Gjest Nils-Per Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Arig hvor personlig folk tar det bare noen har en litt annen holdning angående det her. Viser bare hvor hjernevasket vi (muligens) er. Personlig holder jeg døra åpen for at historien ikke er så svart-hvitt som folk skal ha det til, spesielt når det kommer til temaer som virkelig setter følelsene til folk i sving (i stedet for fornuften). Det er aldri noe godt tegn når folk reagerer på den måten, hvilket har en tendens til å gjøre meg ekstra skeptisk. 1
Catgirl Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 Jeg hadde ikke villet være sammen med en sånn. (Det samme gjelder forsåvidt de som tror USA sto bak 9/11 også, fordi de har sett det på youtube.) Anonym poster: c1aa402e7c3eadd9bb222378ea846c95 Min bror begynte å snakke om denne konspirasjonsteorien. Det er vel effekten av å sitte inne for mye og ha lite å gjøre om dagen. Dessverre er det mange unge menn som har dette problemet har jeg fått inntrykk av... Altså de som sitter mye inne og spiller mye skytespill og møter lite folk. 4
waco Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 Dere som er så imot konsentrasjonleire, - er dere imot guantanamo leiren også? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Arig hvor personlig folk tar det bare noen har en litt annen holdning angående det her. Viser bare hvor hjernevasket vi (muligens) er. Hvilken holdning skal man ha da når 6 millioner ++ menn, kvinner og barn blir systematisk drept i dødsfabrikker fordi de er av feil rase? Det burde være ganske opplagt spør du meg. Anonym poster: c1aa402e7c3eadd9bb222378ea846c95 10
waco Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Jeg hadde ikke villet være sammen med en sånn. (Det samme gjelder forsåvidt de som tror USA sto bak 9/11 også, fordi de har sett det på youtube.) Anonym poster: c1aa402e7c3eadd9bb222378ea846c95 Jeg får si det som fredsprofessor Galtung, - amerikanerne har enda ikke fremlagt bevis for at bin laden og Al-qaida står bak 11 september. Å angripe afghanistan når alle terroristene fra 9/11var fra saudi-arabia og bin laden bodde i pakistan!?? Ingenting som skurrer for deg? 3
Gjest Nils-Per Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Hvilken holdning skal man ha da når 6 millioner ++ menn, kvinner og barn blir systematisk drept i dødsfabrikker fordi de er av feil rase? Det burde være ganske opplagt spør du meg. Poenget er at du vet ikke at "6 millioner kvinner og barn ble systematisk drept i dødsfabrikker". Du vet ikke hva som dreide seg om systematisk utryddelse og hva som dreide seg om et land som taper en krig og som derfor ikke prioriterer å ta seg av det de anså som krigsfanger. Jeg syns holocaust-revisjonisme (ikke holocaust-fornektelse) er et interessant tema, så skyt meg...eller la være å deite meg. 1
waco Skrevet 9. mars 2013 #7 Skrevet 9. mars 2013 Hvilken holdning skal man ha da når 6 millioner ++ menn, kvinner og barn blir systematisk drept i dødsfabrikker fordi de er av feil rase? Det burde være ganske opplagt spør du meg. Anonym poster: c1aa402e7c3eadd9bb222378ea846c95 Feil rase? Slutt å lyv. Tyve millioner russere ble drept i annen verdenskrig, - femti millioner kinesere, - og ti millioner japanere. Jøder var kanskje på en niendeplass når det kom til antall drap, -allikevel har jødene kuppet hele annen verdenskrig offermentalitetstatusen og mener at det var jødene det gikk værst utover! Og hvem bryr seg om atombombingen av nagasaki og hiroshima over ett og nesten et halvt år etter krigen tok slutt i europa og 99% av den japanske marine lå brakk sammenmed 98% av flyvåpenet! 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #8 Skrevet 9. mars 2013 Feil rase? Slutt å lyv. Tyve millioner russere ble drept i annen verdenskrig, - femti millioner kinesere, - og ti millioner japanere. Jøder var kanskje på en niendeplass når det kom til antall drap, -allikevel har jødene kuppet hele annen verdenskrig offermentalitetstatusen og mener at det var jødene det gikk værst utover! Og hvem bryr seg om atombombingen av nagasaki og hiroshima over ett og nesten et halvt år etter krigen tok slutt i europa og 99% av den japanske marine lå brakk sammenmed 98% av flyvåpenet! Russerene skjøt titusenvis av polske offiserer og generaler, eliten i polsk forsvar og militærstyrke i Katyn, de skjøt de i bakhodet og begravde de i massegraver, og sovjet skyldte på tyske gestapo. FORNØGD!? Anonym poster: dfd4afec10f1bbdeb2aa386a910ef421
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #9 Skrevet 9. mars 2013 Feil rase? Slutt å lyv. Tyve millioner russere ble drept i annen verdenskrig, - femti millioner kinesere, - og ti millioner japanere. Jøder var kanskje på en niendeplass når det kom til antall drap, -allikevel har jødene kuppet hele annen verdenskrig offermentalitetstatusen og mener at det var jødene det gikk værst utover! Og hvem bryr seg om atombombingen av nagasaki og hiroshima over ett og nesten et halvt år etter krigen tok slutt i europa og 99% av den japanske marine lå brakk sammenmed 98% av flyvåpenet I EUROPA, IIIIIIIIIIIII EUROPA! Er du tungnem? Anonym poster: dfd4afec10f1bbdeb2aa386a910ef421 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #10 Skrevet 9. mars 2013 Jeg får si det som fredsprofessor Galtung, - amerikanerne har enda ikke fremlagt bevis for at bin laden og Al-qaida står bak 11 september. Å angripe afghanistan når alle terroristene fra 9/11var fra saudi-arabia og bin laden bodde i pakistan!?? Ingenting som skurrer for deg? Johan Galtung er tross alt en surrebukk, men han har god fantasi. http://heggegaltung021012.blogspot.no/ Anonym poster: 875f174b6194d7375eb55445ef27425e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #11 Skrevet 9. mars 2013 Min bror begynte å snakke om denne konspirasjonsteorien. Det er vel effekten av å sitte inne for mye og ha lite å gjøre om dagen. Dessverre er det mange unge menn som har dette problemet har jeg fått inntrykk av... Altså de som sitter mye inne og spiller mye skytespill og møter lite folk. Det kan jo også si noe om folk flest opplysthet og lydigheten til det de lærer under statelig utdanning. At man må holde seg oppholdt sånn at man ikke kan betvile det som er tillært, selv om noe av det også er å være kritisk. Ikke at jeg benekter historien slik den er fortalt, men syns du er på feilspor om du mener at de med andre meninger får det fordi de ikke er sosiale nok. Det er ikke de sosiale kretsene som skal bestemme hvor troverdig en viss dokumentasjon er. Anonym poster: 6708461374d38508cbc7c828a8c31854 4
Gjest meh Skrevet 9. mars 2013 #12 Skrevet 9. mars 2013 Arig hvor personlig folk tar det bare noen har en litt annen holdning angående det her. Viser bare hvor hjernevasket vi (muligens) er. Hvilken historisk hendelse er like godt, eller bedre dokumentert enn Holocaust og WW2 forøvrig? Du vet ikke hva som dreide seg om systematisk utryddelse og hva som dreide seg om et land som taper en krig og som derfor ikke prioriterer å ta seg av det de anså som krigsfanger. De fleste jødene som ble drept var ikke krigsfanger, men sivile som ble målrettet innhentet for å drepes. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #13 Skrevet 9. mars 2013 Feil rase? Slutt å lyv. Tyve millioner russere ble drept i annen verdenskrig, - femti millioner kinesere, - og ti millioner japanere. Jøder var kanskje på en niendeplass når det kom til antall drap, -allikevel har jødene kuppet hele annen verdenskrig offermentalitetstatusen og mener at det var jødene det gikk værst utover! Og hvem bryr seg om atombombingen av nagasaki og hiroshima over ett og nesten et halvt år etter krigen tok slutt i europa og 99% av den japanske marine lå brakk sammenmed 98% av flyvåpenet! Dette er jeg litt enig i, men man skal ikke glemme den systematiske måten nazistene utrydded mennesker på - umenneskelig spør du meg. Tror flere kunne ha droppet en bombe enn å lempe mennesker inn i en ovn. Uansett, jødene er eksperter på å tjene penger, og det er kanskje bakrunnen for jødehatet og at andre verdenskrig startet. Jødene tjente penger før krigen, etter krigen, men ikke under krigen Anonym poster: 875f174b6194d7375eb55445ef27425e 5
Gjest Gorgonzola Skrevet 9. mars 2013 #14 Skrevet 9. mars 2013 Feil rase? Slutt å lyv. Tyve millioner russere ble drept i annen verdenskrig, - femti millioner kinesere, - og ti millioner japanere. Jøder var kanskje på en niendeplass når det kom til antall drap, -allikevel har jødene kuppet hele annen verdenskrig offermentalitetstatusen og mener at det var jødene det gikk værst utover! Og hvem bryr seg om atombombingen av nagasaki og hiroshima over ett og nesten et halvt år etter krigen tok slutt i europa og 99% av den japanske marine lå brakk sammenmed 98% av flyvåpenet! I konsentrasjonsleire? Dette var ikke en tråd om hvilke land som hadde flest drepte og eventuelt hvorfor. 5
Lutetium 71 Skrevet 9. mars 2013 #15 Skrevet 9. mars 2013 Jeg får si det som fredsprofessor Galtung, - amerikanerne har enda ikke fremlagt bevis for at bin laden og Al-qaida står bak 11 september. Å angripe afghanistan når alle terroristene fra 9/11var fra saudi-arabia og bin laden bodde i pakistan!?? Ingenting som skurrer for deg? Det er mye som skurrer med Galtung. Og nå får det være nok med OT i denne tråden. 1
Gjest Nils-Per Skrevet 9. mars 2013 #16 Skrevet 9. mars 2013 Hvilken historisk hendelse er like godt, eller bedre dokumentert enn Holocaust og WW2 forøvrig? Hvilke kvalitative og kvantitative kriterier legger du til grunn for å insinuere at Holocaust og WW2 er den "best dokumenterte" historiske hendelsen noen sinne? Høres mer ut som en floskel som låter bra når en sier det enn noen egentlig faktabasert påstand. Historiske hendelser er generelt dårlig dokumentert, ettersom historien gjerne skrives av vinnerne. Det er så og si ingen som tviler på at jøder døde i store antall i tyske konsentrasjonsleire. Det man er uenig om dreier seg stort sett om det eksakte antallet, motivasjonen som lå til grunn og hvilke metoder som ble brukt. De fleste jøder døde antageligvis av sykdom og utsulting i disse leirene, som følge av at de satt som fanger i et land som ikke lengre kunne brødfø og ta seg av sin egen befolkning en gang. Hva tror du man hadde funnet i de amerikanske konsentrasjonsleirene da, dersom USA havnet i det samme uføret, om ikke utmagrede og utsultede japser? De fleste jødene som ble drept var ikke krigsfanger, men sivile som ble målrettet innhentet for å drepes. Tyskerne anså dem som krigsfanger. I følge dem var det "Judea" som hadde erklært krig mot Tyskland, d.v.s eksil-jøder i det amerikanske bankingvesenet. En kan syns hva en vil om det, men det var altså dette tyskerne anså dem som. Jeg syns det blir for dumt når folk skal fly rett i taket fordi de anser seg som 2. verdenskrig-eksperter fordi de har hatt litt historie i den offentlige grunnskolen. Det finnes faktisk seriøse mennesker som har viet ganske mye av sine liv på å forske på det her, og funnene deres og teoriene deres er til tider ganske interessante. Jeg påberoper meg ikke å vite noe som helst, men det bør sannelig ikke dere andre heller. 3
Gjest meh Skrevet 9. mars 2013 #17 Skrevet 9. mars 2013 (endret) Hvilke kvalitative og kvantitative kriterier legger du til grunn for å insinuere at Holocaust og WW2 er den "best dokumenterte" historiske hendelsen noen sinne? Høres mer ut som en floskel som låter bra når en sier det enn noen egentlig faktabasert påstand. Millioner av vitner, tusenvis av bilder og filmklipp, en masse konsentrasjonsleirer som står fortsatt i dag, med gasskamre det hele, bevisene som ble lagt fram under Nurnbergprosessen, innrømmelser osv. Dette er også noe som har blitt gransket konstant av arkeologer og historikere i over 70-år. Det hersker ingen tvil om at Holocaust fant sted i det omfang og med de motivene vi kjenner til. Det man er uenig om dreier seg stort sett om det eksakte antallet, motivasjonen som lå til grunn og hvilke metoder som ble brukt. De fleste jøder døde antageligvis av sykdom og utsulting i disse leirene, som følge av at de satt som fanger i et land som ikke lengre kunne brødfø og ta seg av sin egen befolkning en gang. Hva tror du man hadde funnet i de amerikanske konsentrasjonsleirene da, dersom USA havnet i det samme uføret, om ikke utmagrede og utsultede japser? Si meg, hvorfor ble da nesten utelukkende jøder sendt til disse konsentrasjonsleirene hvis ikke formålet var å utrydde akkurat denne folkegruppen? Hvorfor ikke andre Europeere forøvrig? USA hadde aldri satt sivile japanere i konsentrasjonsleirer og bedrevet systematisk massemord på disse. Reelle krigsfanger, kanskje, men ikke sivile som Tyskland myrdet på en faktisk ganske ressurskrevende måte. Det at Tyskland anså dem som i krig med jøder er irrelevant. Endret 9. mars 2013 av meh 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #18 Skrevet 9. mars 2013 Millioner av vitner, tusenvis av bilder og filmklipp, en masse konsentrasjonsleirer som står fortsatt i dag, med gasskamre det hele, bevisene som ble lagt fram under Nurnbergprosessen, innrømmelser osv. Dette er også noe som har blitt gransket konstant av arkeologer og historikere i over 70-år. Det hersker ingen tvil om at Holocaust fant sted i det omfang og med de motivene vi kjenner til. Bevisene er der, ingen tvil om det. Det er bare litt merkelig at dette har fått så mye oppmerksomhet, sammenlignet med drapene som ble begått av kommunistene etter krigen. Alt handler om hvordan historien blir presentert. I dette tilfellet blir drapene under andre verdenskrig høuset opp, mens drapene etter krigen, begått av kommunistene, blir dysset ned eller oversett. Dette til tross for at kommunistene drepte det mangedoble, og at drapene ble begått i fredstid. Anonym poster: 875f174b6194d7375eb55445ef27425e
Gjest Nils-Per Skrevet 9. mars 2013 #19 Skrevet 9. mars 2013 Millioner av vitner, tusenvis av bilder og filmklipp, en masse konsentrasjonsleirer som står fortsatt i dag, med gasskamre det hele, bevisene som ble lagt fram under Nurnbergprosessen, innrømmelser osv. Dette er også noe som har blitt gransket konstant av arkeologer og historikere i over 70-år. Det hersker ingen tvil om at Holocaust fant sted i det omfang og med de motivene vi kjenner til. Og på hvilken måte mener du dette skiller seg ut fra andre historiske hendelser? Fint om du kunne vise kvantitativt og kvalitativt hvordan 2. verdenskrig er bedre dokumentert enn f.eks. Vietnam-krigen, Bay of Pigs - invasjonen eller vulkan-destruksjonen av Pompeii for den saks skyld. Og hva mener du med "det hersker ingen tvil om..."? Hvilken bakgrunn har du for å påstå noe så bastant? Det skal alltid herske tvil, om alt. Spesielt når det kommer til gjengse oppfatninger som "er sånn fordi det er sånn og alle mener at det er sånn, derfor er en idiot dersom en er åpen for noe annet". 1
Gjest Nils-Per Skrevet 9. mars 2013 #20 Skrevet 9. mars 2013 Si meg, hvorfor ble da nesten utelukkende jøder sendt til disse konsentrasjonsleirene hvis ikke formålet var å utrydde akkurat denne folkegruppen? Hvorfor ikke andre Europeere forøvrig? Som f.eks. sigøynere og polske, russiske, amerikanske, britiske og norske krigsfanger, mener du? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå