Gå til innhold

Nå oppfører jeg meg som en sjalu bitch, og jeg er i ferd med å ødelegge forholdet mitt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i det siste vært skikkelig sjalu. Samboeren har nemlig en haug med jentevenner som han snakker masse med på facebook osv og som han drar ut å drikker kaffe med, uten at jeg får være med. Og for meg hadde det vært helt greit om han var åpen om det, men når han nærmest driver å sniker seg ut uten å si hvor han skal og uten å spørre om jeg vil bli med (noe han alltid gjør ellers) da blir jeg mistenksom og stiller spørsmål og han blir sur og "orker ikke å være med ei som skal kontrollere alt".

I det siste har det blitt verre. Jeg har solgt bilen min for at i skal ha en bil sammen og spare penger, og han tar bilen og drar så sitter jeg stuck her hjemme. Og ja, jeg sitter ganske stuck. Det er 1 mil til nærmeste butikk, og noen kilometer til nærmeste busstopp hvor bussen går et par ganger om dagen.

F.eks i går skulle han møte ei venninne etter jobb. Jeg var ikke helt fornøyd, for det betydde at jeg var stuck hjemme hele dagen uten bil. Dessuten har jeg tidligere oppdaget en litt sånn flørtete tone mellom han og denne venninnen på facebook. Når han da ikke kommer hjem før kl 5 om natta er jeg pottesur og begynner å stille spørsmål, noe som gjør at han igjen maser om at han ikke orker å være sammen med ei som skal kontrollere alt., og han sier at han kom seint hjem fordi han var sjåfør for noen venner etter han hadde vært hos venninna.

Nå dro han akkurat ut igjen, sa ikke noe om hvor han skulle og stakk med bilen så jeg sitter her aleine. Jeg ringer og spør hvor han egentlig skulle og om han skulle møte denne venninna igjen og han blir kjempesur på meg og sier at han ikke orker å ha det sånn om at han må si ifra om alt han skal...

Jeg er ganske fortvila, for selv om jeg ikke tror han driver å har seg rundt med noen av dem, så synes jeg det er dårlig gjort å oppføre seg slik (spesielt med tanke på bilen som han ville at jeg skulle selge). Jeg synes godt også at han kunne presentert meg for noen av disse venninnene, for jeg er forholdsvis ny i området her og har ikke mange jentevenner, så det hadde jo vært hyggelig å bli kjent med noen nye...

Kanskje det er derfor han bare tar bilen og stikker? fordi han vet at jeg egentlig ikke har noen steder og venner og dra til... så jeg har egentlig ikke bruk for bilen i utgangspunktet...

Hvor urimelig er jeg egentlig?

Anonym poster: d0b5a33341d10382bc9a3b97c8858a9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er rett og rimelig å få vite hvor han skal og hvem han skal være med. Det burde være en selvfølge at han forteller det - og da hadde du også sluppet å være masete.

Hadde samboeren min kommet hjem kl. 5 på natta fra ei venninne og ikke vært villig til å svare på noen spørsmål, hadde det flippet for meg...

Du fortjener å bli behandlet bedre enn som så.

Anonym poster: 8c39d827df54cbd6fb865bee6f3d45f6

• Liker 7
Gjest Boxee
Skrevet (endret)

Jeg syns ikke du er urimelig. Det virker ikke som han respekterer deg i det hele tatt. Tror virkelig du har det bedre alene i steden for å være med en som han. I alle fall når han kommer med "orker ikke å være med ei som skal kontrollere alt" såpass ofte.

Endret av Boxee
Skrevet

For en grusom kjæreste du har! Hvordan klarer du å finne deg i dette? Har du problemer med selvtilliten? Alle fortjener bedre enn dette.

Helst syns jeg du skal dumpe ham, men av erfaring vet jeg at ingen hører på det.

Krev respekt fra ham! Si at du krever å møte venninnene hans.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Få deg en bil igjen fortest mulig! :)

Anonym poster: 7ebf210d69f792163ea324b9dc424680

Gjest Gjest
Skrevet

Du urimelig??? Ikke i det hele tatt. Det at han går ut med "venninner" og lar deg sitte hjemme sier så utrolig mye om han. Bare det at han i det hele tatt har venninner er høyst merkelig..

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Neste gang krever du at du skal ha bilen. Får du ikke bilen så går du de kilometrene til nærmeste busstopp og tar bussen til noen du kjenner. Send så en melding om at du skal møte en kompis fra jobb/skole og kom ikke hjem før 5 om natta og vær avvisende når han spør hva du har drevet med.

Ja, jeg vet det er barnslig men enkelte mannfolk skjønner faktisk ikke greia før de opplever det selv (og beklager, men typen din høres ut som en megadust).

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at det går ann å være så naiv..

Anonym poster: 5338712e22f85da8a0b1eff48dbf6649

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Da min eks kom hjem midt på natta viste det seg i ettertid at han hadde vært sammen med henne han forøot meg for...

Skrevet

Ts, utifra dette så er virkelig ikke du den urimelige. :sjokkert:

Skrevet

Neste gang krever du at du skal ha bilen. Får du ikke bilen så går du de kilometrene til nærmeste busstopp og tar bussen til noen du kjenner. Send så en melding om at du skal møte en kompis fra jobb/skole og kom ikke hjem før 5 om natta og vær avvisende når han spør hva du har drevet med.

Ja, jeg vet det er barnslig men enkelte mannfolk skjønner faktisk ikke greia før de opplever det selv (og beklager, men typen din høres ut som en megadust).

Jeg tenner også på flere hevngjerrige sider ved meg når jeg leser om situasjoner som denne over... Det er noen som trenger å smake sin egen medisin, som det heter.

Så jeg må innrømme jeg hadde smilt litt for meg selv om TS hadde gjort dette ;) Barnslig eller ikke :P

Skrevet

Du oppfører deg ikke som en sjalu bitch og det er han som er i ferd med å ødelegge forholdet slik han holder på.

• Liker 2
Skrevet

Helt enig med Emanuelle. Ta igjen, rett og slett. Du er ikke urimelig, at han er hos venninner til kl 5 om natta og blir sur når du spør er ikke greit!!

Gjest Sunheart
Skrevet

Det er HAN det er noe feil på. Run for your life!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har i det siste vært skikkelig sjalu. Samboeren har nemlig en haug med jentevenner som han snakker masse med på facebook osv og som han drar ut å drikker kaffe med, uten at jeg får være med. Og for meg hadde det vært helt greit om han var åpen om det, men når han nærmest driver å sniker seg ut uten å si hvor han skal og uten å spørre om jeg vil bli med (noe han alltid gjør ellers) da blir jeg mistenksom og stiller spørsmål og han blir sur og "orker ikke å være med ei som skal kontrollere alt".

I det siste har det blitt verre. Jeg har solgt bilen min for at i skal ha en bil sammen og spare penger, og han tar bilen og drar så sitter jeg stuck her hjemme. Og ja, jeg sitter ganske stuck. Det er 1 mil til nærmeste butikk, og noen kilometer til nærmeste busstopp hvor bussen går et par ganger om dagen.

F.eks i går skulle han møte ei venninne etter jobb. Jeg var ikke helt fornøyd, for det betydde at jeg var stuck hjemme hele dagen uten bil. Dessuten har jeg tidligere oppdaget en litt sånn flørtete tone mellom han og denne venninnen på facebook. Når han da ikke kommer hjem før kl 5 om natta er jeg pottesur og begynner å stille spørsmål, noe som gjør at han igjen maser om at han ikke orker å være sammen med ei som skal kontrollere alt., og han sier at han kom seint hjem fordi han var sjåfør for noen venner etter han hadde vært hos venninna.

Nå dro han akkurat ut igjen, sa ikke noe om hvor han skulle og stakk med bilen så jeg sitter her aleine. Jeg ringer og spør hvor han egentlig skulle og om han skulle møte denne venninna igjen og han blir kjempesur på meg og sier at han ikke orker å ha det sånn om at han må si ifra om alt han skal...

Jeg er ganske fortvila, for selv om jeg ikke tror han driver å har seg rundt med noen av dem, så synes jeg det er dårlig gjort å oppføre seg slik (spesielt med tanke på bilen som han ville at jeg skulle selge). Jeg synes godt også at han kunne presentert meg for noen av disse venninnene, for jeg er forholdsvis ny i området her og har ikke mange jentevenner, så det hadde jo vært hyggelig å bli kjent med noen nye...

Kanskje det er derfor han bare tar bilen og stikker? fordi han vet at jeg egentlig ikke har noen steder og venner og dra til... så jeg har egentlig ikke bruk for bilen i utgangspunktet...

Hvor urimelig er jeg egentlig?

Anonym poster: d0b5a33341d10382bc9a3b97c8858a9d

Han er manipulerende og har et usunt oppmerksomhetsbehov. Ikke en god partner.

Skrevet

Jeg hadde skaffet meg bil igjen, så hadde jeg prøvd å finne min egen leilighet. I mellom tiden hadde jeg drevet å sneke med ut med mine gutter venner, og flørtet litt der. Kanskje til og med dukket opp på samme sted som han, latet som jeg ikke så han og flørtet åpenlyst med min venn slik at han så det. Vært borte til langt på natt, og holdt på akkurat slik som han gjorde. Så hadde jeg flyttet og funnet meg en bedre en! :)

• Liker 2
Gjest LineaAlba
Skrevet

Hvis dere ikke har slitt med sykelig sjalusi i en lengre periode, syns jeg han oppfører seg unormalt. Det er helt normalt å fortelle kjæresten sin hvor man skal og hvem man skal møte, og det er helt OK å spørre om han ikke sier det spontant.

Jeg tror enten at kjæresten din er veldig lei av å være sammen med deg, eller at han driver med noe som han vet ikke er greit. Om han er utro eller ikke blir vanskelig å si, men han trår nok utenfor forholdets grenser når han vil skjule aktivitetene sine for deg. Det at han blir sur og legger skylden for kranglingen over på deg, er et rødt flagg som du ikke bør overse. Det er klassisk manipulasjon, og svært vanlig ved utroskap.

Det virker ikke som han vil gi deg noe svar på hva som egentlig foregår, så hvis jeg var deg ville jeg begynt å grave litt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hoho, sånn var jeg mot min eks da jeg var utro.. Bare sier det ;)

Anonym poster: 0f035e088a93b32059788d429ecdfc43

• Liker 1
Skrevet

Hallo TS, våkne opp! Det ringer i alle mine varselbjeller iallefall, det her er ikke normalt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...