AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Jeg er veldig glad i søtsaker og kunne gjerne tenke meg å finne oppskrifter på snacks eller dessert som ikke er veldig usunt. Gjerne noe med frukt eller bær, men uten sitrus og nøtter. Det trenger ikke være direkte sunt, men er ute etter noe som heller ikke er veldig usunt. Er det noen som har tips til meg? Anonym poster: 10386eab4f0b9e5e819fbecb85c50b19
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 frukt og grøønsaker Anonym poster: 76f67ddb1f56171802e5639143d35396
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 - Du kan lage gelé med fun saft og gelantinplater. Det blir så og si nesten ingen kcal om det er kaloriene du tenker på. Så kan du legge på litt vaniljesaus for kosen sin skyld - Legg vaniljekesam i bunnen på et glass. Legg så bær i glasset, og ta over vaniljekesam igjen. Legg det lagvis til du når toppen, og putt på havregryn på toppen. Kjempegodt! - Fruktsalat Anonym poster: 244a855f8a03887761fdcec32a1c472c
Thalassos Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 - På Meny selger de kalorifri gele og lavkalori vaniljesaus - kjempegodt! - Du kan lage eggedosis hvis du liker det, med sukrin istedenfor sukker. - Gulrotkake med grovt mel og uten sukker, finner mange fine oppskrifter på nettet. Som glasur brker du lettphiladelphia med sukrinmelis. - Grønnsaker og dip, bruk mager kesam.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #5 Skrevet 10. mars 2013 Takk for tips om gelé! Det høres jo rett og slett genialt ut Anonym poster: 10386eab4f0b9e5e819fbecb85c50b19
Anglofil Skrevet 10. mars 2013 #6 Skrevet 10. mars 2013 Sorbétis er veldig godt, og det kan også være veldig sunt. Jeg lager uten sukker, og da er det jo supert. Veksler mellom å lage is av mango/papaya/ananas og jordbær. Mvh Yvonne
Topplue Skrevet 11. mars 2013 #7 Skrevet 11. mars 2013 Mos en frossen banan og et par jordbær (bruk Yonanas, blender eller stavmikser). Supergodt! Man kan bruke all slags frukt, men ikke så mange grønnsaker. Hvis man skal skeie ut moser du en frossen banan og blander inn litt nøtter og sjokoladebiter.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #8 Skrevet 11. mars 2013 Vaniljekesam med bær. Anonym poster: 2545c9a3e4167a51bc1c09047ce1cb92
Gjest Cevita Skrevet 11. mars 2013 #9 Skrevet 11. mars 2013 et par ruter mørk sjokolade med høyt kakaoinnhold
MissCoverdale Skrevet 11. mars 2013 #10 Skrevet 11. mars 2013 Hva er sunt/usunt for deg? Skal det være minst mulig sukker, eller minst mulig fett, kcal? For min del styrer jeg unna sukker så langt det går. Og jeg spiser ofte hjemmelaget is med sjokoladebiter i (egg, fløte, litt sukringold, ca 20g 86% sjokolade), dette er nesten uten sukker, men rikt på kalorier og fett. Tar gjerne oppi litt kokos også hvis jeg har. Typisk lørdagsdessert for meg. Skal du ha det energifattig så er bær veldig greit. Smoothie med bringebær, pittelitt sukker/sukrin, økologisk vaniljepulver, kanel, og melk er kjempegodt! Jeg lager det med fløte, men melk kan nok gjøre susen. Evt tilsette en scoop jordbærprotein så metter det en stund også. Hjemmelagde vafler av egg, rømme og johannesbrødkjernemel. Dette er kaloririkt, men uten sukker, og du kan bruke lettrømme hvis du vil. Perfekt til frokost som er litt utennom det vanlige=) Spis med bær og vaniljekesam, NAM! Diverse sukkerfrie utgaver av panacotta, med en coulis/mos av bær,lime og mynte kan også være kjempegodt, men krever litt planlegging da det må stå litt i kjøleskap. Tips: kesam, rømme, egg, mørk (86%) sjokolade, bær, osv kan brukes til å lage mye rart! Eller så er jo en god fruktsalat alltid forfriskende og deilig=) 1
pusekatta Skrevet 12. mars 2013 #11 Skrevet 12. mars 2013 (endret) Bananpannekaker! Jeg har helt dilla jeg, og ikke er det usunt heller :-) Til meg selv, som er storspist, pleier jeg å ha: 2 små eller en stor banan 2 egg 1 ss sukrin eller sukrinmelis/ litt stevia, whatever Litt havregryn/ mel av noe slag Mos bananene godt, bland i egg, søtningsmiddel og havregryn/mel. Stek de som pannekaker, ikke snu dem for fort, da går de i stykker. På pannekakene pleier jeg å ha: Cottage Chreese, blåbær og bringebærsyltetøy, samt en klype til med sukrinmelis. NAM Endret 12. mars 2013 av pusekatta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå