Dag83 Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 (endret) Jeg fotograferer en del bryllup og skal designe en ny nettside, og da kunne det vært fint med litt tilbakemeldinger fra dere gifteklare som kanskje akkurat nå kikker etter fotograf til deres bryllup. Pr i dag bruker jeg denne nettsiden: http://www.frognerfoto.no Den er utformet som en blogg hvor man må scrolle nedover for å se bildene som ligger der, og hvor det ligger mange bilder fra hvert bryllup. På den nye siden, vil jeg heller ha forsiden som en portefølje, hvor man kan se et utvalg forskjellige bilder (ikke bare fra bryllup) slik at man øyeblikkelig får et inntrykk av hva slags jobber jeg tar. Det nye designet blir slik: http://bit.ly/YUZxe7 Så kommer det store spørsmålet: Ville du anta at man kan klikke seg inn på disse bildene på den nye siden, for å se flere i samme serie? Ville det vært en fordel? Eller er det greit med kun et lite utvalg? Eller hadde du tenkt at dette er nettopp et utvalg av de beste bildene og ikke regnet med at det lå flere bilder der? Er det "trygt" nok å kun se 5-6 bryllupsbilder på en forside som denne, eller syntes du det er bedre å heller se mange bilder fra hvert bryllup slik at du får et mer helhetlig inntrykk? Er litt usikker på hvilken løsning jeg kommer til å gå for, så derfor er det veldig fint med litt feedback. Alle tilbakemeldinger settes stor pris på. Endret 11. mars 2013 av Dag83
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Sjult reklame? Anonym poster: 3a8d6f287d9f0dce1a7a6aff1e3bc745 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #3 Skrevet 11. mars 2013 Reklame, ja. Tråden er også postet i feil kategori, muligens med vilje. Til TS: teksten på hjemmesiden burde helst være feilfri. Anonym poster: 484cfd3f5e097ee331151d5d1a2fbd0c
Tibbie Skrevet 11. mars 2013 #4 Skrevet 11. mars 2013 Jeg syns du bør legge ved en tekst på hvert forside bilde, med noe alà "klikk for å se album/mer" eller noe lignende. Jeg skjønte det etter hvert, men tviler veldig, veldig sterkt på at mamma, venninna eller bestemor ville skjønt det. Det er nok de som er mest vant til internett, og som har vært borti dette før som skjønner det. Eventuelt kan du skrive det øverst. Veldig fine bilder forresten
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #5 Skrevet 11. mars 2013 Jeg tror de fleste vil forstå at man skal klikke seg inn på bildene, men du kan jo eventuelt ha en diskret tekst som kommer opp når man holder musepekeren over f.eks. Forøvrig synes jeg bildene på den nye siden er mye mer appelerende en på den gamle. Jeg husker vi så på siden din blant mange mange andre da vi skulle velge fotograf og din ble valgt bort pga bildene på forsiden. Nå skjønner jeg at noen bilder må vike fototeknisk for å rekke øyeblikket, men synes det var for mange hvor bakgrunnen ikke var bra. Den nye siden ville fattet min interesse, men jeg ville ønsket å se et større utvalg av bryllupsbilder hvis jeg skulle booket deg til bryllup. Anonym poster: 3b470c583bb14101f7204a279c5d5f34
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #6 Skrevet 11. mars 2013 Nei, dette syns jeg ble veldig uoversiktlig. Da jeg lette etter fotograf, var jeg opptatt av å kunne klikke meg direkte inn på bryllupsportefølje og se - helst veldig mange - bilder fra forskjellige bryllup som fotografen har hatt oppdrag i. Jeg var også opptatt av at hjemmesiden var oversiktlig, lett forståelig, lett å navigere på og hadde mest mulig informasjon - også prisinfo. Når jeg går på din (nye) hjemmeside, får jeg egentlig bare inntrykk av at det er en side som vil vise frem masse bilder. Og jeg har ikke klart å finne et bryllupsbilde innpå der ennå, og jeg gidder ikke lete. Så min mening er at din gamle side tross alt er langt bedre. Anonym poster: 9b47be6837e1a9d88559ae885961b0af
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #7 Skrevet 11. mars 2013 Nå ser jeg forresten at jeg også var innom siden din (den gamle) da jeg lette etter fotograf. Jeg strøk deg av listen fordi jeg syns mange av bildene hadde rotete bakgrunn, at det på en del av bildene ble for mye/feil lys, og at jeg gjennomgående syns at du klarer å fange øyeblikkene, men at du kanskje ikke er så god rent fototeknisk? Dette er ment som konstruktiv kritikk, altså, så ikke ta det ille opp vær så snill. Anonym poster: 9b47be6837e1a9d88559ae885961b0af
Dag83 Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2013 Takk for svar folkens. Dette er på ingen måte ment som reklame for meg, men jeg må nødvendigvis vise dere nettsidene mine for å kunne få tilbakemeldinger. Grunnen til at jeg postet under "Bryllup" er rett og slett fordi jeg antar at det er her folk som skal gifte seg leser, og dermed er det enklere å få "rett" type tilbakemelding her, siden mange av dere nok allerede har kikket på en del andre fotografer. Men et viktig poeng her er at den nye siden som jeg linker til ikke er min nettside. Det er ikke mine bilder som ligger der heller. Det jeg ville vise med den siden er oppsettet, hvordan nettsiden kommer til å se ut, ved at forsiden blir en samling bilder istedet for en blogg slik som nå. På min nye side kommer det selvfølgelig til å ligge bryllupsbilder på forsiden, men det er altså selve oppsettet jeg var litt nyskjerrig på hva dere syntes om.
Gjest Kiara! Skrevet 11. mars 2013 #9 Skrevet 11. mars 2013 Jeg er en lokal grenlandsbrud å har vært inne på din side å sett, og jeg liker ikke det jeg ser. Det er som anonym lenger oppe sier rotete bakgrunn og alt for mye som skjer. Bla et bilde der det er en Gilde bakke som etter min mening er for synlig... Hvis dette er de beste bildene hadde jeg blitt veldig skuffet som brud. Det virker også for meg som om det prøves for mye på å være noe dette ikke er, jeg får litt Vikfoto følelse. Men da må man også være like god! Sette stemningen, ha med øyeblikkene, ikke absolutt alt. Det enste som er positivt er at du er relativt rimelig. 1
Dag83 Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2013 Men folkens, nå er det nettsiden(e) som det skal gis tilbakemelding på, og ikke selve bildene.
Gjest Kiara! Skrevet 11. mars 2013 #11 Skrevet 11. mars 2013 Den nye nettsiden hvis det blir den gjør med rådvill ift hvor jeg skal begynne å se. Jeg vil heller ha et bilde som treffer meg som kommende brud å gir meg en lykkefølelse av at slik vil jeg også se ut og føle meg på bryllupsdagen! Liker den du har nå med at det er som en blogg, men det blir for mange bilder. Jeg får servert alt, når jeg egentlig bare vil ha en smakebit med lyst på mer. Når det blir så mange bilder blir man gjerne lei før man har kommet til neste bryllup. Så litt mer særpreg på hjemmesiden, og ikke en kopi av en annen sitt opplegg. Jf http://www.vikfoto.no som jeg føler din hjemmeside er for lik. Men for all del et finnes jo bryllupsfotografer i Grenland som ikke har et eneste bryllupsbilde også, så det sier jo litt om konkurransen lokalt.
Dag83 Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 11. mars 2013 Tanken med den nye nettsiden er at jeg kun legger ut ett bilde på forsiden fra hvert bryllup. Men så har jeg altså ikke bestemt meg for om dette burde være klikkbart og føre inn til en bloggpost med flere bilder eller om jeg kun legger ut ett bilde fra hvert bryllup og håper at folk syntes det holder å se dette. Det er mange bilder der i dag, det har du rett i, men jeg tenker at det er lurt å vise at jeg har fått med de øyeblikkene jeg har, men det er godt mulig at jeg burde redusert en del. Er ikke så lett å bli enig med seg selv og når man spør 10 mennesker om deres mening, får man 9 forskjellige svar. :D Hva hadde i dine øyne vært en perfekt nettside for en fotograf? Har du noen sider som du kan linke til så jeg kan se? Er alltid interessant å vite hva folk liker.
Gjest Kiara! Skrevet 11. mars 2013 #13 Skrevet 11. mars 2013 Det er mange bilder, men stort sett av det samme. Det er kjedelig for noen som leter rundt. Jeg var ute etter å se mest mulig, men ikke mange bilder av praktisk talt det samme. Men dette er jo ikke første gang siden din blir diskutert, så at det blir mange meninger er det ikke tvil om! Hør på de som har klart det, men ikke kopier dem slik som det ser ut som du har gjort i layout på hjemmesiden. Ønsker deg lykke til, sikkert mange grenlandsbruder som skal booke fotograf før sommeren.
Dag83 Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #14 Skrevet 11. mars 2013 Takk for tilbakemelding. Ligger det diskusjoner her inne ang min nettside?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #15 Skrevet 11. mars 2013 Selv om det er nettsiden du ber om tilbakemelding på, så burde du jo egentlig sette pris på konstruktiv kritikk av bildene dine også. Enhver fotograf med respekt for seg selv syns det er kjekt å få tilbakemeldinger om hvordan h*n kan bli bedre Når det er sagt, den nye siden du vurderer å lage (nå som jeg har skjønt greia)... Jeg vet ikke om jeg liker den noe særlig, selv slik du beskriver at du vil ha den. Jeg vet om en fotografside som jeg elsker, men basert på det Kiara skriver over her, om at du i stor grad har kopiert Vik foto, så føler jeg meg ikke komfortabel med å legge ut den siden her ifall du velger å kopiere den. Vedkommende fotograf har en ganske unik layout som jeg ikke har sett andre steder, og den skal h*n få lov å ha i fred Det som var viktig for meg, var å kunne se større versjoner av bilder som lå ute, så jeg virkelig kunne se detaljene i bildet og kvaliteten. Som Kiara sier går man litt lei hvis det er forskjellige bryllup, men mer eller mindre de samme bildene som går igjen (med andre personer). Da blir det litt for... generisk. Og man får inntrykk av at fotografen ikke er kreativ, men tar de samme bildene gang på gang. Kreativitet er noe av det jeg leter etter hos en fotograf. Og lekenhet. Viktigere enn å få frem hundrevis av bilder, er å få frem hva du gjør annerledes enn andre fotografer. Hva som kjennetegner deg og ditt arbeid. Så om du velger å lage en nettside ala den du linker til, så bør bildene på forsiden være bilder som skiller seg ut fra mengden. Bilder som gjør at brudepar på fotografleting husker akkurat din side. Og da er oversiktlighet alfa og omega etter min mening, og siden du vurderer er overhodet ikke oversiktlig... Beklager, men det er min ærlige mening. Anonym poster: 9b47be6837e1a9d88559ae885961b0af 1
Gjest Kiara! Skrevet 11. mars 2013 #16 Skrevet 11. mars 2013 Selv om det er nettsiden du ber om tilbakemelding på, så burde du jo egentlig sette pris på konstruktiv kritikk av bildene dine også. Enhver fotograf med respekt for seg selv syns det er kjekt å få tilbakemeldinger om hvordan h*n kan bli bedre Når det er sagt, den nye siden du vurderer å lage (nå som jeg har skjønt greia)... Jeg vet ikke om jeg liker den noe særlig, selv slik du beskriver at du vil ha den. Jeg vet om en fotografside som jeg elsker, men basert på det Kiara skriver over her, om at du i stor grad har kopiert Vik foto, så føler jeg meg ikke komfortabel med å legge ut den siden her ifall du velger å kopiere den. Vedkommende fotograf har en ganske unik layout som jeg ikke har sett andre steder, og den skal h*n få lov å ha i fred Det som var viktig for meg, var å kunne se større versjoner av bilder som lå ute, så jeg virkelig kunne se detaljene i bildet og kvaliteten. Som Kiara sier går man litt lei hvis det er forskjellige bryllup, men mer eller mindre de samme bildene som går igjen (med andre personer). Da blir det litt for... generisk. Og man får inntrykk av at fotografen ikke er kreativ, men tar de samme bildene gang på gang. Kreativitet er noe av det jeg leter etter hos en fotograf. Og lekenhet. Viktigere enn å få frem hundrevis av bilder, er å få frem hva du gjør annerledes enn andre fotografer. Hva som kjennetegner deg og ditt arbeid. Så om du velger å lage en nettside ala den du linker til, så bør bildene på forsiden være bilder som skiller seg ut fra mengden. Bilder som gjør at brudepar på fotografleting husker akkurat din side. Og da er oversiktlighet alfa og omega etter min mening, og siden du vurderer er overhodet ikke oversiktlig... Beklager, men det er min ærlige mening. Anonym poster: 9b47be6837e1a9d88559ae885961b0af Jeg er så enig kjære anonym! (nesten dumt du er anonym... men skjønner deg på den). Og jeg er som deg litt skeptisk til å vise til fotografer jeg liker når jeg i utgangspunktet ikke er i en dialog med deg om at du skal ta våre bilder. Jeg er ingen fotograf, jeg vet veldig lite om det i det store og hele. Vet bare hva som treffer meg og ikke når jeg leter etter noen som jeg vil bruke til vårt bryllup og stå innefor i ettertid når resultatet kommer. 1
Dag83 Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #17 Skrevet 11. mars 2013 Selv om det er nettsiden du ber om tilbakemelding på, så burde du jo egentlig sette pris på konstruktiv kritikk av bildene dine også. Enhver fotograf med respekt for seg selv syns det er kjekt å få tilbakemeldinger om hvordan h*n kan bli bedre Absolutt enig, men erfaringsmessig så tar slike forumtråder ofte en helt annen retning og før man aner det, er det prisene mine og ikke nettsidene vi diskuterer. Når det er sagt, den nye siden du vurderer å lage (nå som jeg har skjønt greia)... Jeg vet ikke om jeg liker den noe særlig, selv slik du beskriver at du vil ha den. Jeg vet om en fotografside som jeg elsker, men basert på det Kiara skriver over her, om at du i stor grad har kopiert Vik foto, så føler jeg meg ikke komfortabel med å legge ut den siden her ifall du velger å kopiere den. Vedkommende fotograf har en ganske unik layout som jeg ikke har sett andre steder, og den skal h*n få lov å ha i fred Ang design så er det ikke sånn at Jan Ivar Vik har designet sin egen side og jeg har kopiert den. Vi bruker begge samme plattform når det gjelder nettsidene våre og vi har begge kjøpt en pakke hvor man får med en del forskjellige design. Så har vi da valgt det samme designet i denne pakken, og dermed blir jo min side på en måte en kopi av hans, men det er mange, mange andre som har akkurat samme design.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå