BlendaSensitive Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Jeg har sittet og fundert på dette med å være hjemme med barna og ikke jobbe. Har jo stått endel skriverier om dette i det siste. Da mener jeg de som er hjemme utover svangerskap permisjonstiden. 1. Hva slags jobb hadde du før du bestemte deg for å være hjemme? (har du sagt opp, eller permisjon?) Savner du jobben? 2. Hvis du skal være hjemme feks 5 år. Kunne du delt halve tiden med pappa/partneren om han/hun ville? Altså du 2,5 år og den andre 2,5 år. 3. Hva er årsaken til at du vil være hjemme? 4. Hvordan tenker dere rundt økonomi, får du "lommepenger" av mannen til personlige ting til deg, eller hvordan løser dere dette? 5. Hvor lenge planlegger du være hjemme? 6. Tenker du på pensjonspoeng etc. som faller bort? 7. Hva gjør dere på dagen? Har du flere venner/venninner som også er hjemme? Takk! 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 1.) Har jobb, men jobber bare 3 dager og ca 5 timer pr dag så tjener småtterier. 2.)Såklart kunne jeg delt hvis han ville. 3.)Vil være hjemme til ungen er omtrent 3år, da jeg ikke synes noe om å ha små barn i barnehage. Når ungen kommer i barnehage skal jeg jobbe, men ikke heltid. 4.)Mannen betaler alt, dvs bil,husleie,lån og avgifter, mat,klær ++. De pengene jeg tjener har jeg på sparekonto, men bruker og noe på klær,matvarer og småting. Det var mannen som ønsket det slik, og jeg var enig i opplegget men gjorde det klart at om jeg trenger penger så skal jeg få det, ikke trenge å mase eller tigge meg til det. Heldigivis hvis det skulle skjære seg og han ble kontrollerende, er det mulighet for å få meg en jobb, men hittil har det gått bra. 5.)1 og et halvt år til. 6.)Ja, men nå skal jeg ikke være borte i 20år heller. Og vi har skrevet en OK ekteskapskontrakt så hvis det skulle skje noe, så har jeg litt penger å backe meg opp på(selvom jeg håper såklart det ikke skjer). Dette var også en løsning vi kom fram til med tanke på bekymring om pensjonspoeng, dødsfall og lignende. 7.)Jeg går mye turer med ungen, og driver på hjemme. Står ikke lenket fast og rydder fra 08-16, men tar meg av generell vask, lager mat, handler matvarer og lignende. Møter ofte venniner på kafe, trener og drar på tilbud som er beregnet for barn. Mannen min jobber ikke livet av seg slik at jeg kan leve et "luksusliv" for hans penger. Jobber 37,5 t i uka på et lager og jobber skift..så er ingen frognerfrue som lever i en rikmannsidyll. Såklart er det jo visse bekymringer, vi må spare og være smarte m.t.p innkjøp, men det går bra da vi begge er opptatt av kvalitetstid og er lite materialistiske. Anonym poster: 7b4527e829468668885f65215f6594e0 1
BlendaSensitive Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2013 Takk for svar. Noen flere som vil svare? Spennende å høre hvordan andre har det hos seg. Hos oss jobbet faktisk mannen 75% stilling hele høsten da den yngste var nyfødt. Og jeg var hjemme i mammapermisjon. Nå skal snart jeg jobbe, men skal se ann om jeg skal redusere stilling eller ikke.
Gjest janni Skrevet 16. mars 2013 #4 Skrevet 16. mars 2013 "lommepenger" av mannen? hva skjedde med den selvstendige kvinnen?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #5 Skrevet 16. mars 2013 Hvorfor vil ingen svare, bortsett fra en person...? Redd for å avsløre sine egentlige intensjoner om hvorfor de er hjemme?? Kan jo svare anonymt! Anonym poster: 23996d9111cb4f08dbb42131e58eb3ac
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #6 Skrevet 16. mars 2013 "lommepenger" av mannen? hva skjedde med den selvstendige kvinnen? Nå handler denne tråden om foreldre som velger å være hjemme med barna lenger enn den lønnede perioden, det sier vel seg selv at de ikke har inntekt om de ikke jobber....? Anonym poster: ea3bcb633aa96df34d688aaf3a8c3817 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå