Gå til innhold

Hvor skal/var dere på bryllupsreise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For dere som har vært: Hva kunne vært bedre? Er det noe du angrer på at dere ikke unnet dere?

For dere som skal: Hva er dine forventninger? Har dere planlagt noe ekstra romantisk?

Anonym poster: 146d9573b618178c3698a39789c7588f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sparte i ett år for å få råd til bryllupsreisen. Forventningene var at vi skulle kunne unne oss absolutt alt vi ville, og budsjettet var på 100.000 kr. Det er mye penger, men det ble også en reise for livet. Vi var på bryllupsreise i nesten tre uker sommeren 2012.

Det ble først fem netter i Fort Lauderdale, Florida. Deretter ble det syv netter på cruise i Karibien på Oasis of the Seas, verdens nest største cruiseskip. Vi avsluttet reisen med syv netter i New York.

Det ble en helt fantastisk reise. Cruiset var fantastisk, vi var innom Haiti, Mexico og Jamaica. Vi så mye og deltok på flere utflukter. New York var også herlig, og jeg er veldig fornøyd med kombinasjonen av strandliv, cruise og byliv. Vi fikk tilfredstilt alle vår ønsker og vi kjedet oss ikke en eneste dag.

Det eneste jeg kunne ønske var at vi hadde besøkt Miami mer enn vi gjorde, kanskje overnattet der et par netter i stedet for. Men det får vi ta ved en annen anledning.

Selve reisen med flybilletter, hotellopphold og cruise (inkl. drikke, spabehandlinger, alle måltider og utflukter) kostet 50.000 kr. Men så sparte vi selvsagt ikke på så mye, vi valgte en fin lugar relativt høyt i skipet med egen balkong osv.

Det ble rett og slett drømmereisen som vi kommer til å leve lenge på. Klart vi gjorde litt ekstra ut av det, for å gjøre det romantisk, f.eks ventet det champagne og kaker når vi kom til lugaren på cruiset. Vi hadde flotte rom alle steder hvor vi bodde for å få litt "luksusfølelse", vi nøt bedre middager og gikk hånd i hånd ved solnedgangen på stranda. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg har lyst til Maldivene (Velassaru kanskje?) eller Mexico, gjerne i 2-3 uker. Men spørs om mannen er enig, da han har litt mer lopper i blodet enn hva jeg har :-)

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde også lyst til Maldivene, men den syke sharialovgivningen de følger der nede gjør at vi tar et politisk valg på å ikke reise dit. Så nå står vi litt rådløse. Muligens Azorene.

Anonym poster: 55512014f4f933c5c822f2d8d7508d30

Skrevet

Jeg har lyst til Maldivene (Velassaru kanskje?) eller Mexico, gjerne i 2-3 uker. Men spørs om mannen er enig, da han har litt mer lopper i blodet enn hva jeg har :-)

Det var derfor vi måtte dele opp reisen, for mannen er ikke så glad i strandlivet. Jeg liker både byliv, strandliv og utflukter, så da måtte det ble litt oppdeling. Men det fungerte fint, og mannen ble fornøyd. ;)

Skrevet

Vi var på Mauritius, det var fantastisk deilig! Det eneste jeg kan sette fingeren på er at det ikke var mye gjøre utenfor hotellet på den delen av øya vi var. Men det var et fantastisk hotell med lang strand, god mat, mye vin og kos. Vi fikk være mye alene og det var perfekt for en bryllupsreise! Vi var med på et par utflukter så vi fikk sett litt av øya, ellers var vi på hotellet der rommet vårt lå på stranden så det var veldig deilig.

Vi betalte vel 50000 kr for reisen, da var det meste av mat inkludert og en spabehandling pluss litt annet.

Åh, som jeg lengter tilbake!

Skrevet

Det var derfor vi måtte dele opp reisen, for mannen er ikke så glad i strandlivet. Jeg liker både byliv, strandliv og utflukter, så da måtte det ble litt oppdeling. Men det fungerte fint, og mannen ble fornøyd. ;)

Definitivt verdt å legge litt penger i en bryllupsreise. Synes man blir kjent på en helt annen måte når man reiser sammen og ikke har hverdagens mas rundt seg, selv om man har kjent hverandre i mange år! Jeg må nok fire litt på ønskene mine, jeg vil jo at mannen skal være fornøyd også. Så lenge det ikke inkluderer fornøyelsesparker er jeg fornøyd, haha! :-)

Skrevet

Vi hadde også lyst til Maldivene, men den syke sharialovgivningen de følger der nede gjør at vi tar et politisk valg på å ikke reise dit. Så nå står vi litt rådløse. Muligens Azorene.

Hva med Fiji? :rodmer:

Skrevet

Vi skal leie bil å kjøre rundt i England, Wales og avslutter med 2 netter luksus på slott i Skottland.

Egentlig skulle vi til Zambia hvor jeg har vært et par ganger før - og jeg elsker det! Men grunnet sykdom har har jeg ikke så lyst å reise så langt nå.

Jeg har bodd i England og elsker de små landsbyene og "publivet" og mannen min har aldri vært på de britiske øyer. For oss blir dette en tur vi begge har lyst på. Vi får både litt strand og sol, litt kultur og forhåpentligvis mange gode minner å spare på ::-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi var i Italia.

Det eneste som kunne vært bedre var stedet vi overnattet på. Det var ganske 2-3 stjerners aktig. Men siden svigermor og hennes mann betalte for fly + overnatting så tror jeg ikke vi har sagt noe til de om det. (Det var deres presang til oss).

En annen ting var at vi "kom ikke på" at de har vanlige matvarebutikker der borte. Så vi var nok litt for mye på restauranter den uka.. Vi levde ikke på budsjett for å si det slik. :sjenert:

Anonym poster: 249dba1d77643050231dea68716d4b0f

Skrevet

Vi var i Italia.

Det eneste som kunne vært bedre var stedet vi overnattet på. Det var ganske 2-3 stjerners aktig. Men siden svigermor og hennes mann betalte for fly + overnatting så tror jeg ikke vi har sagt noe til de om det. (Det var deres presang til oss).

En annen ting var at vi "kom ikke på" at de har vanlige matvarebutikker der borte. Så vi var nok litt for mye på restauranter den uka.. Vi levde ikke på budsjett for å si det slik. :sjenert:

Anonym poster: 249dba1d77643050231dea68716d4b0f

Jeg trodde det var vanlig å spise ute når man er på ferie jeg? Det gjør alltid vi. Er jo endel av ferien det å slippe å lage mat :)

• Liker 4
Skrevet

Vi skal til Sør-Afrika i 3 uker. Starter med seks netter på safari fordelt på to ulike reservater i Krugerområdet. Fordi vi velger private reservater er det veldig høy standard på overnatting og mat, viktigst for oss er det at det ikke er gjerder inn mot Kruger så det ikke blir zoo-følelsen og at safariene er i åpne biler som ikke må holde seg på veien.

Etter safarien blir det enten husbåtsafari i Botswana+Victoriafallene eller en uke på strand i Mozambique eller noen dager i Durban eller en uke på Mauritius før vi avslutter med ca en uke i Cape Town. Må alltid ha med Cape Town :0)

Ekstra romantikk? Overnattingen på safarien er utrolig flott, husbåten enda bedre, også er det utrolig mange bra restauranter i Sør-Afrika.

Totalt kommer turen på mellom 50.000-60.000,- pluss lommepenger.

Skrevet

Vi sparer opp til Maldivene. Det skal bli 14 dager med bading, soling, snorkling og avslapning. Nyte hverandre, vekk fra en vanligvis hektisk hverdag.

Vi planlegger å kunne dra bare noen dager etter selve bryllupet :)

Skrevet

Bora Bora første uken.. og så en uke i en storby.. hvilken har vi ikke bestemt oss for.

Skrevet

Vi reiser til St. Martin i Karibien :D

Gleder meg masse! Betaler 40.000 + lommepenger for 2 uker

Skrevet

I utgangspunktet skulle vi ikke ha bryllupsreise. Men så røpet svigerforeldrene mine at deres gave til oss ville bli å sponse en uke til Krakow. Så kom min bestefar på banen og bestemte at deres gave var å betale maten. Etter mye drøfting oss i mellom blir bryllupsreisen vår plutselig en helt annen. Vi skal først til Kristiansand Dyrepark i tre dager, og der skal sønnen vår få oppleve å bo i Abra Havn. Så drar vi til Oslo for et par dager. Da får vi møtt min halv-lillebror, og sett litt av byen jeg ikke har sett på 15 år, men var i hvert år som liten. Det virker sikkert barnslig, men jeg gleder meg skikkelig til å hilse på sinnataggen igjen. :)

Så skal det seiles til København, hvor vi har leid bil og suser avsted til et femstjerners sommerhus ved landets beste strand. Det er høydepunktet for mannen, som allerede har avtalt grilling med bestekompisen sin. Sommerhuset ligger nært der mannen vokste opp.

I denne etappen av ferien skal vi bo sammen med svigersene. Og ja, jeg gleder meg. Min svigermor er bare herlig, og vi har ikke møttes på over et år. Det er lenge når vi har en toåring. :) Til sist blir det båt og fly hjem igjen, dagen før at mannen begynner på jobb. Knappe marginer ja. ;)

Dette er nok ulikt det de fleste andre ville ha valgt, men for oss er det drømmeferien. Litt for alle. Og aldri om jeg kunne ha dratt uten lillebassen. Både bryllup og bryllupsreise er lagt opp slik at han også vil trives.

Jeg tror det blir verdens beste ferie. Og romantikk er aldri noe vi trenger planlegge inn på forhånd. Det kommer nok av naturlige, spontane øyeblikk. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Fiji? :rodmer:

Ah! Takk for tipset, det har vi faktisk ikke tenkt på! *forte meg og google reiser til Fiji* :jepp:

Gjest Adriane
Skrevet

Vi skal til Sør-Afrika i 3 uker. Starter med seks netter på safari fordelt på to ulike reservater i Krugerområdet. Fordi vi velger private reservater er det veldig høy standard på overnatting og mat, viktigst for oss er det at det ikke er gjerder inn mot Kruger så det ikke blir zoo-følelsen og at safariene er i åpne biler som ikke må holde seg på veien.

Etter safarien blir det enten husbåtsafari i Botswana+Victoriafallene eller en uke på strand i Mozambique eller noen dager i Durban eller en uke på Mauritius før vi avslutter med ca en uke i Cape Town. Må alltid ha med Cape Town :0)

Ekstra romantikk? Overnattingen på safarien er utrolig flott, husbåten enda bedre, også er det utrolig mange bra restauranter i Sør-Afrika.

Totalt kommer turen på mellom 50.000-60.000,- pluss lommepenger.

Høres ut som en fantastisk spennende reise, CathFoto!! Annerledes enn den "gjengse" bryllupsreisen, og veldig, veldig spennende! :jepp:

Skrevet

Vi var i Paris. Fantastisk vakker og romantisk by. MEN: skulle jeg valgt igjen hadde jeg nok reist til en øde strand ett eller annet sted. Vi var helt utslitte etter brylluppet, og trengte hvile, ikke sightseeing.....

Gjest Adriane
Skrevet

Foreløpig er vi helt blanke på dette med bryllupsreise. Min kjære ønsker seg noen dager bare oss to, uten husets lille krabat, før vi eventuelt drar videre med lille krabat etterpå. Men ingenting er planlagt ennå :) Hvis vi skal dra bare oss to først, blir det innen Europa iallfall, slik at det ikke verken koster alt for mye eller tar altfor lang tid å reise hjem igjen for å hente krabaten ;) Så får vi se hva vi gjør videre, men da reiser vi iallfall alle tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...