Gjest Respect Skrevet 24. mars 2004 #1 Skrevet 24. mars 2004 Hei! I sommer har kjæresten og jeg tenkt oss til Øst-Europa i ca en uke. Vi er ikke sikre på hvor, han har litt lyst til Slovenia, men vi er veldig åpne for gode forslag. Grunnen til at vi har lyst til å reise akkurat til Øst-Europa er blant annet det lave prisnivået (studenter). Planen er å ikke være på samme sted hele tiden, men å farte litt rundt. Er det noen som har erfaringer å dele?
Snuppelure Skrevet 24. mars 2004 #2 Skrevet 24. mars 2004 Fortsett nedover Kroatia. Da har du hele Adriaterhavskysten. Det går mange båter langs kysten som du kan hoppe av og på.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #4 Skrevet 25. mars 2004 polen; billig og spennende... krakow anbefales på det varmeste!
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #5 Skrevet 25. mars 2004 Praha er en utrolig nydelig by, kanskje Europas flotteste. Men prisene har nok steget en del der ettersom turistene har strømmet til. En annen flott by er Tallinn i Estland. Anbefales på det varmeste. Den kan for eksempel kombineres med St. Petersburg i Russland. Det går buss mellom. Tallinn kan du komme til med ferje fra Stockholm. Hvis dere kan sette av mer tid enn en uke, vil jeg anbefale interrail. Det er en billig og fleksibel reisemåte.
Gjest Respect Skrevet 25. mars 2004 #6 Skrevet 25. mars 2004 Hva med Bulgaria? Noen som har vært der?
Bokalven Skrevet 25. mars 2004 #7 Skrevet 25. mars 2004 Har ikke vært i Bulgarie. De krevde visum før, vet ikke helt hvordan det er nå. Men jeg synes Bulgaria virker spennende. Kanskje du kan finne noen bøker på biblioteket? Eller ta en kikk på http://www.roughguides.com/
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #8 Skrevet 25. mars 2004 Det er mye spennende i Øst Europa. Hos meg er Romania en favoritt. Jeg har reist rundt der flere ganger. Romania har badebyer ved Svartehavet, fjell i Transsylvania og Moldavia. Bucuresti er en spennende by, uten et hav av turister. For å reise i Romania må man ikke være pyse. Det er billig der, men kvalitet er også deretter. Å reise med tog er bra og veldig billig. Mat er av varierende kvalitet, men generelt synes jeg at det rumenske kjøkken er bra. Det er lurt å være litt obs å ta forholdsregler. Hoteller er jevnt over av laber kvalitet. I storbyene finner man fantastiske hoteller med vestlige priser. Hvis du er kresen bør du skygge unna Romania og Bulgaria (som har ganske lik standard). Hvis du er typen som tåler litt vil jeg anbefale disse landene på det varmeste. ¨ Skjermen
Elze Skrevet 26. mars 2004 #9 Skrevet 26. mars 2004 Øst-Europa er veldig spennende og variert. Jeg har knapt feriert noe annet sted de siste 6-7 årene. Slovenia er fantastisk, men et veldig lite land, så det passer utmerket å kombinere med Kroatia. Badestedene på Slovenias bitte lille kyst er ikke så fine som i Kroatia. Jeg vet ikke hvor lenge dere har tenkt å være borte, men på to uker rekker dere å se det som er å se i Slovenia og tilbringe en ukes tid i Kroatia. Vær oppmerksom på at dette er de to dyreste landene i Øst-Europa. Prisene er ikke så mye under de vestlige, særlig er overnatting på hotell dyrt. Det finnes mange rimelige overnattingsmuligheter hvis dere ikke MÅ bo hotell, privatrom er til utleie overalt og har høy standard, som regel eget bad og ofte med egen veranda. Vil du reise virkelig billig er Romania, Bulgaria og Slovakia å anbefale. Det er utrolig mye fint å se og gjøre i disse landene, og i Romania og Bulgaria kan du jo også kombinere med badeferie. Det kan bli litt slitsomt å bare oppholde seg i innlandet i sommervarmen i Sør-Europa. Er bading og strandliv hovedprioriteten, synes jeg imidlertid ikke badestedene ved Svartehavskysten kommer opp mot Kroatia.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #11 Skrevet 29. mars 2004 Er det noen som har vært i Dubrovnic?
tuji Skrevet 29. mars 2004 #12 Skrevet 29. mars 2004 Polen har mange nydelige byer. Krakow er nevnt, Warszawa er også en bra by, og Lodz. Anbefaler også en tur til Auschwitz.
Elze Skrevet 29. mars 2004 #13 Skrevet 29. mars 2004 Er det noen som har vært i Dubrovnic? Ja, jeg har vært mange ganger i Dubrovnik. Jeg kan godt svare på spørsmål hvis det er noe du lurer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå