Gå til innhold

kreve tilbake penger etter brudd...:-/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forferdelig spørsmål egentlig, vet ikke om det er rett fora å legge det i.

Eksen min levde mye på meg når vi var sammen. Jeg har gitt ufattelig mye til han, av gaver etc. Til jul ga jeg gaver for flere tusen, fikk ingenting igjen.

Er det helt for jævlig å skulle be han betale noe tilbake.

Mye pga sinne for min del..føler jeg har gitt alt, både på det mentale og det økonomiske.

Er jo min egen feil at jeg har vært gavmild...jeg vet det. Og jeg er ikke en sånn person..derfor hater jeg meg selv for at jeg tenker det.

Mye følelser inkl i dette, følelsen av å ha gitt alt og sitter med ingenting...

:/

Anonym poster: bd90b836f5d559c826895ca01eb997ef

Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg forstår følelsen, men en gave kan du ikke kreve tilbake. Ta det som en lærepenge til neste gang, og gå videre.

• Liker 10
Gjest Gjest
Skrevet

Du får ikke en krone med mindre du kan dokumentere at du har LÅNT ham penger. Og når har du forhåpentligvis lært the hard way at man ikke serverer sjela og alt man eier på et fat. Ikke før kontrakten er i orden that is.

Skrevet

Du har selv valgt å gi han disse gavene.

Og noen ganger ender forhold i brudd, sånn er det bare. Som Offensive Pie sier, ta det som en lærdom og gå videre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg vet. Takk for svar

Skrevet

Det virker veldig tullete å kreve tilbake noe som helst, du gjorde dine økonomiske valg da dere fortsatt var sammen. Jeg hadde ikke punget ut om jeg var han.

• Liker 3
Skrevet

Du har ikke krav på noen verdens ting, dessverre...

Skrevet

Du kan jo prøve, en x fra langt tilbake krevde tilbake gavene han hadde gitt da det ble slutt, han fikk viljen sin fordi han spilte på samvittigheten min, men jeg synes fortsatt det er feil. Penger du har brukt på middager og diverse sånne ting, tror jeg du bare kan glemme.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve, en x fra langt tilbake krevde tilbake gavene han hadde gitt da det ble slutt, han fikk viljen sin fordi han spilte på samvittigheten min, men jeg synes fortsatt det er feil. Penger du har brukt på middager og diverse sånne ting, tror jeg du bare kan glemme.

TS her. Men var det feil fordeling i forholdet, at han stod for mye av det økonomiske?

Skrevet

TS her. Men var det feil fordeling i forholdet, at han stod for mye av det økonomiske?

Nei, var ikke det. Totalt sett tror jeg at jeg betalte mer, men han sa ofte "Det gidder ikke jeg å betale", så det tar jeg på min kappe :fnise:

Du kan jo prøve med xen din, men siden han ikke ga deg noe tilbake, er det jo stor sjanse for at han ikke kommer til å betale deg.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva var det han krevde tilbake da? det høres jo helt urimelig ut.

hos oss var det veldig skeiv fordeling...

Skrevet

Krev i vei, men jeg tror du bare kan drømme om å få tilbake pengene.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei ts,

er det gjenstander /ting du kan kreve tilbake av han? Da er det lettere enn panger. Hvis du derimot lånte han penger som han lovte å betale tilbake, synes jeg du kan si det til han.

Skrevet

Jeg fikk finsko av eksen min til jul. Et halvt år etter at det ble slutt spurte han om han kunne få de tilbake slik at han kunne gi de i gave til den nye dama hans. Må bare legge til at det var den eneste gaven jeg hadde fått av han i løpet av to år. :fnise:

Egentlig synes jeg det er litt sært å kreve gaver tilbake, selv om jeg absolutt forstår at du er i en sur situasjon. Hvis jeg var deg, hadde jeg gått videre og tatt lærdom av det :)

• Liker 2
Gjest fjellhamster
Skrevet

Det du kan gjøre, er å regne ut hva han skylder deg, og sende krav om betaling til han med trussel om at du sender kravet til Namsmannen om han ikke betaler innen en gitt dato. Du kan ikke kreve gaver tilbake etter loven, og du har ingen god sak ellers heller om du ikke har noen dokumentasjon på kravet ditt. Da er det bare ord mot ord, og det holder sjelden i pengekravssaker. Jeg synes du heller skal anse pengene/gavene som tapt, glemme fyren og fokusere på et nytt og lykkelig liv :)

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så smålige greier.. Kom deg videre i livet, gjort er gjort og gitt er gitt.

Anonym poster: dc2ebec38727b8d848bd98a8dd25cc77

• Liker 1
Gjest Sunheart
Skrevet

Synes jeg ser at jeg leverer ifra meg gaver og pengebeløp jeg har fått i løpet av livet. Blir som exn min som skulle kreve tilbake penger for regninger jeg betalte med hans penger rett før bruddet.

Han skylder med over 60 tusen, som JEG må betale ned på pga at JEG var så innmari dum og trodde på at lånet jeg tok i mitt navn skulle han betale meg tilbake på. Lov å være dumsnill EN gang, men ALDRI MER!

• Liker 1
Gjest LineaAlba
Skrevet

Hva mener du med at han "levde på deg", da? Betalte du regningene hans eller noe slikt? Gaver er gaver, men utlegg og slike ting kan du jo prøve å få tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...