Gjest .-L-. Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Da mener jeg ikke folk som tror på ånder og slikt, men folk som driver med meditasjon og som virkelig er tilstede i øyeblikket. Merker folk forskjell på en som er avslappet og tilstede kontra en som ikke er? Bare lurer.
Samaysa Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 (endret) . Endret 29. januar 2014 av Samaysa 5
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 11. mars 2013 #4 Skrevet 11. mars 2013 Liker ikke! Jalla med drømmefanger over senga, ut av kroppen pjatt og urte-te. 2
Gjest .-L-. Skrevet 11. mars 2013 #5 Skrevet 11. mars 2013 Liker ikke! Jalla med drømmefanger over senga, ut av kroppen pjatt og urte-te. Tenker mer på typen som kan se deg dypt inn i øynene i flere minutter osv. Så en artig serie tidligere i dag, så ut som det var mye kraft i det.. Drit i urte-te
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #7 Skrevet 11. mars 2013 Bare hvis personen er en ateist. Hvis det er en tulling som tror på spøkelser, ånder, osv så er vedkommende gal og hører hjemme innen psykiatrien, ikke ute blant folk. Nei, jeg tenner ikke på folk som er mentalt tilbakestående. Anonym poster: c7a75bb7c42baa3968feb3ae476c19a8 2
Gjest Skrevet 11. mars 2013 #8 Skrevet 11. mars 2013 Njaa, jeg har mine tvil egentlig. Men en skal aldri si aldri ;-)
Gjest Nils-Per Skrevet 11. mars 2013 #9 Skrevet 11. mars 2013 (endret) Liker det best sånn midt i mellom. D.v.s. ikke "religiøse" eller folk som ukritisk kjøper alt som kan kalles spirituelt eller åndelig, men heller ikke ateister som er blottet for både fantasi og kreativitet. Generelt kan jeg spare meg for mennesker som snakker som om det "vet" noe, samme hvilken side de måtte kommer fra. Endret 11. mars 2013 av Nils-Per 3
crystalcharm Skrevet 11. mars 2013 #10 Skrevet 11. mars 2013 Kommer veldig an på. Av erfaring er det som om "spirituelle" personer type New Age - fanatikere virker veldig selvsentrerte og besatt, akkurat som de har mistet kontakt fra virkeligheten, heelt ute. Men personer som VIRKELIG er spirituelle av natur virker mer genuine, ydmyke, forståelsesfulle og noen ganger inspirerende, det er thumbs up 2
Gjest Eurodice Skrevet 11. mars 2013 #11 Skrevet 11. mars 2013 Liker ikke! Jalla med drømmefanger over senga, ut av kroppen pjatt og urte-te. Hva er i veien med urtete? Det har da vel ingen verdens ting med overnaturlige ting å gjøre. 5
Gjest Eurodice Skrevet 11. mars 2013 #12 Skrevet 11. mars 2013 Bare hvis personen er en ateist. Hvis det er en tulling som tror på spøkelser, ånder, osv så er vedkommende gal og hører hjemme innen psykiatrien, ikke ute blant folk. Nei, jeg tenner ikke på folk som er mentalt tilbakestående. Anonym poster: c7a75bb7c42baa3968feb3ae476c19a8 Du avslører deg selv ved måten du omtaler dine medmennesker på. Man kan tvile mer på din mentale kapasitet. 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #13 Skrevet 11. mars 2013 Det TS beskriver er en person som er tilstedeværende, har interesse av å en annen inn i øynene, og mediterer (meditasjon trenger absolutt ikke å være religiøst eller spirituelt), disse tingene er ikke å være spirituell. For å svare på spørsmålet: Spirituelle mennesker er turn-off, ikke hovedsaklig basert på handlinger, men tro, tankesett og for liten rasjonalitet. Anonym poster: 578a46b015d77fe5ef169481eb89f032
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 11. mars 2013 #14 Skrevet 11. mars 2013 Da mener jeg ikke folk som tror på ånder og slikt, men folk som driver med meditasjon og som virkelig er tilstede i øyeblikket. Merker folk forskjell på en som er avslappet og tilstede kontra en som ikke er? Bare lurer. Hvis han mediterer for psykens del er det bare bra, men hvis han genuint tror på astrologi og andre ting begynner jeg å bli litt skeptisk. Om han har funnet sin nisje og klarer å leve med den uten å være skrullete ser jeg ikke hva som skulle være så negativt, det kommer helt an på personen og hvordan han utøver den. 1
Gjest Tidssone Skrevet 11. mars 2013 #15 Skrevet 11. mars 2013 Ja. Jeg kunne helt fint ha falt for en spirituell person. Så lenge han ikke er feit. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #16 Skrevet 11. mars 2013 Folk som er overtroiske og (hardcore)kristne er skikkelig turnoff. Anonym poster: 38a15c28c69614b1e0c6badfdff8c844
student86 Skrevet 11. mars 2013 #17 Skrevet 11. mars 2013 Kommer an på personen. Spirituelle mennesker kan bli voldsomt slitsomme i lengden. Husker på Jakten på kjærligheten i fjor at det var ei dame som skulle være så spirituell. Alt var intenst, alt fra det hun sa til det hun gjorde. Virket veldig tilgjort. Edit: Hun ble sendt hjem, så bonden likte det vel ikke han heller Takk for dagens latter:D
Musken Skrevet 11. mars 2013 #18 Skrevet 11. mars 2013 Liker det best sånn midt i mellom. D.v.s. ikke "religiøse" eller folk som ukritisk kjøper alt som kan kalles spirituelt eller åndelig, men heller ikke ateister som er blottet for både fantasi og kreativitet. Generelt kan jeg spare meg for mennesker som snakker som om det "vet" noe, samme hvilken side de måtte kommer fra. Enig! Men dersom jeg måtte valgt mellom en veldig spirituell person og en fantasiløs ateist, hadde nok ateisten vunnet (som kjæreste). Spirituelle og alternative venninner og kompiser kunne jeg godt hatt, men ikke en kjærest 1
Gjest navnelapp Skrevet 11. mars 2013 #19 Skrevet 11. mars 2013 Tenker mer på typen som kan se deg dypt inn i øynene i flere minutter osv. Så en artig serie tidligere i dag, så ut som det var mye kraft i det.. Drit i urte-te Viss nokon prøvde å sjå meg djupt i augene i fleire minutt så hadde eg frika ut og løpt, trur eg. At ein kan gjere det som ein øvelse av og til er sikkert ok, men det får vere grenser til tilstedeværelse. 1
Gjest Funky Punk Skrevet 11. mars 2013 #20 Skrevet 11. mars 2013 Vedkommende får gjerne tro på hva han vil, drive med meditasjon osv osv, men jeg orker ikke slike som blir nevnt over her (sånne som hun fra Jakten på Kjærligheten). Føler jeg meg helt kvalt når jeg er i nærheten av slike personer. Så svaret er ja, så lenge personen har beina godt plantet på jorden og er "normal" 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå