Frøya a'2012 Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Skal bestille "sydentur" (Kypros eller Gran Canaria) , men synes gebyret for transport til og fra hotell bestilt gjennom reiseselskapene er svært dyre. Lurer derfor på om noen har erfaring med å ordne dette selv? ved å feks. ta taxi fra ulike flyplasser istedetfor eller leie bil? Står det som oftest taxier utenfor flyplassene?
Neket Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 Å ta taxi eller leie bil er garantert dyrere om dere ikke har full bil? Har aldri vært på en flyplass uten å se en taxi ihvertfall
Anglofil Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Synes egentlig ikke det er så dyrt, ofte tar det jo lang tid med transport. Kommer selvsagt an på hvor man reiser, men da jeg sist var i Tyrkia tok det jo over to timer med buss fra flyplassen til hotellet. Er ikke sikkert at taxi hadde blitt så innmari mye billigere. Dessuten er det noe jeg personlig aldri gidder å styre med etter å kanskje vært på reisefot en stund og man er sliten og bare vil fortest til hotellet. Noen ganger får man tak i taxi lett, mens andre steder har jeg opplevd at man sikkert måtte vente en stund for å i det hele tatt få tak i transport. Mvh Yvonne Endret 10. mars 2013 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 Skal bestille "sydentur" (Kypros eller Gran Canaria) , men synes gebyret for transport til og fra hotell bestilt gjennom reiseselskapene er svært dyre. Lurer derfor på om noen har erfaring med å ordne dette selv? ved å feks. ta taxi fra ulike flyplasser istedetfor eller leie bil? Står det som oftest taxier utenfor flyplassene? Google litt på flyplassen du skal til, så finner du fort ut om den lokale flybussen feks er billigere enn det du må betale gjennom reiseselskapet. Anonym poster: 4d446c4460d19093b15a2c1a5670904d
Madison_00 Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 (endret) Hehe, jeg har et eksempel å komme med. Jeg bor i "syden" (Spania, fastlandet) og skulle hjelpe mamma å bestille flybiletter da de sulle besøke for første gang. Mamma hadde på forhånd søkt seg frem til en god deal med fly og hotell på Solfaktor.no. Underveis i bestillingen fikk hun tilbud om transport i buss fra flyplassen til hotellet, som da skulle stoppe på flere hoteller underveis for å slippe av gjester dit de skulle. Det kostet 1500 kroner (ca. husker ikke nøyaktig) for to voksne og en 5-åring, tur/retur. Mamma synes det var knall, og ville "slå til". Heldigvis hadde jeg allerede busset et par ganger til og fra flyplassen, så jeg visste at ekspressbussen som kjører direkte fra flyplassen til stedet hun skulle koster 4 Euro (30 kr) per voksen og barn går gratis. Deretter måtte de ta en taxi til i underkant av 7 Euro for å komme seg til hotellet. Hun holdte på å "slå til" og betale over 1200 kroner mer enn nødvendig, for en busstur som hadde blitt mye lenger og mer "ubehagelig". Dessuten kjører begge bussene fra samme holdeplass. For ikke å glemme at de kunne tatt taxi direkte til hotellet og tilbake til flyplassen, og fortsatt spart nesten 500 kr Så jeg kan garantere deg at det lønner seg å undersøke mulighetene for lokal flybuss på forhånd! Endret 15. mars 2013 av Madison_00 1
Anglofil Skrevet 15. mars 2013 #6 Skrevet 15. mars 2013 (endret) Det er vel å ta litt i, å garantere at det er billigere. Ja, det er nok billigere til den prisen du lister opp her, men flyr du med et vanlig charterselskap betaler man sjelden 1500 kr. Hos Ving betaler man f.eks 130 kr t/r per pers, jeg tror det skal bli vanskeligere å få det billigere. I oktober reiste jeg med Tyrkiareiser og betalte 150 kr t/r for busstransport, og da var det snakk om flere timer med buss. Forøvrig har min familie ofte leid bil fra flyplassen når vi har reist til Spania, steder hvor vi da er kjent. Da har vi ikke reist charter. Men nei, transport trenger ikke å være særlig dyrt, spesielt ikke hvis man reiser charter. Mvh Yvonne Endret 15. mars 2013 av Yvonne
Madison_00 Skrevet 15. mars 2013 #7 Skrevet 15. mars 2013 Det er vel å ta litt i, å garantere at det er billigere. Ja, det er nok billigere til den prisen du lister opp her, men flyr du med et vanlig charterselskap betaler man sjelden 1500 kr. Hos Ving betaler man f.eks 130 kr t/r per pers, jeg tror det skal bli vanskeligere å få det billigere. I oktober reiste jeg med Tyrkiareiser og betalte 150 kr t/r for busstransport, og da var det snakk om flere timer med buss. Forøvrig har min familie ofte leid bil fra flyplassen når vi har reist til Spania, steder hvor vi da er kjent. Da har vi ikke reist charter. Men nei, transport trenger ikke å være særlig dyrt, spesielt ikke hvis man reiser charter. Mvh Yvonne Neida, som du ser garanterer jeg bare at det lønner seg å undersøke på forhånd I tilfelle 130 kroner som du sier, ville den lokale bussen her + taxi fortsatt lønnet seg. Så sant det er per pers du mener. Nå er det ingen Charterturer ned hit hvor jeg bor, så vanlige charterpriser vet jeg lite om.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #8 Skrevet 15. mars 2013 Google er din venn. Undersøk ut fra hvilken flyplass du skal til. Selv på de mest gudsforlatte flyplasser med to flyvninger om dagen pleier det å gå flybuss eller lokalbuss. Taxipriser varierer enormt mye rundt i verden - fra så godt som gratis (leie hele bilen med sjåfør for 150 kr dagen i Sørøst-Asia) til enda litt dyrere pris enn i Norge (skal man langt blir det dyrt...) Fordelen med taxi er at du slipper å vente på at bussen skal komme eller fylles opp. Fordelen med lokalbuss er at det alltid vil være ditt billigste alternativ. Fordelen med å la charterselskapet busse deg til hotellet er at du får puter sydd under armene på deg og slipper å tenke selv eller kommunisere på utenlandsk... Sist jeg lot Star Tour ordne transport til hotellet, satt jeg nærmere en time og ventet på de andre passasjerene før bussen kunne kjøre. Kunne gått til fots til hotellet på den samme tiden. Billigere enn taxi var det heller ikke. Anonym poster: b576c2fa59e99989af1ca9b44510c2c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå