Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en bitter skilsmisse har ungene lite kontakt med mor. Hun prioriterer ikke lenger ungene, og følger de opp i liten grad. Hun valgte selv å forlate hjemmet og ungene, etter å ha funnet seg en ny mann. Nå ligger konfirmasjonen snart foran oss, og jeg ser ikke helt hvordan vi skal løse dette. Jeg synes det blir fryktelig vanskelig å ha noen feiring sammen med mor og hennes nye mann. I tillegg vet jeg at både arbeid og kostnader i sin helhet blir å falle på meg, med mindre NAV går inn og fatter vedtak, og trekker et beløp fra hennes lønn. Hun vil nemlig aldri gå med på å ta sin el av ansvaret for feiringen.

Vi kan da umulig være de eneste som har det sånn. Hvordan løser andre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør hvordan barnet helst vil ha dagen, svelger kameler og lager det sånn. Du kan jo ringe moren og spørre hva hun ønsker å bidra med?

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Spør hvordan barnet helst vil ha dagen, svelger kameler og lager det sånn. Du kan jo ringe moren og spørre hva hun ønsker å bidra med?

Ringe moren,Han skriver jo at det er høgt konfliktnivå,hørest veldig ut som du ikke klarer å sette deg inn i andre sine situasjner her!

Jeg vil anbefale deg å snakke med konfirmanten om hva som er ønskelig. muligens ha en enkel markering hjemme med hans nermeste.

Skrevet

Enig med de andre, spør konfirmanten. Det er tross alt konfirmantens dag

Skrevet

Jeg har vært gjennom det samme. Mitt råd er at du snakker med konfirmanten, og hører litt om hva han/hun vil ha det på konfirmasjonsdagen, hvem han/hun vil ha der av gjester (trenger ikke legge frem VIL du ha mor/stefar, men snakke mer generelt om alle - også en ev bestevenn eller gamletante Gunda) og spørre litt om mat, taler osv.

Så hadde jeg satt opp budsjett, og enten sendt mor dette med spørsmål om hun vil betale halvparten, og ev hva hun vil delta med, og er konfliktnivået for høyt; ta kontakt med Familievernkontor og få hjelp der. Av erfaring kan jeg bare råde deg til å få alt skriftlig.

Betaler mor bidrag, så snakk med NAV om ditt budsjett, og få det krevd inn der. Og gå bare ut fra at alt arbeid havner på deg, allier deg heller med din egen familie og ta det heller som bonus om mor virkelig kommer for å hjelpe til.

Om du ser over tråder her, så ser du at konfirmasjon ikke trenger nødvendigvis å bli så dyrt. Lån hvite duker av familie og venner, hør om noen blomsternyttige kan hjelpe til med borddekorasjoner (eller ev ha enkle Gerbera i glassvaser) få familie og venner til å bake kaker, trykk sanghefte og invitasjoner selv.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...