Lil'sis Skrevet 4. juni 2002 #1 Skrevet 4. juni 2002 Hei. Idag fikk jeg første mensen etter uttak av (kobber)spiral, så når den er over blir det full prøving. Men jeg lurer på denne eggeløsninga. Er det fjorten dager -nøyaktig- etter mensens første dag den inntreffer? Jeg har 29 dagers syklus. Jeg har jo to barn fra før, så jeg burde jo ikke være så grønn, men "de kom av seg selv", før vi nådde å begynne å prøve på skikkelig. Klem til alle andre prøvere!
fletta Skrevet 4. juni 2002 #2 Skrevet 4. juni 2002 Heisann Det er en myte at eggløsningen kommer 14 dager etter mens. For de med ca 28 dagers syklus stemmer nok dette sånn noenlunde, men "regelen" er visstnok at EL finner sted, og ca. 10-18 dager ETTER EL dukker mensen opp. Kroppen din er f.eks. "innstilt" på 13 dager, da vil som regel mens alltid komme 13 dager etter EL. Denne ventetiden fra EL til mens kalles lutealfase, vanligst er en lutealfase på 12-14 dager. Er mensen forsinket en gang , er det altså forsinket EL som er skylden! Håper ikke dette bare var rot Lykke til med prøvingen, klem fra 12
Lil'sis Skrevet 4. juni 2002 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2002 Var og rotet litt rundt, og fant denne addressen: http://babycenter.com/calculators/ovulation Det var bare å taste inn siste mens-dato, og lengde på syklusen, så slipper man å telle selv. Det var jo et slingringsmonn på noen dager i resultatet, da. Og da er man vel kanskje like langt... Jeg kjenner jo når jeg har el, men det hadde vært greit å vite på forhånd. Kanskje jeg burde begynne å merke av i kalenderen når jeg har el. For så lenge jeg har en stabil syklus, bør vel også el-dagen være "fastsatt"? Hvorfor har ikke jeg tenkt på dette før? *Sukker langt* Tror jeg bør gå å legge meg nå, blir ør av all denne uvante tankevirksomheten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå