Drømmemann1 Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Dersom jeg ser en pen jente på bussen eller på gata, hadde det vært creepy om jeg gikk bort til henne og sa.. "Jeg ville bare si at jeg synes du er utrolig nydelig" dersom hun reagerte positivt så ville jeg spurt om nummeret, dersom hun prøvet å ignorere det så tar jeg det som creepy og går videre. Hva synes dere?
@laide^ Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 Spørs litt. Kan jo hende hun er singel og på jakt, kanskje du treffer midt i blinken!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 Haha, litt "movielike", men for all del; veldig søtt også! Anonym poster: fd08ba7a01a330d21b4d5659a13356a4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 Jeg hadde reagert veldig mye mer positivt på noe som "du er veldig søt" eller noe om at jeg ser blid eller glad eller utstråler noe positivt enn at jeg er nydelig. Det er ikke så langt fra nydelig til sexy, og jeg kjenner at det er veldig nært grensa for hva jeg synes er både creepy og vulgært. Anonym poster: 9041a23984c3fab3a29764b30213662d
tulipaner Skrevet 10. mars 2013 #5 Skrevet 10. mars 2013 altsååååå........ hehe.... på bussen er kanskje ikke det beste stedet, om du ikke sitter vedsiden av henne, og tror neppe jeg ville begynt setningen med " du er så nydelig" Tror den beste måten å nærme seg noen er svada snakk.... Jeg har erfart at butikken er ett bra sjekkested for mange menn, jeg har opplevd opp til flere ganger at det kommer en mann bort til meg når jeg står å ser på appelsinene feks... " liker du og appelsin juice?" som regel syns jeg det er for kleint, jeg flirer og går min vei... hehehe Tror ikke jeg hadde reagert på smiger fra fremmede, kanskje fordi det er så vanlig at menn som regel er ute etter å få seg napp... Tror neppe jeg hadde tenkt " åh han vil bli kjent med meg for å holde meg i hånden, se flm med meg og være kjæresten min så omsider gifte seg med meg" jeg hadde heller tenkt " klyse, han prøver seg med smiger for å se om jeg er billig" haha Men du kan jo forsøke! :D 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #6 Skrevet 10. mars 2013 Kommer an på om du er kjekk eller stygg. Anonym poster: 24fda986853702e920ad88ce282dad67 17
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #7 Skrevet 10. mars 2013 Jeg synes ikke du skal innlede med det, virker litt teit. Du burde heller snakke om noe mer nøytralt, for eksempel kan du spørre om hun vet om en café i nærheten. Det er bedre med tema, og så kan du etter hvert spørre om hun er interessert i å ta en kaffe. Anonym poster: 6944e62622e3f96485275eae242fba7e
sta Skrevet 10. mars 2013 #8 Skrevet 10. mars 2013 Like forundret hver gang over at det er teit. Hvorfor i grunn? Jenter sier da ofte til hverandre "å så fin du er" osv osv, men så fort en mann sier det samme er det teit, creepy og det som verre er? Alle har ikke noen baktanke med komplimenter selv om det synes som alle jenter er enig om at jo det er det 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #9 Skrevet 10. mars 2013 Like forundret hver gang over at det er teit. Hvorfor i grunn? Jenter sier da ofte til hverandre "å så fin du er" osv osv, men så fort en mann sier det samme er det teit, creepy og det som verre er? Alle har ikke noen baktanke med komplimenter selv om det synes som alle jenter er enig om at jo det er det Synes kanskje "utrolig nydelig" høres veldig mye ut. Det var en på gata som sa jeg var "veldig søt", det synes jeg var greit. "Veldig pen" er også greit. Men jeg ville jo blitt glad for "utrolig nydelig" da, likevel. Det er bare det at hvis en jeg ikke synes er kjekk sier "utrolig nydelig" til meg, tror jeg at jeg ville blitt veldig flau og ikke visst hvordan jeg skulle komme ut av det. Anonym poster: 6944e62622e3f96485275eae242fba7e 2
Miller Skrevet 10. mars 2013 #10 Skrevet 10. mars 2013 Ikke veldig creepy. 3 kanskje. Den som intet våger, intet vinner. Men du må være forberedt på å bli avvist flere ganger.
sta Skrevet 10. mars 2013 #11 Skrevet 10. mars 2013 Synes kanskje "utrolig nydelig" høres veldig mye ut. Det var en på gata som sa jeg var "veldig søt", det synes jeg var greit. "Veldig pen" er også greit. Men jeg ville jo blitt glad for "utrolig nydelig" da, likevel. Det er bare det at hvis en jeg ikke synes er kjekk sier "utrolig nydelig" til meg, tror jeg at jeg ville blitt veldig flau og ikke visst hvordan jeg skulle komme ut av det. Anonym poster: 6944e62622e3f96485275eae242fba7e Hva med bare å si tusen takk Skal ikke mer til liksom, dersom du ikke fortsetter samtalen så tar de fleste hintet. Men ikke alle sikkert da..
HHH Skrevet 11. mars 2013 #12 Skrevet 11. mars 2013 jeg ble utsatt for noe jeg tror er akkurat dette en gang. Jeg trodde fyren prøvde å selge meg noe og var litt sånn "slapp av med alle komplimentene og fortell meg hva du skal selge, så jeg kan gå videre". det som er søtt med at en gutt kommer bort på den måten er jo at det er unikt, at han bare ville gjort det mot meg, som i en film. ville aldri datet en gutt som hang rundt i byen og sjekket opp pene jenter, det er både ekkelt og overfladisk.
Gjest Skrevet 11. mars 2013 #13 Skrevet 11. mars 2013 Det kommer litt an på hvem som sier det. Får jeg veldig dårlig vibber fra en kar, og han f.eks står å ser på meg som han vil spise meg opp, ja da er det creepy. Men ellers synes jeg det bare er hyggelig jeg da. Hadde nok blitt ganske overrasket, men det hadde nok gjort dagen min
Gjest PorcelainDoll Skrevet 11. mars 2013 #14 Skrevet 11. mars 2013 For min del kommer det helt an på måten du tilnærmer deg på, og kontektsten. Bodde i USA et år, da opplevde jeg dette hele tida (men da ble det også en del av hverdagen, og amerikanske menn var mye mer laidback med tanke på hvordan de gikk frem og hvilket nivå de la samtalen på), men det oppleves likevel som litt "sært" de gangene det skjer i Norge. Nå har (heldigvis) kun bare en begynt samtalen med å kommentere utseendet mitt, de fleste andre har vært oppegående nok til å peile det inn på "Du var søt, vil du ta en øl", det føles på en måte mindre kleint enn menn som plutselig vil ha nummeret mitt. Jeg tenker at hvis vedkommende ikke klarer å etablere kontakt der og da blir det enda kleinere hvis han ringer i etterkant. Så, min konklusjon er at du enten bør slå av en prat (og tenke gjennom hva du vil si), eller droppe det. Å bare få et kompliment og bli spurt om nummer er søtt nok, det, men det er en veldig vanskelig situasjon å havne i. Det blir feil uansett hva man gjør føler jeg, sier man nei, avviser man med en gang, og det ønsker man jo ikke. Så, jeg har (sikkert litt pinglete av meg, men) gått over til å si at jeg har kjæreste når jeg får den type spørsmål.
Tibbie Skrevet 11. mars 2013 #15 Skrevet 11. mars 2013 Jeg syns det er litt teit når slikt skjer. Det er visstnok kun uattraktive utlendinger som gjør dette med meg, men tror kaaaaaanskje jeg ville syns litt mer positivt om det dersom jeg syns fyren er søt. MEN jeg liker ikke rett frem. Er litt mer glad i gutter som er litt hard to get. Om dette er en jente du ikke kommer til å få kontakt med på andre måter, syns jeg du bare skal kjøre på siden du ikke har noe å miste. Men ellers... Jeg ville ikke anbefalt det
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #16 Skrevet 11. mars 2013 jeg ble også sjekket opp sånn mange ganger i USA, og synes det var ganske ubehagelig. Det blir veldig pågående med en fyr som kommenterer utseendet også spør om nummer uten noe annet. jeg hadde nok stilt meg mye mer positivt til litt mer tilfeldig prating og på den måten blitt litte granne kjent med personen Anonym poster: 9b3511ec187a349fe62c59201d93a774
Gjest nobilian Skrevet 11. mars 2013 #17 Skrevet 11. mars 2013 Synes sånt er greit om du IKKE har sjekking som motiv.
Miller Skrevet 11. mars 2013 #18 Skrevet 11. mars 2013 Synes sånt er greit om du IKKE har sjekking som motiv. Så det er ikke greit om man har sjekking som motiv? Hvorfor ikke i tilfelle?
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mars 2013 #19 Skrevet 11. mars 2013 Dersom jeg ser en pen jente på bussen eller på gata, hadde det vært creepy om jeg gikk bort til henne og sa.. "Jeg ville bare si at jeg synes du er utrolig nydelig" dersom hun reagerte positivt så ville jeg spurt om nummeret, dersom hun prøvet å ignorere det så tar jeg det som creepy og går videre. Hva synes dere? jeg syns ikke det er creepy, men i norge er de fleste ikke vant til sånt så spørs hvordan det blir mottatt..
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mars 2013 #20 Skrevet 11. mars 2013 Så det er ikke greit om man har sjekking som motiv? Hvorfor ikke i tilfelle? Enig. ser ikke problemet med å ha sjekking som motiv. Er bedre å bli sjekka opp av en edru kjekk fyr på bussen enn en som er kanakkas på byen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå