Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet nettopp inn i huset til kjæresten min, og til nå har jeg vært hans hushjelp. Grunnene til at jeg har gjort alt husarbeid her er typiske; jeg ville vise meg fra min beste side, ville vise han at jeg kan ta godt vare på huset som skal bli vårt.

Nå har han jo selvfølgelig blitt forvent, og jeg kjenner at jeg begynner å irritere meg over at han aldri tar opp etter seg. Og hvorfor skulle han gjøre det når jeg alltid rydder og vasker her?

Jeg har prøvd å la ting ligge, se hvor lang tid som går før han gjør noe, men det kan ikke ligge lenge før jeg begynner å mase (og etterhvert blir lei av det og tar det opp selv), vi får besøk (og det MÅ ryddes opp) eller noe sånt.

Så hva er den ultimate løsningen? Sette opp arbeidsfordeling? Jeg ønsker ikke at dette skal bli til krangling, så jeg vil gjøre dette riktig.

Anonym poster: 0db521197c22123ed743ad6bd9b2d5d5

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Begge rydder etter seg selv. Da blir det ikke rot. Ganske enkelt egentlig.

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Det hjelper ikke med krangling, masing, tyting, nagging osv... Synd at du ikke viste deg fram fra første stund slik du er...... Uansett, si at du ikke ønsker å være hushjelp for en voksen mann og at du heller vil ha et forhold som er mer likeverdig også på den kanten. Så får dere bli enig om hva som er viktig av husarbeid ,og hvem som gjør hva, og når. Som mann vil jeg påpeke at menn har ofte andre synspunkt og standard på hva som er viktig. Bli enig og møt hverandre på halvveien. Vær glad i hverandre.

Endret av Coolaid
Skrevet

Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon. Og litt mer kommunikasjon.

• Liker 3
Skrevet

Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon. Og litt mer kommunikasjon.

Ja....

Man bør kunne come clean og si rett ut at "jeg ville vise deg solsiden min, men jeg er ikke askepott"

:)

• Liker 2
Skrevet

Si ifra om hvordan du vil ha det. Du er ikke hushjelpen hans, og han er ikke 3 år. Et normalt mannfolk vil vel forstå dette. Du kan vel prate med samboeren din? Jeg ser ikke helt greia med å poste på kvinneguiden før du har pratet ordentlig med ham om problemet, så lenge det er en såpass enkel sak.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg ser ikke helt greia med å poste på kvinneguiden før du har pratet ordentlig med ham om problemet, så lenge det er en såpass enkel sak.

Da mangler du muligens litt forståelse for andre mennesker. Det kan alltid være greit å lufte ting med andre dersom man er litt usikker på noe. Selv syns jeg andres meninger er verdifulle :)
Skrevet

Da mangler du muligens litt forståelse for andre mennesker. Det kan alltid være greit å lufte ting med andre dersom man er litt usikker på noe. Selv syns jeg andres meninger er verdifulle :)

Haha, nei, det gjør jeg ikke. Muligens det kom litt harskt ut. Men andres mening i denne saken vil vel i det store og det hele være: Prat med samboeren din, og ta det derfra.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Haha, nei, det gjør jeg ikke. Muligens det kom litt harskt ut. Men andres mening i denne saken vil vel i det store og det hele være: Prat med samboeren din, og ta det derfra.

Haha, jeg er ikke TS....og hjemme hos oss er det null uenighet om husarbeid :)
Skrevet

Klart det har mye å si for ikke bare husfred, men sexlivet... Har han gjort noe så har jeg mer lyst på han fordi han viser en omtanke...

Takker når han har gjort noe, sier jeg setter pris på at han tar i et tak.

Tar det som en selvfølge at han setter på klesmaskin, henger opp og bretter og legger bort alt tøy.

Ikke kommenter på at ting å vær missfornøyd.

Som når klær er brettet feil eller ikke er slik du vil ha det.

La han gjøre ting slik som han vil, gå foran som et godt eksempel.

Jeg legger ikke ting inn i skapet hans for jeg vet ikke hvor han har alt, og legger alt hans ferdig brettet på sengen. Samme gjør han med mitt.

Min samboer liker ikke å vaske badene, men er en jævel med støvsuger og mopp. Så da tar jeg badene selv...

Vi bytter alltid på sengen sammen da vi har dobbeltdyne.

Samarbeid, og glede den andre med små løft i hverdagen...

Skrevet

Haha, jeg er ikke TS....og hjemme hos oss er det null uenighet om husarbeid :)

Det forstod jeg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...