Gjest nobilian Skrevet 11. mars 2013 #81 Del Skrevet 11. mars 2013 Som jeg allerede har påpekt, tyskerne anså dem som krigsfanger, de anså "sionister" som den aggressive part i andre verdenskrig. At du eller jeg anser dem som sivile er irrelevant dersom en skal diskutere tyskernes motivasjon for å sette jøder i leire. Det er også feil det du sier om at Amerikanerne ikke satte japanerne i konsentrasjonsleire. Det var noe av det første de gjorde etter Pearl Harbour - angrepet. De var naturligvis redde for Hirohito-sympatisører innad i sin egen japansk-ættede befolkning. Jeg liker i grunn holdningen din, man skal være kritisk til etablerte sannheter. Har likevel, etter å ha sett en god del på det, kommet til at Holocaust fant sted, med motiv å utslette jødene, og om tall skal justeres, er det snakk om små justeringer. Dette du sier først her er helt nytt for meg, og jeg vil gjerne ha kilder på at "tyskerne" anså seg som i krig med "judea", et område som i det aktuelle tidsrommet ikke ble kontrollert av jøder. For meg virker det som historieforfalskningen rundt dette stadig eskalerer, betimelig lagt til frafallet til dem som var øyenvitner. "Hitlers ukjente dagbok" har dukket opp, forestillinger om jødisk aggresjon og tysk reaksjon og lignende. Derfor, jeg liker holdningen din, og; er du like kritisk til kildene som mener Holocaust er feilaktig framstilt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 11. mars 2013 #82 Del Skrevet 11. mars 2013 Unnskyld meg, men det finnes mye bra bevis som støtter 9/11 konspirasjonsteorien. Det er jo off-topic så skal ikke utdype, men ta deg tiden til å se dokumentarer om dette. Jeg syntes det er bra at mennesker tørr å tvile på det som skjer rundt dem. Når det gjelder 2 VK er jeg helt sikker på at alt skjedde, men når det gjelder andre hendelser i historien er det viktig å kritisere dem. Anonym poster: 35079428ee3164fbb74958c5b5ca2c09 Det kan godt være det er noen detaljer som man kan vri og vende på og få det til å høres litt annerledes ut i forskjellige vinkler, kommer an på hvem som forteller historien. Finnes som oftest to sider av en sak. Men når mange mennesker har funnet bevis etter bevis, lik, menneskerester osv så er det jo stor sannsynlighet for at det har skjedd, eller? Bevisene er jo der. Tror ikke det er så mange som tviler på at holocaust fant sted. Såklart man skal ikke tro blindt på alt man hører fra alle og enhver og det er lurt å kunne stille seg kritisk til ting sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 11. mars 2013 #83 Del Skrevet 11. mars 2013 Arig hvor personlig folk tar det bare noen har en litt annen holdning angående det her. Viser bare hvor hjernevasket vi (muligens) er. Personlig holder jeg døra åpen for at historien ikke er så svart-hvitt som folk skal ha det til, spesielt når det kommer til temaer som virkelig setter følelsene til folk i sving (i stedet for fornuften). Det er aldri noe godt tegn når folk reagerer på den måten, hvilket har en tendens til å gjøre meg ekstra skeptisk. Det er bare bra å ha følelser og bruke det SAMMEN med logikken. Ting er som oftest ikke svart hvitt, men det er mange som har lettere å forstå ting om de kategoriserer ting i ulike kategorier eller feks å ta ulike sider, ha sterke meninger osv. Personlig syns jeg ikke det er noe særlig å spøke eller bagatalisere ting som har på en alvorlig måte skadet mange mennesker som holocausten, etter min mening er det litt sadistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. mars 2013 #84 Del Skrevet 11. mars 2013 Det er bare bra å ha følelser og bruke det SAMMEN med logikken. Ting er som oftest ikke svart hvitt, men det er mange som har lettere å forstå ting om de kategoriserer ting i ulike kategorier eller feks å ta ulike sider, ha sterke meninger osv. Personlig syns jeg ikke det er noe særlig å spøke eller bagatalisere ting som har på en alvorlig måte skadet mange mennesker som holocausten, etter min mening er det litt sadistisk. Catgirl, du som mener at man aldri skal stille spørsmål og for eksempel nevner 9/11-konspirasjoner. Mitt spørsmål til deg, hva er det taliban hadde med 9/11 egentlig? Flykaprerne var fra saudi arabia og bin laden var i pakistan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 11. mars 2013 #85 Del Skrevet 11. mars 2013 Catgirl, du som mener at man aldri skal stille spørsmål og for eksempel nevner 9/11-konspirasjoner. Mitt spørsmål til deg, hva er det taliban hadde med 9/11 egentlig? Flykaprerne var fra saudi arabia og bin laden var i pakistan. Bin Laden har vel også vært i USA og studert mener jeg å ha hørt. Han hadde nok sikkert ekstremist kontakter flere steder kan jeg tenke meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 11. mars 2013 #86 Del Skrevet 11. mars 2013 Hva er det amerikanere oppnår ved å utføre terror mot sitt eget land? Tenker ikke på Homeland nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. mars 2013 #87 Del Skrevet 11. mars 2013 Bin Laden har vel også vært i USA og studert mener jeg å ha hørt. Han hadde nok sikkert ekstremist kontakter flere steder kan jeg tenke meg Ikke bare det, bin Laden familien og bush familien drev forretninger sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 12. mars 2013 #88 Del Skrevet 12. mars 2013 Hva er det amerikanere oppnår ved å utføre terror mot sitt eget land? Tenker ikke på Homeland nå... Spør du virkelig om det? USA er jo styrt av kapitalistene, finanselitene og generelt folk som sitter øverst på pengebingen. De har alt og tjene på terror mot sitt eget land, fordi det vil rettferdiggjøre kriger og andre saker som våpenproduksjon osv osv. Det er god butikk det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 12. mars 2013 #89 Del Skrevet 12. mars 2013 Spør du virkelig om det? USA er jo styrt av kapitalistene, finanselitene og generelt folk som sitter øverst på pengebingen. De har alt og tjene på terror mot sitt eget land, fordi det vil rettferdiggjøre kriger og andre saker som våpenproduksjon osv osv. Det er god butikk det Så var det å finne beviser da. Youtubevideoer kokt sammen på en halvtime gjelds ikke. Det største problemet med 911 konspirasjonsteorier er at for mange mennesker ville visst om det, om det var en "inside job". Lekkasjer hadde kommet, og de hadde sannsynligvis blitt pent slått opp på wikileaks. Hvor er de hen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils-Per Skrevet 12. mars 2013 #90 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Så var det å finne beviser da. Youtubevideoer kokt sammen på en halvtime gjelds ikke. Det største problemet med 911 konspirasjonsteorier er at for mange mennesker ville visst om det, om det var en "inside job". Lekkasjer hadde kommet, og de hadde sannsynligvis blitt pent slått opp på wikileaks. Hvor er de hen? Det som stinker mest, for min del, er det at de samme folka som satt i styre og stell under angrepet hadde vært ute før (under Clinton) og sagt at USA måtte involvere seg i Midt-Østen, rett og slett ta over regionen (p.g.a. olje og militærstrategiske områder) men at de trengte en "catalytic event" ala Pearl Harbour (deres egne ord) for å kunne gjøre det. Project for a New American Century (sjekk det ut). Så havner disse folka i regjering, og 6 måneder etterpå: BOM, 11 september. Og hva skjer så? Jo, USA går inn i Irak og Afghanistan, som beskrevet lenge før 11 september. Samtidig sitter Dick Cheney på store aksjeandeler i Halliburton, som får så og si alle oppdrag med å gjennoppbygge infrastruktur i disse landene uten at noe blir lagt ut på anbud. Bush-familien sitter på det samme når det kommer til f.eks. United Defense, som bygger krigsmaskineriet. Disse tjener altså grovt på det hele, noe som i seg selv er nok til å stille seg en smule kritisk til alt som har kommet ut fra den kanten, som f.eks. 11. september- kommisjonen. I praksis er dette ett av de groveste tyveriene av skattebetalernes penger verden noen gang har sett, eller ihvertfall som jeg er klar over (det er jo tross alt det amerikanske folk som betaler for gildet). Verdier blir flyttet over fra middel- og overklassen og rett i lomma på de som styrer og steller, igjennom eierandeler i noen av de selskapene som tjente mest på krigen. For å oppsumere: De som profiterer på krig bestemmer at et land skal gå til krig (i tillegg på svært sviktende grunnlag). Og det stinker. Sorry, jeg kan ikke si noe annet. Akkurat hva som skjedde, hvem som planla hva, hvem som evt. så igjennom fingrene med hva, hva som i det hele tatt var planlagt og hva som dreide seg om udugelighet og systemsvikt, det er for meg (og mest sannsynlig også dere) uvisst. Men noe stinker med hele greia, såpass må en kunne si. Jeg liker i grunn holdningen din, man skal være kritisk til etablerte sannheter. Har likevel, etter å ha sett en god del på det, kommet til at Holocaust fant sted, med motiv å utslette jødene, og om tall skal justeres, er det snakk om små justeringer. Dette du sier først her er helt nytt for meg, og jeg vil gjerne ha kilder på at "tyskerne" anså seg som i krig med "judea", et område som i det aktuelle tidsrommet ikke ble kontrollert av jøder. For meg virker det som historieforfalskningen rundt dette stadig eskalerer, betimelig lagt til frafallet til dem som var øyenvitner. "Hitlers ukjente dagbok" har dukket opp, forestillinger om jødisk aggresjon og tysk reaksjon og lignende. Derfor, jeg liker holdningen din, og; er du like kritisk til kildene som mener Holocaust er feilaktig framstilt? Jeg er kritisk til alt, også det som kommer fra alternativt hold. Men jeg vet hva jeg opplever som intuitivt logisk og hva jeg ikke opplever som det. Og det er egentlig alt en har å gå etter mesteparten av tiden. F.eks. vet jeg ikke nok om logistikk til selv å kunne avgjøre hva som er troverdig angående hvor mange som ble gasset ihjel, på samme måte som jeg ikke kan nok om meteorologi og astrofysikk til selv å kunne avgjøre hva som er hva når det kommer til global oppvarming. Alt en kan gjøre er å lytte til hva de som kan noe om det sier, fra forskjellig hold, og så vurdere hvem en oppfatter som mest troverdig, hvem som best argumenterer intuitivt logisk for sin sak. Følgelig ender jeg også stort sett opp på gjerdet når det gjelder det meste. Bortsett fra kanskje politikk, som til syvende og sist bunner ut i hvilke verdier en innehar og som derfor ikke er noen absolutt vitenskap men snarere et spørsmål om tro. Endret 12. mars 2013 av Nils-Per Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 12. mars 2013 #91 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Så var det å finne beviser da. Youtubevideoer kokt sammen på en halvtime gjelds ikke. Det største problemet med 911 konspirasjonsteorier er at for mange mennesker ville visst om det, om det var en "inside job". Lekkasjer hadde kommet, og de hadde sannsynligvis blitt pent slått opp på wikileaks. Hvor er de hen? Haha.. Bevisene er jo overalt og godt kjent. Se på borgermesteren i New York for eksempel. Han er god for 27 milliarder dollar eller noe i den duren, ganske mye penger det. Landet er styrt av folk med penger og som gjør forretninger i alle slags segmenter. USA styres og drives av de rike, slik er det bare.. Det er slik kapitalisme fungerer. Endret 12. mars 2013 av debattanten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. mars 2013 #92 Del Skrevet 12. mars 2013 Å angripe afghanistan når alle terroristene fra 9/11var fra saudi-arabia og bin laden bodde i pakistan!?? Det var vel blant annet fordi de hadde treningsleire i Afghanistan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. mars 2013 #93 Del Skrevet 12. mars 2013 Poenget er at du vet ikke at "6 millioner kvinner og barn ble systematisk drept i dødsfabrikker". Du vet ikke hva som dreide seg om systematisk utryddelse og hva som dreide seg om et land som taper en krig og som derfor ikke prioriterer å ta seg av det de anså som krigsfanger. Det som er så greit med tyskerne er at de var veldig ivrige på å dokumentere alt mulig rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. mars 2013 #94 Del Skrevet 12. mars 2013 Slutt å lyv. Tyve millioner russere ble drept i annen verdenskrig, - femti millioner kinesere, - og ti millioner japanere. Jøder var kanskje på en niendeplass når det kom til antall drap, -allikevel har jødene kuppet hele annen verdenskrig offermentalitetstatusen og mener at det var jødene det gikk værst utover! Forskjellen er at jødene ble utsatt for et systematisk forsøk på utryddelse fordi de var jøder. Du må også se på forholdet mellom døde og det totale antallet mennesker. Hadde et like stort antall russere dødd i forhold til folketallet som det som var tilfelle for jødene, hadde det vært mange ganger det det faktisk var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. mars 2013 #95 Del Skrevet 12. mars 2013 Husk også på at dødstallene for jøder kan ligge godt under det som faktisk er tilfelle. Mange jøder bare forsvant. F.eks. ble de tatt med inn i skogen og bare skutt rett ned. De gravde gravene sine først, og ble så skutt. Disse fantest det ofte ikke noe offisielle tall på. Det man faktisk har offisielle tall på er ca. 6 millioner. Så i tillegg kommer potensielt millioner som ble tatt av dage uten at det ble notert noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 16. mars 2013 #96 Del Skrevet 16. mars 2013 Spør du virkelig om det? USA er jo styrt av kapitalistene, finanselitene og generelt folk som sitter øverst på pengebingen. De har alt og tjene på terror mot sitt eget land, fordi det vil rettferdiggjøre kriger og andre saker som våpenproduksjon osv osv. Det er god butikk det Jeg spørr virkelig ja! Tror det skal litt til for å bli så ond og umenneskelig. Tenk samvittigheten man skal leve med etterpå... Kan jo ta livet av en det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 17. mars 2013 #97 Del Skrevet 17. mars 2013 Jeg spørr virkelig ja! Tror det skal litt til for å bli så ond og umenneskelig. Tenk samvittigheten man skal leve med etterpå... Kan jo ta livet av en det og. Ja, verden er jo full av gode mennesker og ingen dårlige Haha. I Afrika kutter de puppene av damene, voldtar de og lar barna skyte de etterpå. Tror du enten er litt for naiv, eller så troller du bare forumet med ditt rosemalte og blåøyde verdenssyn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 17. mars 2013 #98 Del Skrevet 17. mars 2013 Ja, verden er jo full av gode mennesker og ingen dårlige Haha. I Afrika kutter de puppene av damene, voldtar de og lar barna skyte de etterpå. Tror du enten er litt for naiv, eller så troller du bare forumet med ditt rosemalte og blåøyde verdenssyn Rosemalte og rosemalte syn ja... Tror jeg heller havner i den engstelige, bekymrende kategorien. Er jo egentlig litt redd det meste Jeg er heller egentlig ikke særlig interessert i politikk og slikt, den delen er det typen min som tar seg av. Men seriøst den konspirasjonsteorien om 11/09! Det blir litt for absurd i mitt hode desverre. Mener du at det er mange som deler ditt syn på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 18. mars 2013 #99 Del Skrevet 18. mars 2013 Rosemalte og rosemalte syn ja... Tror jeg heller havner i den engstelige, bekymrende kategorien. Er jo egentlig litt redd det meste Jeg er heller egentlig ikke særlig interessert i politikk og slikt, den delen er det typen min som tar seg av. Men seriøst den konspirasjonsteorien om 11/09! Det blir litt for absurd i mitt hode desverre. Mener du at det er mange som deler ditt syn på dette? Jeg kan vel være enig i at det kan virke litt absurd, men mitt poeng er egentlig bare at det er veldig mange mennesker som har noe og tjene på noe slikt. Da krig er store penger i USA. Nammo som er en norsk våpenleverandør taper penger i dag pga USA kriger lite. Om noen har gått inn for terror mot sitt eget land er vanskelig og se for seg, jeg skal ikke si for mye, men det er mye som virker tvilsomt. Og det er helt tydelig mange som kunne tjent på det Tør ikke si så mye mer enn det, jeg har jo ingen beviser akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulcan Skrevet 4. april 2013 #100 Del Skrevet 4. april 2013 Poenget er at du vet ikke at "6 millioner kvinner og barn ble systematisk drept i dødsfabrikker". Du vet ikke hva som dreide seg om systematisk utryddelse og hva som dreide seg om et land som taper en krig og som derfor ikke prioriterer å ta seg av det de anså som krigsfanger. Jeg syns holocaust-revisjonisme (ikke holocaust-fornektelse) er et interessant tema, så skyt meg...eller la være å deite meg. Stor forskjell å "ta seg av" og likvidere krigsfanger. Krigsfangene ble heller ikke likvidert. Det var sivile stortsett. Russiske krigsfanger døde i hopetall, men mest av utmattelese sult, ikke giftgass. Og de som påstår at det ikke finnes spor av Zyklon B i leirene tar feil. Veggene er ikke blitt blå (slik det kunne blitt) men det skyldes at alle rommene ble vasket mellom hver gassing. Det er tatt prøver og de har påvist gassen i "dusjene". Om du tror på den testen eller ikke er opp til deg. Men du kan heller ikke vite om moren din er moren din. eller om regjeringen egentlig ble valgt. Du telte ikke opp ALLE sedlene? Vi kan aldri VITE noe man ikke så selv, men man kan håpe at folk ikke lyger for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå