Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd sammen med min kjære i ca 8 mnd. Vi har det utrolig bra sammen, men vi har perioder der vi krangler mye..

Igår var han ute på byen meg, selv om jeg spurte om han kunne være hjemme med meg. Vi har alltid helgene sammen, og jeg skulle noe idag tidlig, så jeg kunne ikke gå på byen. Jeg ble da sur, og eg sur enda. Jeg vet jo at jeg ikke har rett til dette, men jeg kjenner på hele kroppen at jeg er suur..

Så har jeg lyst at han skal sende melding, og at jeg ikke svarer. Jeg kjenner jeg er så irritert på ham, og har lyst å krangle, ellers er jeg sur i flere dager.. Hvis jeg ikke får det ut altså.

Jeg har snakket til ham på en rolig måte når jeg er irritert, men det virker ikke som det går inn. Kanskje sier han bare unnskyld uten å mene det.

Detter er bare en av mange små ting som irriterer meg. Problemet er ikke at jeg blir irritert, men at jeg er sur så lenge etterpå! Jeg kan være sur i flere dager, og jeg greier bare ikke la det gå over ,samme hvor mye jeg prøver...

Noen som har råd?

Vi er 25 begge to.

Anonym poster: f010e26e28b16531d153b7508db74684

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ihvertfall finne ut roten til hvorfor du er så sur.

Går du på p-piller?

Anonym poster: 57164d3b54cffc3fd9a470ea58a38e3d

AnonymBruker
Skrevet

Du må ihvertfall finne ut roten til hvorfor du er så sur.

Går du på p-piller?

Ja jeg gjør det.. Yaz heter de. ts

Skrevet

Her er du rett og slett urimelig. Han gikk på byen alene, slik jeg leser det noe som ikke skjer så ofte. Du kunne ikke delta og er sur fordi han gjør noe DU ikke liker.

Han har ikke gjort noe galt og DU må snu tankegangen din, ellers vil han snart gå for godt.

• Liker 1
Skrevet

Skjerp deg, TS. Sånn går det ikke an å oppføre seg! Du kan ikke forvente at fyren skal sitte hjemme med deg hver helg - selv om ikke du kan gå på byen så betyr ikke det at ikke han kan det; dere trenger ikke være sammen hele tiden. Par som alltid skal være i tosomhet går fort lei av hverandre, så det er ikke noe godt for forholdet deres heller. Hvis pillene heter Yazmin (pakka er oransje og gul), så slutt på dem umiddelbart; jeg gikk på dem, og ble bare sur og grusom. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg, TS. Sånn går det ikke an å oppføre seg! Du kan ikke forvente at fyren skal sitte hjemme med deg hver helg - selv om ikke du kan gå på byen så betyr ikke det at ikke han kan det; dere trenger ikke være sammen hele tiden. Par som alltid skal være i tosomhet går fort lei av hverandre, så det er ikke noe godt for forholdet deres heller. Hvis pillene heter Yazmin (pakka er oransje og gul), så slutt på dem umiddelbart; jeg gikk på dem, og ble bare sur og grusom. :fnise:

Jeg vet det :( Det er derfor jeg ønsker hjelp,,

Ja , hvilke ppiller byttet du til?Vuderer å slutte helt på pillen, og heller kjøpe en slik kalkulator man tar under tunga..

Skrevet

Ja , hvilke ppiller byttet du til?Vuderer å slutte helt på pillen, og heller kjøpe en slik kalkulator man tar under tunga..

Jeg slutta helt - det er ikke alle som tåler å gå på p-piller, og jeg tar ikke den sjansen unødig. Jeg ble bare grusom av dem, og hormonene ble for mye for meg. Hva med p-sprøyte? (:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også langsint og jeg har aldri tatt en p-pille i hele mitt liv. Når jeg blir skikkelig forbannet setter det seg fast i hele kroppen og jeg blir liksom helt hvitglødende av raseri. Det lengste jeg har vært sint er to uker og da begynte det å gå gradvis over og etter enda et par uker var jeg "normal" igjen. Men det er kanskje forskjell på å være langsint og langsur? For meg har det ihvertfall ikke noe med hormoner å gjøre.

Anonym poster: f293608677d91878b31ab77be01ba50c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også langsint og jeg har aldri tatt en p-pille i hele mitt liv. Når jeg blir skikkelig forbannet setter det seg fast i hele kroppen og jeg blir liksom helt hvitglødende av raseri. Det lengste jeg har vært sint er to uker og da begynte det å gå gradvis over og etter enda et par uker var jeg "normal" igjen. Men det er kanskje forskjell på å være langsint og langsur? For meg har det ihvertfall ikke noe med hormoner å gjøre.

Anonym poster: f293608677d91878b31ab77be01ba50c

Det kan ennå være hormoner selv om du ikke tar p-piller. Men det kan også være dyptliggende årsaker som frustrasjon som ikke får oppmerksomheten den krever for å løses.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner jo at du ble skuffa. Du følte vel at du ble tilsidesatt og nedprioritert, og at han ikke så dine behov. Kanskje du bare kan godta at du syntes det var skikkelig kjipt, men bestemme deg for at samboerens handlinger ikke skal få forsure livet ditt. Ta og skjem deg litt bort. Kjøp noe fint til deg selv. Gjør ting du liker. Sett deg selv i fokus som en veldig betydningsfull person. Så kommer samboeren din litt i bakgrunnen. Tenk at han er heldig som får lov å bo på samme adresse som en så flott dame som deg. :)

Anonym poster: c3956919886ef2543ad8d383a7d40023

Skrevet

Jeg reagerte også på yasmin ppillene. Er kanskje ikke de du går på for jeg lurer på om de ble trukket fra markedet? Jeg gikk på noen andre før de og, de var jeg hakket værre av. Snakket med legen ang alternativ prevensjon og han sa jeg kunne bruke hormonprevensjon som virker mer lokalt, p ring tror jeg han nevnte.

Jeg bruker nå babycomp (sånn du måler temp under tungen med) og trives best med det, da slipper jeg forstyrrende hormoner i kroppen min.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...