Gå til innhold

Gode kasjmirgensere - hvor ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor finner jeg disse ? synes det meste består av sånn ca 5 % kasjmir og resten ymse annet eller så har genseren noe grusomt mønsterprint og/eller applikasjoner/volanger/annet herk.

noen som har tips til hvor jeg finner helt enkle noenlunde fasongsydde gensere med minimum 50% kasjmir i str xl (hipp hurra for pupper - not) ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Billigkjeder som Zara og Mango hadde en god del 100% før jul.

Skrevet (endret)

Uniqlo og trendavdelingen på HM hadde også noen i 100% for litt siden. Brunello Cucinelli og Ralph Lauren har vel også noe.

Endret av Fashionistaen
Skrevet

tenker vel muligens i retning litt mer klassiske butikker en de dere nevner. har dårlig erfaring med kvaliteten på varene derfra.

vil heller betale ekstra for et plagg som holder seg lenge enn et billigere plagg som nupper seg/ryker/deformeres etter få gangers bruk.

Skrevet

tenker vel muligens i retning litt mer klassiske butikker en de dere nevner. har dårlig erfaring med kvaliteten på varene derfra.

vil heller betale ekstra for et plagg som holder seg lenge enn et billigere plagg som nupper seg/ryker/deformeres etter få gangers bruk.

Brunelli Cucinelli og Ralph Lauren Black Label er vel ikke akkurat kjent som billigmerker... :klo:

• Liker 2
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Prøv Benetton!

Jeg har en kjempegod cardigan derfra! De har både gensere og cardigans.

Skrevet

De har en egen butikk på paleet som selger 100 % kashmir gensere, den ligger i andre etasje, husker ikke helt hva den heter. Genserene ligger vel fra 1000 kr og oppover, finnes i alle fasonger farger og lengder, med armer og uten osv, nesten helt sikker at de går opp til XL.

De selger også noen på høyer egertorget i andre etasje der i den nye avdelingen og på Steen og Strøm, tror det er på butikken som ligger inners der i 4 etasje.

Skrevet

Brunelli Cucinelli og Ralph Lauren Black Label er vel ikke akkurat kjent som billigmerker... :klo:

nei, men jeg vet ikke helt hvor disse selges ?

Prøv Benetton!

Jeg har en kjempegod cardigan derfra! De har både gensere og cardigans.

benetton sine plagg pleier å sitte rart på meg,vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det.

De har en egen butikk på paleet som selger 100 % kashmir gensere, den ligger i andre etasje, husker ikke helt hva den heter. Genserene ligger vel fra 1000 kr og oppover, finnes i alle fasonger farger og lengder, med armer og uten osv, nesten helt sikker at de går opp til XL.

De selger også noen på høyer egertorget i andre etasje der i den nye avdelingen og på Steen og Strøm, tror det er på butikken som ligger inners der i 4 etasje.

disse skal sjekkes ut, tusen takk :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg har en jeg også, men da må jeg vite at £400 er en ok pris å betale.

De er 70% casmhir og 30% silke.

• Liker 1
Skrevet (endret)

wildwool.no

Jeg har kjøpt flere gensere derfra i løpet av høsten og vinteren. Er veldig fornøyd.

Edit: Jeg så nå at de kun har til L, men herremodellene går til XL, så det kan jo være en mulighet. Jeg vurderer å bestille en herremodell selv. :)

Endret av Mija
Skrevet

Jaa, Ralph Lauren er jo ikke så dyrt for en god genser. Er dog litt usikker på hvordan de 100% kasjmir er, da jeg bare har i blandet 50% med vanlig ull. RL finnes en god del steder i Oslo området, feks. Steen&Strøm og Ferner Jacobsen.

Skrevet

Mine Benettoncardigans fra ca 2001 er fortsatt fine- de som jeg kjøpte der i fjor er nå så slitte og nuppete at jeg vurderer å kaste dem. Det virker som om Benetton har sluttet å lage plagg av høy kvalitet. Unntaket er plaggene av merket Sisley.

Skrevet (endret)

Jeg har en jeg også, men da må jeg vite at £400 er en ok pris å betale.

De er 70% casmhir og 30% silke.

til den prisen vil jeg nok prøve først og jeg mistenker at den ikke er kjøpt i norge ?

dere andre, takk for tips. skal ta en snokerunde til helgen :)

(wildwool kan etterhvert ha potensiale men ikke før de fyller opp varelageret sitt.)

Endret av minienthe
Gjest Lille-pus
Skrevet

til den prisen vil jeg nok prøve først og jeg mistenker at den ikke er kjøpt i norge ?

dere andre, takk for tips. skal ta en snokerunde til helgen :)

(wildwool kan etterhvert ha potensiale men ikke før de fyller opp varelageret sitt.)

Å jeg kan til fulle innestå for kvalitet i hvert ledd :)

Produktene er av en fabelaktig kvalitet.

Dôg siden jeg pleier dele ting som er altfor dyre for de store massene så orker jeg ikke det denne gangen ;)

Om noen er interessert så kan de få info på PM :nigo:

Skrevet

Ralph Lauren i 100% kasjmir er en drøm :) Mykeste av alle kasjmirgenserne jeg har <3

Skrevet

de går dessverre kun opp til M/L i størrelsene. erfaringsmessig trenger jeg XL :(

Skrevet

Signerer Wild Wool! Pluss for at de er norske :-)

Skrevet

Signerer Wild Wool! Pluss for at de er norske :-)

fikk mail om at de skulle få inn igjen noe på lager snart så mye mulig jeg tester ut de da :)

Skrevet

Sa de noe om når de skulle få inn nye ting? Kunne også tenkt meg litt i kasjmir. Er størrelsene derfra greie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...