Gå til innhold

Holocaust - splittet fra "Daten min mener at holocaust ikke fant sted"

Gjest Nils-Per

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvilken holdning skal man ha da når 6 millioner ++ menn, kvinner og barn blir systematisk drept i dødsfabrikker fordi de er av feil rase? Det burde være ganske opplagt spør du meg.

Anonym poster: c1aa402e7c3eadd9bb222378ea846c95

6 millioner jøder ja. Du glemmer alle de andre millionene som strøyk med. Og det var ikke bare pga rase folk ble drept. Les og lær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils-Per

Det kan ha noe å gjøre med at det fortsett lever folk som opplevde krigen og holocaust. Det gjør vondt å tenke på hva besteforeldrene våre måtte igjennom, og da blir det ganske vanskelig å takle det du sier nå.

Det er helt absurd å tvile på noe som har skjedd for så kort tid siden.

Ok, men føleri er ikke noe godt utgangspunktet for å diskutere noe saklig. Og for ordens skyld har jeg en bestefar som døde i Auschwitz, jeg også.

Han ramla ned fra vakt-tårnet og brakk nakken.

Endret av Nils-Per
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men føleri er ikke noe godt utgangspunktet for å diskutere noe saklig. Og for ordens skyld har jeg en bestefar som døde i Auschwitz, jeg også.

Han ramla ned fra vakt-tårnet og brakk nakken.

Enig der. Skulle bare påpeke at det ikke trengte å bety hjernevasking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils-Per

Enig der. Skulle bare påpeke at det ikke trengte å bety hjernevasking :)

Nei, og det er derfor jeg sier "muligens". Forresten er det nok veldig få nordmenn i dag som har et så personlig forhold til andre verdenskrig som de gjerne skal ha det til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og det er derfor jeg sier "muligens". Forresten er det nok veldig få nordmenn i dag som har et så personlig forhold til andre verdenskrig som de gjerne skal ha det til.

Vil ihvertfall si at min bestefar har et svært personlig forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detaljer kan jo alltid være feil. Men det er vel ikke så mye tvil om at det ble gjort mye forferdelige ting mot enkelte folkegrupper under 2. verdenskrig. Tror det må ha vært forferdelig for både jøder og sikkert mange tyskere også som sikket ble tvunget til å gjøre hva autoriteten hadde bestemt. Men syns at han daten til TS virker litt usympatisk når han bagataliserer noen de mest grusomme tingene som har hendt i europeisk historie. Tydeligvis har han ikke forståelse eller empati for ting som har skjedd med andre. Kanskje han bare erkjenner ting som skjer med seg selv?

Hadde man hatt en tidsmaskin og tatt han tilbake dit og satt han i konsentrasjonsleir kanskje han da hadde skjønt det da og kunne sette seg inn i det? Er mange som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjoner og forstår bare eget perspektiv. Da er det mange ting man ikke klarer å se fra et sosialt perspektiv. Har hørt at Eq (emotional intelligence) blir mer vektlagt og studert i dag i stedet for Iq.

Endret av Catgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott. Så nå har jeg liksom "startet" en diskusjon om Holocaust på KG :rolleyes:

:fnise:

Men var du som gikk off topic i den andre tråden da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Poenget er at du vet ikke at "6 millioner kvinner og barn ble systematisk drept i dødsfabrikker". Du vet ikke hva som dreide seg om systematisk utryddelse og hva som dreide seg om et land som taper en krig og som derfor ikke prioriterer å ta seg av det de anså som krigsfanger.

Jeg syns holocaust-revisjonisme (ikke holocaust-fornektelse) er et interessant tema, så skyt meg...eller la være å deite meg.

jeg tror de som opplevde holocaust og fortalte om sine opplevelser i senere tid stemmer ganske godt. De vet nok mer enn deg om hva som skjedde i konsentrasjonsleirene. Og holocaust begynte faktisk før 2 verdenskrig startet. Jødeutryddelsene i tyskland var de godt igang med før de begynte å okkupere andre land Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils-Per

:fnise:

Men var du som gikk off topic i den andre tråden da ;)

Syns ikke det var så off-topic. Er jo helt vanlig at folk begynner å diskutere hvorfor folk dumper noen i trådene her. Ta tråden om ham som mener dama "begynner å bli rundt i kantene" f.eks. Skal den også splittes til en egen tråd om hva folk anser som overvekt og evt. konsekvenser av overvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke det var så off-topic. Er jo helt vanlig at folk begynner å diskutere hvorfor folk dumper noen i trådene her. Ta tråden om ham som mener dama "begynner å bli rundt i kantene" f.eks. Skal den også splittes til en egen tråd om hva folk anser som overvekt og evt. konsekvenser av overvekt?

Enig med deg! Derfor det er morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lurifix

Kilder takk..

videointervju av overlevende fra shoah foundation sitt arkiv.

Blir ofte brukt i holocaustdenial videoer sånn som denne. Så fangene hadde jo det ikke så jævlig fælt når de var i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

videointervju av overlevende fra shoah foundation sitt arkiv.

Blir ofte brukt i holocaustdenial videoer sånn som denne. Så fangene hadde jo det ikke så jævlig fælt når de var i livet.

nehei så alle bildene fra konsentrasjonsleirene der alle er så tynne at bare beina vises er bare jug de da? Tror nå heller denne videoen er jug Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifix

nehei så alle bildene fra konsentrasjonsleirene der alle er så tynne at bare beina vises er bare jug de da? Tror nå heller denne videoen er jug

eeeh intervjuene er jo tatt fra shoah foundation. Om de blir brukt i en video på youtube for å støtte holocaust denial betyr jo ikke at det er løgn.

Klart det er jo alltid en sjanse for at jøder som overlevde stiller opp til intervju for å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

eeeh intervjuene er jo tatt fra shoah foundation. Om de blir brukt i en video på youtube for å støtte holocaust denial betyr jo ikke at det er løgn.

Klart det er jo alltid en sjanse for at jøder som overlevde stiller opp til intervju for å lyve.

hva er shoah foundation?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...