Gå til innhold

Hvor skal/var dere på bryllupsreise?

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi var på Malta. Det var super deilig og bare ligge på en solseng i 38 varmegrader!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høres ut som en fantastisk spennende reise, CathFoto!! Annerledes enn den "gjengse" bryllupsreisen, og veldig, veldig spennende! :jepp:

Vi er begge veldig glade i dyr og safari, og jeg er Afrikafrelst så tror det blir bra.

Det er utrolig mange bra steder i Europa for bryllupsreise, både storby og Strand osv. Har dere noen preferanser?

Endret av CathFoto
Skrevet

Vi tenker 3 uker i Australia, sånn i utgangspunktet.

Alltid drømt om det :)

Men antagelig legger vi inn en uke på en strand i Asia først, starte romantisk og avslutte med opplevelse. Ser for meg at det kan bli bra!

Har et år på å planlegge, budsjettet er hittil satt til 100.000 kr, så får vi se om det holder ;)

Har mulighet til å betale mer ved behov.

• Liker 1
Skrevet

vi skal reise rett etter mottagelsen, tre dager til en storby, bo på fancy rom og spise masse god mat. noe annet har jeg ikke sjans til å orke rett etter bryllupet.

neste år reiser vi til island, så da blir det skikkelig tur på oss da :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Vi skulle ikke på bryllupsreise, men jeg har vært så misunnelig på Petalouda sitt opplegg helt siden hun begynte å snakke om det så vi tenker rett og slett at vi også må reise et sted. :fnise:

Hos oss blir det storbytur som jeg håper vi kan reise til på mandagen, rømme fra alt av foreldre mas og opprydding, men hvor aner vi ikke enda.

Gjest Kiara!
Skrevet

I utgangspunktet skulle vi ikke ha bryllupsreise. Men så røpet svigerforeldrene mine at deres gave til oss ville bli å sponse en uke til Krakow. Så kom min bestefar på banen og bestemte at deres gave var å betale maten. Etter mye drøfting oss i mellom blir bryllupsreisen vår plutselig en helt annen. Vi skal først til Kristiansand Dyrepark i tre dager, og der skal sønnen vår få oppleve å bo i Abra Havn. Så drar vi til Oslo for et par dager. Da får vi møtt min halv-lillebror, og sett litt av byen jeg ikke har sett på 15 år, men var i hvert år som liten. Det virker sikkert barnslig, men jeg gleder meg skikkelig til å hilse på sinnataggen igjen. :)

Så skal det seiles til København, hvor vi har leid bil og suser avsted til et femstjerners sommerhus ved landets beste strand. Det er høydepunktet for mannen, som allerede har avtalt grilling med bestekompisen sin. Sommerhuset ligger nært der mannen vokste opp.

I denne etappen av ferien skal vi bo sammen med svigersene. Og ja, jeg gleder meg. Min svigermor er bare herlig, og vi har ikke møttes på over et år. Det er lenge når vi har en toåring. :) Til sist blir det båt og fly hjem igjen, dagen før at mannen begynner på jobb. Knappe marginer ja. ;)

Dette er nok ulikt det de fleste andre ville ha valgt, men for oss er det drømmeferien. Litt for alle. Og aldri om jeg kunne ha dratt uten lillebassen. Både bryllup og bryllupsreise er lagt opp slik at han også vil trives.

Jeg tror det blir verdens beste ferie. Og romantikk er aldri noe vi trenger planlegge inn på forhånd. Det kommer nok av naturlige, spontane øyeblikk. :)

Jeg er veldig glad i Danmark å jeg kan ikke tenke meg noe deiligere enn milelang strand, og muligheten til å hoppe ut i bølgene med klær og alt!

Kos dere alle tre, å tenk hvor mye svigermor gleder seg til å se barnebarnet!

Jeg har så mange gode barndomsminner fra Danmark at det var herlig å lese innlegget ditt. Blir reisesyk! :ler:

Skrevet

Vi skulle ikke på bryllupsreise, men jeg har vært så misunnelig på Petalouda sitt opplegg helt siden hun begynte å snakke om det så vi tenker rett og slett at vi også må reise et sted. :fnise:

Hos oss blir det storbytur som jeg håper vi kan reise til på mandagen, rømme fra alt av foreldre mas og opprydding, men hvor aner vi ikke enda.

He he, godt å se at man kan påvirke litt *ler*

Jeg gleder meg vilt til å stikke av. Det blir helt fantastisk skjønt. Vi drar avgårde i sekstiden, rett fra stedet vi har mottagelsen, det kommer en bil og henter oss som kjører oss til havna, der det står en privat skyssbåt og venter. I bilen ligger våre ferdigpakkede kofferter. Herregud som jeg gleder meg til å flagre avgårde uten å bekymre meg for annet enn lipglossen :)

Gjest Adriane
Skrevet

Vi er begge veldig glade i dyr og safari, og jeg er Afrikafrelst så tror det blir bra.

Det er utrolig mange bra steder i Europa for bryllupsreise, både storby og Strand osv. Har dere noen preferanser?

Herlig! Hadde vi ikke hatt barn, så skulle vi nok dratt ut på skikkelig "annerledes" reise vi også :jepp:

Våre preferanser er vel at vi ønsker å oppleve litt kultur/historie, at stedet vi drar til gjerne har en spesiell og flott historisk bydel. En fordel om de snakker greit engelsk der, evt tysk. Gjerne både strand og storby, og mye å se/oppleve. Vi er ikke spesielt shoppingglade noen av oss, så det har ingen prioritet hos oss. Men vi elsker begge å utforske nye steder, gjerne "gå oss bort" litt i kronglete gater, finne små bortgjemte spisesteder/kaféer som ikke nødvendigvis alle turister er klar over, men som lokalbefolkningen foretrekker... Supert hvis stedet på generelt grunnlag ikke nødvendigvis er ei "turistfelle" ;)

Skrevet

Herlig! Hadde vi ikke hatt barn, så skulle vi nok dratt ut på skikkelig "annerledes" reise vi også :jepp:

Våre preferanser er vel at vi ønsker å oppleve litt kultur/historie, at stedet vi drar til gjerne har en spesiell og flott historisk bydel. En fordel om de snakker greit engelsk der, evt tysk. Gjerne både strand og storby, og mye å se/oppleve. Vi er ikke spesielt shoppingglade noen av oss, så det har ingen prioritet hos oss. Men vi elsker begge å utforske nye steder, gjerne "gå oss bort" litt i kronglete gater, finne små bortgjemte spisesteder/kaféer som ikke nødvendigvis alle turister er klar over, men som lokalbefolkningen foretrekker... Supert hvis stedet på generelt grunnlag ikke nødvendigvis er ei "turistfelle" ;)

Riga har jo en flott gammel bydel, OG badestedet og spastedet Juramala like utenfor. Veldig fint!

Tallinn også veldig koslig, men vet ikke om de har samme strandmuligheten.

Ellers flust med fine franske perler ved middelhavet, men da kommer man ikke langt med engelsk eller tysk alle steder!

Gjest Adriane
Skrevet

Riga har jo en flott gammel bydel, OG badestedet og spastedet Juramala like utenfor. Veldig fint!

Tallinn også veldig koslig, men vet ikke om de har samme strandmuligheten.

Ellers flust med fine franske perler ved middelhavet, men da kommer man ikke langt med engelsk eller tysk alle steder!

Takk for tipset! Har vært i Riga en gang for mange år siden, men da var det vinter og grusomt kaldt, hehe :) Fikk allikevel med meg en del av den gamle bydelen, og den var absolutt veldig flott :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde hatt (vi evt) penger til overs, ville det blitt en reise til et land som ikke inneholder stekende sol hele døgnet, tilgang på sjø som kan bades i, og tilgang på historiske severdigheter.

Men når drømmen settes på vent, også pga baby, så går vi tilbake til hverdagen rett etter bryllupet ;)

Anonym poster: be4807a335931948dc1d1b00277953e0

Skrevet

Vi skal leie et hus i Frankrike i en uke, som har eget svømmebasseng og hage som ligger svært privat til. Så har planer om å omtrent ikke møte andre mennesker, bare ligge i sola, lese, bade og være sammen. Gleder meg utrolig mye! Vi har vært på mye storbyferier sammen, så det blir en avveksling å bare ha en slik slaraffenferie uten en haug med planer. Men vi er begge rolig anlagte mennesker i utgangspunktet så jeg tror det blir midt i blinken.

Gjest Adriane
Skrevet

Vi skal leie et hus i Frankrike i en uke, som har eget svømmebasseng og hage som ligger svært privat til. Så har planer om å omtrent ikke møte andre mennesker, bare ligge i sola, lese, bade og være sammen. Gleder meg utrolig mye! Vi har vært på mye storbyferier sammen, så det blir en avveksling å bare ha en slik slaraffenferie uten en haug med planer. Men vi er begge rolig anlagte mennesker i utgangspunktet så jeg tror det blir midt i blinken.

Det hørtes egentlig utrolig deilig ut! Hele poenget med bryllupsreisen for oss (den delen uten barn), er jo egentlig bare å nyte tiden sammen, uten forstyrrelser og mas... Hvor finner man sånne perler? For oss er kanskje Italia mest aktuelt, men Frankrike er ikke dumt det heller :)

Skrevet

Det hørtes egentlig utrolig deilig ut! Hele poenget med bryllupsreisen for oss (den delen uten barn), er jo egentlig bare å nyte tiden sammen, uten forstyrrelser og mas... Hvor finner man sånne perler? For oss er kanskje Italia mest aktuelt, men Frankrike er ikke dumt det heller :)

Ja, det er det vi tenker også. Da får vi god tid til hverandre :) Vi er så heldige å leie av et familiemedlem som eier et hus i Sør-Frankrike, så da blir det også en hyggelig pris.

Skrevet

Jeg er veldig glad i Danmark å jeg kan ikke tenke meg noe deiligere enn milelang strand, og muligheten til å hoppe ut i bølgene med klær og alt!

Kos dere alle tre, å tenk hvor mye svigermor gleder seg til å se barnebarnet!

Jeg har så mange gode barndomsminner fra Danmark at det var herlig å lese innlegget ditt. Blir reisesyk! :ler:

Ja jeg tror det blir helt herlig. Også er mannen lommekjent, så det sparer man jo tid og stress på. Han vet hva vi bør få med oss, og ikke minst hvilken lokal baker som har best morgenbrød (fnis...) ;) Gleder meg til lange danske frokoster, strandliv og en nygift mann som kommer til å blomstre opp etter å ha møtt hjemland og bestevenner etter fem, kalde nordnorske år. Om det så blir regn hele tiden, blir det en himmelsk tur. Svigermor kommer til å ekstremkose barnebarn og gå shoppingamokk. :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Ja jeg tror det blir helt herlig. Også er mannen lommekjent, så det sparer man jo tid og stress på. Han vet hva vi bør få med oss, og ikke minst hvilken lokal baker som har best morgenbrød (fnis...) ;) Gleder meg til lange danske frokoster, strandliv og en nygift mann som kommer til å blomstre opp etter å ha møtt hjemland og bestevenner etter fem, kalde nordnorske år. Om det så blir regn hele tiden, blir det en himmelsk tur. Svigermor kommer til å ekstremkose barnebarn og gå shoppingamokk. :)

Blir helt rørt jeg! Sippeguri kalles vi slike som meg. :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var et par uker i Australia, og et par dager i Singapore og Kuala Lumpur. Knallferie med masse artige opplevelser!

Anonym poster: ba2330158ed9e93067bdf180122d2694

Skrevet

Blir helt rørt jeg! Sippeguri kalles vi slike som meg. :ler:

Da skulle du hørt historien om hvordan det ble oss, for det er søren meg rørende, men den sparer jeg til en annen tråd. ;)

Gjest roseduft
Skrevet

Da skulle du hørt historien om hvordan det ble oss, for det er søren meg rørende, men den sparer jeg til en annen tråd. ;)

Den historien kunne jeg tenkt meg å hørt :jepp:

Noen bør opprette en tråd for kommende koner hvor en oppfordres til å dele sin historie om hvordan det ble "oss" :) man har jo alle møtt våre sjelevenner som man ønsker å tilbringe resten av livet vårt med. Hadde vært koselig å utvekslet historiene om hvordan en møttes og evnt hvordan en ble forlovet :hjerte:

• Liker 1
Gjest roseduft
Skrevet

Jeg og mannen slår to fluer i en smekk og tar sommerferien og bryllupsreisen på samme tid, 3 uker til Spania. Hvor vi har leid leilighet og skal slappe av på strand, nyte hverandres selskap. Ut å spise god mat, utflukter som vingård, markeder, shopping, badeland og min største drøm er å fly i luftballong, så vi skal prøve å finne ut om man kan få det til :)

Gleder meg som bare det, nyter hvert sekund med min kjære, så det skal bli heeeerlig å nyte 3 fulle uker bare oss to :hjerte: som mann og kone! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...