Gjest barista Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Hei, Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe ett nettbrett. Kommer snart en bonus på jobb, så da tenker jeg å bruke pengene på det, evt. til sommeren, med feriepenger. Da jeg allerede har samsung pc, og samsung mobiltelefon, tenkte jeg at det kanskje var greit å også ha ett samsung nettbrett? Uansett, tittet litt på elkjøp, netcom og telenor sine sider. Men forstår ikke helt forskjellen mellom alle nettbrettene, noen som kan forklare, og/eller anbefale noe? Også har jeg mobilt bredbånd via netcom, jeg trenger ikke denne lengre, og bindingen går ut om noen måneder. Kan jeg bruke samme simkort i denne? Da slipper jeg jo en evt. binding, eller kanskje jeg bør kjøpe nettbrett med binding, kontra uten..? Uff, ble litt mye dette, men veldig usikker..
-Jiinxs- Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Om du har Samsung fra før av, hva med Samsung Galaxy Note 10.1, om den ikke er for stor for ditt bruk? Her kan du finne alle ifra henne Uansett, tittet litt på elkjøp, netcom og telenor sine sider. Men forstår ikke helt forskjellen mellom alle nettbrettene, noen som kan forklare, og/eller anbefale noe? Forskjellen er hva du har planer om å bruke nettebrettet til. Endret 10. mars 2013 av -Leon- 1
Lutetium 71 Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 Hvorfor MÅ du plent ha 3G på brettet ditt, ts? Du kan fint sette opp mobilen din som trådløs ruter, og gå på nett via den. Er du hjemme har du vel uansett wifi? Når det gjelder typen brett, er jeg ikke så oppdatert. Så ingen forslag fra meg der.
Gjest barista Skrevet 11. mars 2013 #4 Skrevet 11. mars 2013 Er det egentlig "pennen" som er forskjellen mellom tab og note? Andre forskjeller? Hvordan er denne funksjonen, som student, blir det fullverdig notatblokk, eller blir det litt klønete? Blir 10" veldig stor, til å ha med seg rundt forbi? (tar den selvsagt ikke med på shopping, men kanskje grei å ha liggende i veska/bag, når en skal på tog/busstur, se film? forelesning, jobb, og annet) Tenkte å ha med 3G for sikkerhetsskyld, men for all del, er sant hva du sier om at jeg kan jo bare bruke internett via telefon ved nødvendighet, så.. Det er faktisk kanskje ikke nødvendig. Og siste spørsmål i denne omgang, leser mye om at iPad er bedre. Er de virkelig det? Har som sagt samsung pc og mobil, så "kjekt" å ha samsung nettbrett, men har det egentlig noe for seg? Har ingen apple produkter, så usikker. Og om forskjellen ikke egentlig er merkverdig, går jeg heller for samsung av prinsippsak.
Gjest uAnonymbruker Skrevet 11. mars 2013 #5 Skrevet 11. mars 2013 (endret) Jeg syns 10" er alt for stort til å bære med seg. Jeg solgte min iPad og kjøpte en iPad mini istedet. Den ble rett og slett for stor til at jeg orket å ta den med meg, da kunne jeg like gjerne tatt med Pc`en liksom. Jeg har forresten ikke 3G på min, bruker bare mobilen som trådløs ruter, det fungerer helt fint. Er åpent wifi så mange steder uansett. Endret 11. mars 2013 av uAnonymbruker
Karenina Skrevet 11. mars 2013 #6 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har Samsung Galaxy Note 2, 10" og er veldig fornøyd! Synes størrelsen passer perfekt, den er grei å ha med seg og enkel å skrive på. Og som de andre sier, du trenger ikke 3G, du kan enten bruke mobilen som ruter eller koble deg på åpent nett
Madison_00 Skrevet 11. mars 2013 #7 Skrevet 11. mars 2013 Vi har Nexus 7 og er kjempefornøyde med den! 7" skjerm er perfekt, passer selv i mine mindre vesker. http://www.google.com/nexus/7/ Anbefales 1
Gjest barista Skrevet 11. mars 2013 #8 Skrevet 11. mars 2013 Årh! Nå er jeg skuffa, tråkka avgårde for å kjøpe galaxy note, uten 3G, men kommer hjem tomhendt. Var innom tre steder, og ingen hadde den inne. 1 ukes leveringstid. Også gidder jeg ikke å betale mange hundrelapper mer når jeg egentlig ikke trenger 3G. Flere selgere sa at det ikke var særlig stor forskjell mellom tab og note, og sitter nå å vurderer å få meg tab, også heller få meg ett tastatur for å substittuere for pennen (med tanke på studier). Flere av selgerne sa at pennen, og notatfunksjonen er ubrukelig i studiesammenheng, og heller mer brukende som huskelapper og med tanke på fritid. Noen kommentarer eller innspill på det? Ser at forøvrig at 10" er en grei størrelse.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #9 Skrevet 11. mars 2013 HP Slate 500 får du til en tusenlappen-1500 kroner på ebay. Den kan du installere Windows 8 på så har du noe langt bedre enn iPadde og android. Da har du en ekte pc. Anonym poster: 042ef1e89445a2f29587ae86c897d486
-Jiinxs- Skrevet 11. mars 2013 #10 Skrevet 11. mars 2013 (endret) Årh! Nå er jeg skuffa, tråkka avgårde for å kjøpe galaxy note, uten 3G, men kommer hjem tomhendt. Var innom tre steder, og ingen hadde den inne. 1 ukes leveringstid. Også gidder jeg ikke å betale mange hundrelapper mer når jeg egentlig ikke trenger 3G. Flere selgere sa at det ikke var særlig stor forskjell mellom tab og note, og sitter nå å vurderer å få meg tab, også heller få meg ett tastatur for å substittuere for pennen (med tanke på studier). Flere av selgerne sa at pennen, og notatfunksjonen er ubrukelig i studiesammenheng, og heller mer brukende som huskelapper og med tanke på fritid. Noen kommentarer eller innspill på det? Ser at forøvrig at 10" er en grei størrelse. Her kan du se en sammenligning mellom Tab vs NoteNote har bedre prosessor og hastigheten (Ghz) er bedreNote har en maks minne på 64gb vs 32gbNote har innebygget blits (om det har noe å si)Tab kan ta full hd video opptak.Tab'n er billigere enn Note. Det er hvertfall noen av de tingene jeg fokuserer på. Du kan nå se selv og gjøre opp din egen mening. Angående pennen så har jeg ingen problemer med å skrive og få det til å se lesbart osv. Nå vet jeg ikke hva du legger i ordet 'studiesammenheng' men jeg ser ikke at det skulle være noe problemer å bruke pennen til dine behov. Du kan jo også stikke innom f.eks Elkjøp / Expert eller noen andre butikker som har brette, og teste ut pennen selv. Jeg er nå hvertfall veldig fornøyd med min Note 10.1, som var mitt første nettbrett. At du har hørt at iPad er bedre, er nå en smaksak i mine øyne. Selv så styrer jeg unna alle epleprodukter. Edit: Etter den siste oppdatering, så kan du bruke pennen til å skrive f.eks innlegg her på forumet. Før måtte du bruke tastaturet. Her er et lite bilde ifra mitt nettbrett, og den er veldig dyktig til å rette opp det jeg skriver. Teksten vil se slik ut etterpå "Det er veldig lett å skrive". Edit 2: Kjøpte et 64GB minnekort og det er deeeiiilgt å ha så mye plass på nettbrette Så 16gb intern + 64 gb minnekort er bare flottis :) Endret 11. mars 2013 av -Leon-
Gjest uAnonymbruker Skrevet 11. mars 2013 #11 Skrevet 11. mars 2013 Gå på youtube og søk opp reviews, da får du en liten pekepinn på hvordan de oppfører seg i praksis
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #12 Skrevet 11. mars 2013 Årh! Nå er jeg skuffa, tråkka avgårde for å kjøpe galaxy note, uten 3G, men kommer hjem tomhendt. Var innom tre steder, og ingen hadde den inne. 1 ukes leveringstid. Også gidder jeg ikke å betale mange hundrelapper mer når jeg egentlig ikke trenger 3G. Internett er oppfunnet ikkesant? Kjøp der, bedre utvalg og bedre priser. Når leveringstiden i butikk er en uke, er alle butikkargumentene allerede oppbrukt! Anonym poster: b1c21e6bf18f4d5ac8f58ad88d84b508
Nora90 Skrevet 11. mars 2013 #13 Skrevet 11. mars 2013 Jeg har Nexus 7. Kjempefornøyd og veldig fin størrelse. Jeg kjøpte min med en gang den kom ut, så jeg hadde ikke noe annet alternativ enn 16 GB, men om jeg kunne valgt nå, så hadde jeg valgt 32 GB med 3G. Hvis man er litt rundt på farten så er det greit med 3G for det er litt ekstra styr å sette på hotspot på telefonen i tillegg til at det trekker en det strøm fra telefonen. 1
Gjest barista Skrevet 12. mars 2013 #14 Skrevet 12. mars 2013 Internett er oppfunnet ikkesant? Kjøp der, bedre utvalg og bedre priser. Når leveringstiden i butikk er en uke, er alle butikkargumentene allerede oppbrukt! Anonym poster: b1c21e6bf18f4d5ac8f58ad88d84b508 Joda, men når pris skiller seg med under ti kroner, så synes jeg det er fint å kunne gå i butikk å få med seg duppiditten samtidig, så slipper jeg å vente. Så løste seg i dag! :D
Karenina Skrevet 12. mars 2013 #15 Skrevet 12. mars 2013 Joda, men når pris skiller seg med under ti kroner, så synes jeg det er fint å kunne gå i butikk å få med seg duppiditten samtidig, så slipper jeg å vente. Så løste seg i dag! :D Hvilken ble det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå