal? Var ikke kommet i butikk enda, men skal å se på dem. Portalen har jeg tenkt å pynte med villvin. Ellers ute lurte jeg på å ta gamle melkespann å fylle med bjørkeløv med sløyfebånd rundt. Enkelt, greit og billig:) Anonym poster: 23e08743037e7e264c822117590176a5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #9 Skrevet 17. mars 2013 Vet om noen som giftet seg på Preikstolen. Brudefølget og vigsler hadde fjellstøvler og turklær. Stilig opplegg. Anonym poster: 02bd27735fe04a9d6d36a9e7032df6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå