Gå til innhold

Norge kunne styrt verden med sjokolade

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norsk sjokolade vil jeg si er best. Stratos og Freia Melkesjokolade er verdens beste sjokolade. Det er noe nordmenn virkelig har å være stolt over. Men hvorfor selges dem normalt sett ikke i utlandet? Det hadde helt klart blitt verdens mest solgte sjokolade og det ville satt Norge på kartet. Vi kunne tatt over verden faktisk med sjokolade.

Hadde USA hatt tilgang på Stratos og Melkesjokolade under Vietnam-krigen, så hadde de vunnet.

De kunne bare delt ut sjokolade. Det samme kan vi gjøre overalt og folk vil bøye seg for oss.

Selv har jeg alltid med meg sjokolade når jeg er på utendlanstur. Sist jeg var i USA fikk jeg gratis taxi, jeg ga taxi-mannen 5 stratos og han ble overlykkelig.

Har gitt det til flere og jeg blir behandlet som en gudinne eller noe. Så egentlig så trenger man ikke penger når man drar til utlandet. Det holder med sjokolade.

Og er det ikke USA om eier Melkesjokolade nå da? Hvorfor selges den vanligvis ikke da i USA? Har kun hørt at det er på noen spesialbutikker man kanskje kan finne den. Ganske sikker på at USA kunne blitt venner med hele verden om de hadde solgt den sjokoladen, både i innland og utland. Og Norge har vel fortsatt Stratos, som i hvertfall jeg synes er ett hakk bedre da.

Kanskje det er derfor nordmenn flest er så rolig og snille mennesker? Siden vi spiser Melkesjokolade, Stratos og de andre sjokoladene våre?

Så hvorfor ikke dele det med resten av verden? Vi kunne til og med bekjempet terrorisme med Stratos og Melkesjokolade.

Anonym poster: 7f1808cc37120731bb3d1587b00af8ce

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke man kan vinne en krig med sjokolade, men jeg liker norsk sjokolade best. :) Fikk noe amerikansk snop til jul... bleh.

AnonymBruker
Skrevet

Den norske er best for norske ganer, problemet er at utlendingene ikke nødvendigvis er enig. Ta bare brunosten, verdens beste pålegg. Gi den til en utlending, og det er stor mulighet for at han rynker kraftig på nesen. Forstå det eller ei. :fnise:

Anonym poster: d5737bafc68aa8dbfd9b1934f02e5544

AnonymBruker
Skrevet

Njae, alle slags videoer med f.eks amerikanere som smaker på norsk godteri synes melkesjokoladen vår er fantastisk. Det har jeg observert selv veldig ofte (siden jeg også sender sjokolade til folk :ler: ).

Anonym poster: 82771c9a647e4320e5eabb60149fc11b

Gjest Belus
Skrevet

Beste ideen eg har høyrt på lenge! Kan me ikkje slenge med nokre marshmellows óg? Så kan me prate ut om problemar over eit bål heller enn å krige, og så avslutter me alle verdas problemer med allsang og funny bunny-konkurranse! :hug:

Skrevet

Nå ler jeg...

- men ja, norsk sjokolade er utrolig god. Jeg har erfart at Latin-Amerikanere stort sett også ELSKER norsk sjokolade, og har også noen canadiere i familien som etterspør den hver gang jeg skal sende julegaver.

AnonymBruker
Skrevet

Kvikklunsj er det i hvert fall ingen som har klart å toppe. Kit-kat er en dårlig kopi... :pasha:

AnonymBruker
Skrevet

Kvikklunsj er det i hvert fall ingen som har klart å toppe. Kit-kat er en dårlig kopi... :pasha:

Ja, Kit-Kat er direkte dårlig sammenlignet med Kvikk Lunsj!!!!

Anonym poster: 96a5f85971b4146a3cdd9aaf826c8546

AnonymBruker
Skrevet

Når vi er inne på kvikklunsj.. Den nye reklamen, skal det være far og datter eller et par? Tenkte først det var et par, men den logiske i meg tenkte far og datter.

Anonym poster: 82771c9a647e4320e5eabb60149fc11b

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Ja, norsk sjokolade er veldig god. Har noen utenlandske som er gode, men savnet norsk sjokolade veldig da jeg studerte i utlandet. Mye av sjokoladen der var altfor søt og smakte helt forferdelig.

Heldigvis fant jeg et merke som hadde veldig god sjokolade så nå savner jeg den siden den ikke selges i Norge.

Vet ikke om vi kunne vunnet en krig, men kunne nok blidgjort mange med litt norsk sjokolade :)

AnonymBruker
Skrevet

Å jeg savner melkesjokolade! Fikk allergi for et år siden så nå kan jeg ikke spise det mer :frown:

Anonym poster: abd280ea0ae894f374a5ef7b2d739116

AnonymBruker
Skrevet

Freia Melkesjokolade var fantastisk god før. Beste jeg visste da jeg var barn.

Men etter at Kraft tok over så endret de oppskriften og byttet ut noen ingredienser.

Og lager platene mye tykkere.

Den er fortsatt god, men jeg skulle gitt mye for å få smake den originale igjen. :rodmer:

Anonym poster: b047911f4cd003fcbdd6533cf5453c00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å jeg savner melkesjokolade! Fikk allergi for et år siden så nå kan jeg ikke spise det mer :frown:

:hug: :hug: :hug:

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Men etter at Kraft tok over så endret de oppskriften og byttet ut noen ingredienser.

Den er fortsatt god, men jeg skulle gitt mye for å få smake den originale igjen. :rodmer:

Ja, jeg mener å huske at den var bedre før! Men er det lenge siden de endret på oppskriften?

AnonymBruker
Skrevet

Norsk sjokolade er ikke god i det hele tatt. Alt for lys og alt for mye vanilje.

(Men ja, det finnes verre. Enkelte sjokolader f.eks. i USA virker som de består bare av smakløst fett, og ikke har så mye som møtt en kakaobønne. Andre er gode, men det er helst peanutbaserte sjokolader.)

Anonym poster: 72444e8adcfb26ef449ad4fc6f322eb9

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg mener å huske at den var bedre før! Men er det lenge siden de endret på oppskriften?

Husker ikke eksakt, men det var på nittitallet den gode gamle forsvant

Mulig de har endret den ørten ganger siden da.

AnonymBruker
Skrevet

De endret den siden det er mye billigere å ha større andel sukker slik de har i utlandet, men de måtte endre den tilbake etter massive protester. Hvis du fortsatt synes den smaker feil er det nok heller fordi søtsaker smaker bedre mens man er barn.

Anonym poster: 7ee62506ace9ad0d18f84a7782c2bbac

AnonymBruker
Skrevet

De endret den siden det er mye billigere å ha større andel sukker slik de har i utlandet, men de måtte endre den tilbake etter massive protester. Hvis du fortsatt synes den smaker feil er det nok heller fordi søtsaker smaker bedre mens man er barn.

Nei, jeg var voksen da det skjedde. Og smaken er definitivt ikke den samme.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg var voksen da det skjedde. Og smaken er definitivt ikke den samme.

Jo, den er faktisk det. Det er "alt var bedre før"-effekten som spiller deg et puss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den norske er best for norske ganer, problemet er at utlendingene ikke nødvendigvis er enig. Ta bare brunosten, verdens beste pålegg. Gi den til en utlending, og det er stor mulighet for at han rynker kraftig på nesen. Forstå det eller ei. :fnise:

Er 200% nordmann og syns at brunost smaker PYTON, det syns min norske samboer og.

Tyskland og Sveits har flere gode sjokolader (Milka, Tobelrone) men ellers er de norske best.

Anonym poster: 309c7f683617505d001645673d48bae0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...