Gå til innhold

Emmaljunga Mondial Duo Combi vs Emmaljunga City Cross med City bag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har i utgangspunktet veldig lyst på en Emmaljunga Mondial Duo Combi, enten i fargen Espresso Leatherette eller White Leatherette. Synes vognen er så fin! Men har lest at den er stor og tung, derfor har jeg begynt å se på City Cross med City bag (i samme farge). Hvilken bør jeg gå for? Jeg er interessert i å høre fordeler og ulemper med begge vognene.

Jeg er ikke veldig sterk (har en muskelsykdom) og kjører en Golf (2010 modell, ikke stasjonsvogn).

Når det gjelder farge så er jeg også veldig i tvil, synes begge er fine og tenker den hvite er fin om sommeren men fort kan bli møkkete når høsten og vinteren kommer. Men hvordan er den brune på sommeren? Tenker siden den er i skinn at den kan bli veldig varm? Noen som har erfaringer her?

Også var det dette med understell da, synes det er vanskelig å velge. Noen som har noen tanker å dele med meg her?

Hvor bør jeg kjøpe vognen? Jeg har hørt at det er en god del penger å spare hvis jeg tar turen over til Sverige (det blir Svinesund/Nordby/Strømstad eller Charlottenberg som blir de mest aktuelle stedene fro våres del, skal også en tur nedover til Ullared nærmere sommeren), tips til steder en får kjøpt Emmaljunga vogner og som har nettsider?

Hva med tileggsutstyr? Følger dette ofte med eller må en kjøpe alt i tilegg?

Hva med Bilstolen til Emmaljunga? Får en kjøpt understell til å feste dette på til både Modial Duo Combi og City Cross? Kan en feste andre bilstoler på disse vognene, vi har i utgangspunktet sett oss ut en bilstol fra BeSafe.

Jeg har ingen erfaring når det kommer til barnevogner, vi venter våres første barn (en gutt) i begynnelsen av august og setter pris på alle tips og råd :)

post-59323-0-91685900-1362923223_thumb.j

post-59323-0-98696000-1362923231_thumb.j

post-59323-0-04779800-1362923241_thumb.j

post-59323-0-24848700-1362923250_thumb.j

post-59323-0-32522700-1362923277_thumb.j

post-59323-0-64227700-1362923286_thumb.j

post-59323-0-53944200-1362923292_thumb.j

post-59323-0-93107200-1362923305_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg får prøve og svare litt ;)

City Cross er en lettere, og en veldig god og anbefalt vogn. Særlig når det kommer til sportsdelen!

Kjøper du en city bag er det endel funksjoner du ikke får med som er på mondial duo tror jeg, men du kan kjøpe en bag som heter Supreme og feste på City Cross, da får du det samme (lufting under, vuggefunksjon osv), men den er litt dyrere enn City bag.

Ang. farge:

Jeg har sett noen Emmaljungavogner i hvit (ser etter Emmaljungavogner i byen fordi jeg skal ha en Emmaljunga selv, fryktelig nysgjerrig ;) ), og jeg har lagt merke til at de to siste jeg har sett, som var i hvitt skinn, har vært møkkete. Man ser jordspruten veldig godt, det er jo hvitt.

Men jeg har hørt at det er lett å tørke av, det er bare det å gjøre det da :)

Brunt blir jo varmere enn lyse farger om sommeren, men så plasserer man vel heller ikke vognen midt i solsteika. Men helt ærlig så valgte jeg en lys farge pga jeg satt med de samme tankene som deg :)

Om du velger Mondial, ville jeg gått for det letteste understellet.

Her kan du sammenligne vogner: http://www.emmaljunga.com/no/Kundeservice/Sammenligningstabell-651.html

Ang. det å kjøpe Emmaljunga i Sverige vet jeg ikek annet enn at det er en butikk i Strømstad som selger det.

Tilleggsutstyr: Det kommer an på hva du vil ha :) Les på Emmaljunga sine sider om vognene, så ser du hva som følger med og ikke. :)

Du får kjøpt adaptere som kan festes på vognen så det skal gå an å feste bilstol på vognen. Jeg skal ha Emmaljunga, og tenker å kjøpe Maxi Cosi. Men tror det står noe om det på Emmaljunga sine sider.

Skrevet

Hei.

Eg har City cross sjølv, nettopp på grunn av at eg har ein golf. Trur ikkje eg ville hatt ei større vogn. Den går akkurat inn. :) Og så er den veldig lett.

Skrevet (endret)

Tenker umiddelbart at Mondial er for stor for bagasjerommet til en Golf? Med forbehold om at jeg ikke kjenner mye til bil...

Uansett, har Mondial selv og synes den er god så langt (har ikke skiftet til sportsdel enda). Valgte den bl.a. fordi den har god plass til barn og pose (behovet for dette avhenger vel av når på året babyen blir født). Men ja, den er jo blant de største vognene? Valgte understellet med hjulene som ikke kan punktere, og er glad for det. Kjøpte adapter så jeg kan feste biletet fra Maxi Cosi til bilen, veldig kjekt på kjøpesenter.

Kjøpte i Strømstad (Kattis) og sparte vel 2500-3000 på det. Det fulgte med regntrekk, stelleveske, insektsnett. Så utover adapter kjøpte jeg ikke noe tilleggsutstyr til vognen.

Endret av enogto
Skrevet

Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...