Gå til innhold

Å fly med barn - erfaringer ønskes!

Nada

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har flydd jevnlig med min sønn siden han var 6 uker gammel, og har hverken sett noen bruke noen av de produktene, eller følt noe savn etter dem.

Anonym poster: 668a8381606588a175ad3e95bd6776bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

Jeg har flydd jevnlig med min sønn siden han var 6 uker gammel, og har hverken sett noen bruke noen av de produktene, eller følt noe savn etter dem.

samme her :)

har alltid hatt med litt lesebøker, eller små leker, og litt godteri/kjeks/andre "bestikkelser" og det har alltid vært nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Samme her, bare at min sønn var 4 uker første gang han fløy.

Til den yngste anbefaler jeg godt bæretøy til flyplassen.

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flydd en del med eldste så er jo ikke helt blank og har en del triks jeg kan bruke. :) Både CARES og FlyeBaby er produkt som jeg av erfaring ser kan være veldig gode å ha! Men så har jeg leddgikt og har kanskje litt andre behov enn folk flest. Å sitte å holde en sovende baby var utrolig krevende for meg fordi jeg ble sittende i ukurante stillinger og klarte ikke å bygge opp nok støtte. Det ble veldig mye smerter som jeg håper å kunne unngå denne gangen.

Nå er jo eldste så stor at hun må ha eget sete og hun sitter sjeldent stille i mer enn 3 sekunder per gang. Jeg tenkte at en slik sele kunne være med på å få henne til å sitte i setet uten at vi fysisk må holde henne fast. Hun sitter jo stille i bilstolen for da vet hun at hun ikke kommer noen vei etter at selen er på.

Ingen som har erfaringer med disse produktene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Jeg har flydd med min lillebror flere ganger, med foreldre og uten. Vi har aldri hatt med oss noe av det. Vi har med en bok og kanskje en leke eller to. Hadde meg bæresele til han da han var mindre for å slippe å bære han selv rundt på flyplassen. Har gått helt fint hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har flydd med min siden han var 10 mnd. Han sov begge veier.

Når han var 3 år så sov han begge veier,

4 år sov begge veier,

7 år da spydde han begge veier...

Har ikke hørt om produkter, hadde alltid med noen leker og godteri men det fikk jeg aldri bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hengekøyen, hva er vektbegrensningen til den? Så lur ut, men da til lette barn. Ser for meg at min plugg på 8 mnd ikke får plass oppi der, han er 73 cm og 10, 5 kg.

Har du prøvd sånn krybbe til babyen? Der kan jo babyen ligge for både lek og søvn.

På korte flyturer har jeg brukt det beltet man får utdelt til fangbarn. På lang flytur valgte vi å kjøpe 2-års billett, altså eget sete, selv om barnet var 14 mnd. Tok med bilstolen ombord, og festet i setet bakovervendt. Funket gull, sålenge vi festet flybeltet opp ned, tassen skjønte fort hvordan åpne det. Han satt vel sikrest av alle i flyet. Sov lengre dupper der, så vi slapp å holde ham mens han sov, i time etter time etter time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hengekøyen, hva er vektbegrensningen til den? Så lur ut, men da til lette barn. Ser for meg at min plugg på 8 mnd ikke får plass oppi der, han er 73 cm og 10, 5 kg.

Har du prøvd sånn krybbe til babyen? Der kan jo babyen ligge for både lek og søvn.

På korte flyturer har jeg brukt det beltet man får utdelt til fangbarn. På lang flytur valgte vi å kjøpe 2-års billett, altså eget sete, selv om barnet var 14 mnd. Tok med bilstolen ombord, og festet i setet bakovervendt. Funket gull, sålenge vi festet flybeltet opp ned, tassen skjønte fort hvordan åpne det. Han satt vel sikrest av alle i flyet. Sov lengre dupper der, så vi slapp å holde ham mens han sov, i time etter time etter time...

Den hengekøyen kan brukes opp til 25 lbs som google sier er 11.33 kg. :) Men det står at barnets hode ikke skal komme lenger opp enn til max-linjen (du ser den på bildet) og det ser ikke ut som om en får plass til så store barn. Men tenker at det ikke er lengden på hele barnet som gjelder, men heller lengden fra baken og opp. Men det står ikke noe om hvor langt det er.

Jeg har hørt om de har slike krybber jeg kan bruke, men det har de bare på interkontinentale flyvninger. Dessverre... Tror det blir til at jeg tar han i armene også heller bare tåle smertene eller kanskje ha med en ringslynge eller noe slikt. Mei-tai blir litt for klumpete, det har jeg prøvd. Men mei-taien blir uansett med på turen da den er helt fantastisk å ha på flyplassen siden vi ikke tar med vogn.

Vi vurderte også bilstol, men etter å ha lest litt rundt så ble jeg litt usikker. Jeg må jo kjøpe eget sete til stolen (eller gamble på at det er et ledig sete som vi får bruke) og bare det blir jo veldig dyrt. Også sier flyselskapene at bilstolen skal være godkjent for bruk om bord i fly. Og det er ikke vår sin (maxi-cosi cabrio-fix) så da kan det hende at vi ikke får lov til å bruke den om vi tar den med. Jeg tør ikke ta sjangsen på å måtte sende bilstolen som bagasje. Jeg har sett hvordan de behandler bagasjen og hadde ikke turt å bruke bilstolen etter det.

Jeg tenker at vi kommer til å kjøpe CARES selen til 2 åringen. Håper det vil gjøre flyturen litt roligere. Forrige gang var hun otrolig vanskelig på flyet. Da var hun snart 1.5 år gammel og satt på fanget. Men hun måtte fysisk holdes bom fast (med tilhørende hyling og skriking) ved take off og landing. Håper å slippe dette denne gangen. Før det har hun vært utrolig lett å ha med på fly. Da bare sov hun og smilte til alle rundt seg de få minuttene hun var våken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del tenker jeg at utstyr bare er drass..Det er nok av ting man må ha med.

Har flydd masse med barn, og ikke hatt behov.

Jeg kjøpte trunkie (trillekoffert som de sitter på) og den brukes enda til 7 åring!

Veldig fin gjennom lange flyganger og har plass til all håndbagasje.har ikke da hatt med vogn siden han var to år.

Det enkle er ofte det beste :)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med maxi-cosi cabriofix på langtur. De har noen bokstavkoder på nettsiden til maxi-cosi (eller på klistremerke på siden) så kan du spørre flyselskap om den er ok. De sjekket vår etter vi kom ombord, jeg hadde selv sjekket med flyselskap. Barnebillett er billigere enn voksen-billett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...