Gå til innhold

Når skal du ta vårrengjøringen din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når bruker du å ta vårrengjøringen der du vasker alt fra gulv til tak? :)

Anonym poster: 41a0ca73b6899b0f17fd58599bd316bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gjør noen virkelig sånt fortsatt? Trodde det var forrige generasjon, jeg.

Her vaskes det jevnlig gulv, flekker på vegger, karmer, lister osv tas når vi ser det. Taket vaskes ikke, det males (prøv å vaske et malt gipstak, det blir bare skjolder). Inni skap og skuffer vasker jeg når jeg ser det trengs, eller jeg får ånden over meg.

Endret av Stinkerbell
  • Liker 4
Gjest chiki
Skrevet

Vasket hele huset skikkelig, også i alle skap i midten av februar:) takk og vegger har jeg ikke vasket ned, men tar jo når jeg ser det er flekket

Skrevet

Vårrengjøring?..

Fremmedord:)

Man har vel ikke det lenger?

-altså;seriøst så er det ikke en tradisjon lenger det (?)

:)

Skrevet

Synest vårreingjering er eit bra konsept, altså å få renska alt frå golv til tak og inni skap og skuffer. Skjer ikkje så ofte her hos meg, og ikkje nødvendigvis om våren. Men tanken på å ha alt reint og huset godt gjennomlufta med vårluft hørres ikkje dum ut :)

• Liker 2
Skrevet

Om et par år, muligens.... Kommer an på når det blir skittent nok. Stort sett er det støv som samles her i huset og så lenge jeg mopper og holder det sånn noenlunde rent så får det duge.

Hadde "vårrengjøring" for noen år siden (da hadde jeg vel bodd her i 6-7 år uten å vaske annet enn gulv og hyller) og oppdaget til min glede at det ikke var så mye støv og skitt å finne. Selv ikke bak komfyren (der jeg fryktet det verste) var det særlig ille. Riktignok hadde nå den vært halt fram noen ganger før og området rengjort, men det var langt mindre skittent enn jeg trodde det skulle være.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den tas hvert år. begynner så smått fra februar og utover, tar rom for rom. Stresser ikke.

Anonym poster: 127c9e44d2d74e23d56293d853ad5fca

Skrevet

Her er vi rimelig nyinnflyttede, og det ble vasket godt før innflytting, så her dropper vi det i år :nigo:

Skrevet

Vasket hele huset i august ifjor, og det blir ikke i år men neste år i august.

I år skal jeg bare ta alle vinduene og det tenkte jeg å ta i palmehelga.

Skrevet (endret)

Her blir det etter behov og ork. Jo mer vårlys som kommer inn i stuen jo nærmere kommer jeg storrengjøring. Inntil videre er det verken nok lys .. eller ork :sjenert:

Edit; men altså da vaskes ikke ALT fra tak til gulv. Kun det som trengs!

Endret av Rumle
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg tar det når det har blitt såpass varmt at jeg orker å vaske vinduer. Sånn uti april en gang.

Har faktisk storrengjøring to ganger per år. Forrige gang leide jeg noen til å gjøre det. :P

Skrevet

Idag og imorgen, da jeg røykla hele huset idag. Vegger,tak,lister,gulv, alle møbler og alt av nips! Moro!

Skrevet

Det har jag aldrig gjort, men jag städar extra på olika platser året om. Jag tog köksskåpen för några veckor sen, klädskåpen städas av en gång eller två om året. När det är ganska tomt på kläder eller har blivit stökigt.

Fönster tvättar jag tre-fyra gånger om året.

Jag har inte möjlighet att städa en hel helg utan tar hela och halva dagar eller kvällar.

AnonymBruker
Skrevet

når sola skinner så sterkt at jeg får sjokk av alt støv og smuss som tydelig kommer frem etter vinterens mulm og mørke. :laugh:

Anonym poster: 993b4965e5b0bad5806dfd01208babb2

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er smart å gjøre det. Mulig de som er helt unge ikke bryr seg?

Mange hus er veldig tette,og har en del støv som en aldri får helt vekk.

Jeg er vant med det hjemmefra,så det er noe jeg tok med meg i voksenlivet.

Etter vinter med fyring med ved og elektrisk, stearin osv,så er det mye som må taes.

Jeg tar det mndskiftet mars-april Gjerne påsken.

iJeg vasker alle tepper,matter,puter, gardiner dagen i forveien. Henger det ute til tørk og luftig.

Persienner tas ned, og vaskes i badekaret.

Overmadrasser vaskes, luftes og tørkes. Senger vaskes og støvuges.

Så beg vi med takene og vasker abselutt alt. Vi tar ned bilder fra vegger. Da blir det fort gjort og vaske, og samtidig får man tørket av alt.

Det er litt av en jobb, og jeg bruker gjerne påsken på dette.

Når man er ferdig så ser man hva man har gjort. Det både lukter godt, dt er rent.

Siste vi tar er vinduene.

Anonym poster: 9a6719d35ca238a6efbf79f383d2c706

• Liker 2
Skrevet

Holder på med det akkurat nå, faktisk. Har ikke noe fast tidspunkt, men ender stort sett opp med å gjøre det sånn rundt mars/april.

Gjest Gjest
Skrevet

Når bruker du å ta vårrengjøringen der du vasker alt fra gulv til tak? :)

Anonym poster: 41a0ca73b6899b0f17fd58599bd316bc

Etter påsken.

Skrevet

etter påsken. Før mai. I mellom der....

Skrevet

Skal egentlig begynne nå, men kjenner jeg drøyer ut tiden på data'n isteden....

Det er hardt å sette igang gitt :)

Skrevet (endret)

Skal man egentlig vaske tak? Er det ikke da lett at det blir skjoldete?

Vi skal vel vaske gulvene skikkelig når vi har fått på plass lister på rommene. Ellers er vegger og tak nymalte, så det får vente. Vinduene dropper jeg enn så lenge, vi får nye i løpet av våren.

Endret av PecanPie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...