Gå til innhold

Trening etter hjerteinfarkt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har greit på hva slags type trening som er bra for meg etter hjerteinfarkt? Vet jo at man bør trene men usikker på om noen treningsformer er bedre enn andre?

Før infarktet var jeg greit aktiv og gikk gjennomsnittlig 1 - 1,5 time tur med hunden hver dag. I tillegg svømte jeg 1 gang i uken. Jeg har aldri vært noe begeistret for treningsstudio og velger heller å bruke tiden ute i skog og mark og evt svømme.

Bør jeg kanskje begynne på treningssenter nå?

Det er bare 2 uker siden infarktet og formen er veldig dårlig fremdeles så har ikke satt igang noe særlig trening nå. Akkurat nå har jeg mer enn nok med å gå noen hundre meter i skogen hver dag.

Kostholdet er greit, og behøver ikke noe tips der. Fortsetter som før med å spise sundt som jeg bestandig har gjort. Legene mener heller ikke det er noen grunn til endringer der.

Takk for tips og råd.

Anonym poster: fce01d6758e41aae49eac4a59219534a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette synes jeg du bør ta med legen din. Det kommer jo an på hva som ble gjort i forbindelse med infarktet. Har du blokka ut årer? Fått satt inn stent? I så fall burde du vært igjennom et arbeids-EKG slik at du får testet om du tåler hly aktivitet.

Fikk du ikke tilbud om rehab opphold? Hjerteskole?

På generelt grunnlag skal man kunne trene og være fysisk aktiv etter et infarkt, aktivitet er bra for å forebygge nye infarkt! Men vi er alle forskjellige, så man må søke råd hos lege slik at man vet at rådet er faglig begrunnet og dermed trygt og følge.

Uansett: lykke til! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Legene sier jeg kan trene mer enn man selv tror. Skal ta en test med fysioterapaut senere. Rehab var i følge legene (og meg selv) unødvendig. Jeg trenger ikke lære om kosthold og trening i 2 uker.

Anonym poster: fce01d6758e41aae49eac4a59219534a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...