juni Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Så på God Kveld, Norge i går der hun Joner-dama har et eller annet superhardt regime for å ha en sommerslank kropp. Herregud, jeg er så lei av det! De slankeste venninnene mine spiser helt normalt, det samme gjør jeg! Vi spiser bare helt ok sunt, kaster ikke i oss en hel pose med chips (ihvertfall sjelden) men unner oss sjokolade i normale mengder. Og vi trener, men ikke med blodsmak i munnen fem dager i uka. Vi spiser brød, poteter og pasta. Men vi hører på kroppen og stopper når kroppen har fått nok. Noen ganger overspiser vi, særlig hvis vi får noe veldig godt og det er altfor lenge siden vi har spist. Dette skjer bare ikke så ofte. ALT er greit en gang i blandt! Det er helt sykt for meg når jeg ser folk som spiser en avokado til lunsj. Greit som mellommåltid, men ikke somlunsj, det må jo være tortur å se på at de andre spiser skikkelig mat?! Det er ikke rart at overvektige folk gir opp å bli slanke når de tror det er så jævlig hardt å holde seg der! Det TRENGER faktisk ikke være det! Eller jo, jeg skjønner jo at det ikke er lett å endre på livslange vaner, men jeg vil bare si at det IKKE er sånn at de fleste slanke mennesker lever på dietter og strenge regimer! 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 enig Anonym poster: 925e5fb4a897897052b17e0e48be6a9a
Løvetanten Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Det er ikke alle som klarer å moderere seg. Du vet hun som alltid drikker litt for mye på byen og driter seg ut på slutten av kvelden? Sånn er veldig mange når det kommer til snop og gjærbakst. De kan rett og slett ikke innta den typen mat i "normale" mengder, men stapper i seg til det blir tomt. Noen fikser det med karbs og godteri helt fint. De kan spise en Kvikk Lunch uten å få et kjempekick og rase på kiosken etter mer. Andre klarer ikke det. Igjen- tenk deg sammenligningen med alkohol. Noen fikser rett og slett ikke å drikke passe mye. De ender opp drita hver.eneste.gang. Da er det kanskje best at de ikke drikker eller ihvertfall sørger for at det skjer veldig sjeldent? Jeg er slank, har muskler og lite overflødig fett, men jeg er desverre akkurat som henne som ikke fikser å ta bare èn øl. For meg gjelder det kaker og godteri. Jeg kan ikke spise èn sjokoladebit eller 3-4 potetgullflak. Sukker og karbs helt generelt er ikke greia for meg, så derfor spiser jeg det ikke til hverdags. Det er ikke en diett, det er bare å være smart. For selv om det betyr endel selvdisiplin så er det ikke ensbetydende med kjipt. Å unngå mye carbs bevarer den gode helsen min, gir meg overskudd og holder meg slank. Jeg har også bedre effekt av treningen min og er den eneste på jobb som ikke holder på å segne om av lavt blodsukker klokka 3. Ikke alle liker å trene heller, men vi er alle enige om at vi burde ha litt disiplin og gjøre det likevel. Endret 10. mars 2013 av Løvetanten 1
Gjest Nanne70 Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 Veldig bra poeng, jeg er også etterhvert blitt helt overbevist om at det er moderasjon som gjelder! Man trenger ikke å spise og trene som en toppidrettsutøver for å være sunn og ha en sunn vekt.
Kira-delta Skrevet 10. mars 2013 #5 Skrevet 10. mars 2013 Jeg holder meg til samme opplegg som dere, det er en vane, den er lett å opprettholde. Dette med dietter og "livstilsendriger ala lavkarbo etc" er noe jeg ikke helt fatter. Jeg har ikke evne til å overkomplisere matvanene mine på slike måter.. Men så lenge folk er forskjellig skal jeg vel være fornøyd
Gjest Lurifix Skrevet 10. mars 2013 #6 Skrevet 10. mars 2013 Problemet er vel at folk gidder ikke slite seg ut på trening og sånt. Derfor spiser de som små ekorn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå