Gå til innhold

Kullsyremaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vurderer å gå til innkjøp av en kullsyremaskin, Sodastream eller lignende, men er usikker på hvorvidt det er verdt det. Jeg liker ikke Farris eller lignende, men ser at det finnes mange forskjellige smaker, og at man også kan lage smakene selv (mulig jeg har misforstått)? Jeg er glad i brus (uten sukker) og saft, og vann kan bli litt kjedelig, liker variasjon, og tenkte dette kunne være en billigere løsning på sikt.

Uansett, hva er deres erfaringer? Er dere fornøyd? Misfornøyd? Hvilke smaker er best, osv?

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte ikke farris og boblet vann før vi fikk en slik maskin i huset. Nå har jeg gått nesten helt bort fra pepsi max og over på boblet vann... Jeg foretrekker vannet uten smak, men det finnes smak til (jeg syntes de blir for syntetisk). Ene jeg bor sammen med smakstilsetter med sukkerfri saft eller stevia med smak, så det kan jo være ett alternativ..?

Skrevet

Ja, det var det jeg tenkte, dvs at jeg smaktilsetter med f.eks Natreen, Stevia eller lignende. Hvis det også går med saft høres jo det supert ut. Godt å vite at det ikke bare jeg som ikke liker Farris, og blir veldig positivt innstilt når du skriver at du liker dette vannet. :)

Skrevet

Nå som jeg har begynt å boble selv kan jeg også drikke farris o.l, men det har en saltere smak enn det jeg bobler hjemme, så det er ikke det jeg helst velger ;) Jeg har også smakssatt det med sitronsaft og litt nøytral stevia, nam!

Skrevet

Høres veldig bra ut! :)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min sodastream. Har brukt den jevnlig i to år. Jeg liker heller ikke farris, men er colaholiker så det fint å kunne drikke brus på en litt mer rimelig og miljøvennlig måte. Bruker mest av den grå lettcolatypen. Vi kjøper nesten ikke brus på butikken lenger.

Skrevet

Så flott da! Tror jeg lener mer og mer mot å kjøpe.

Takk for tilbakemeldnger. :)

Skrevet

Jeg bruker min hver eneste dag! Jeg liker veldig godt essenser som bare gir hint av smak til vannet. Er ikke så glad i naturell kullsyrevann kjøpt i butikk, men den jeg lager hjemme med granateple er skikkelig digg :)

(Digresjon: om du er opptatt av internasjonal politikk så ville jeg lest meg opp på svenske Aqvia kontra Israelske Sodastream.)

Skrevet

Jeg bruker min hver eneste dag! Jeg liker veldig godt essenser som bare gir hint av smak til vannet. Er ikke så glad i naturell kullsyrevann kjøpt i butikk, men den jeg lager hjemme med granateple er skikkelig digg :)

(Digresjon: om du er opptatt av internasjonal politikk så ville jeg lest meg opp på svenske Aqvia kontra Israelske Sodastream.)

Takk for tips. Joda, jeg er klar over problemstillingen. :)

Skrevet

Kom plutselig på at jeg også pleier å piffe opp iste om sommeren!

Skrevet

Spennende, takk for tips! Elsker iste, så det høres lovende ut. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...