Gå til innhold

Telenor abonnement og oppstartspris?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor kjøpte en telefon med Telenor abonnement. Da må hun betale fast pris i måned. Men det hun ikke visste da hun kjøpte telefonen, var at Telenor tok fast pris + oppstartsprisen til alle samtalene i tillegg.

Jeg har Talkmore og jeg betaler 199 i månden, og det er alt. Jeg trenger ikke betale ekstra for oppstarspris på samtalene mine.

Er det normalt da?

Anonym poster: f19318d3e4a4ce2afe0ac86ca3ad1092

Videoannonse
Annonse
Gjest Morteno
Skrevet

Folk må lese hva de sier ja takk til.

Kan tenke meg hun har noe lignende dette: http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/prat100/

Der er det 100 minutter inkludert, men du betaler for oppstart. Ny mobil gir er månedavgift på 169. Helt normalt, med andre ord.

Når de ikke inkluderer oppstart så tjener operatørene tett med penger da du ender opp med å betale ganske mye dersom du som oftest ringer kun korte samtaler.

Skrevet (endret)

Feil Morteno. Jeg tipper du sikter til abonnementet Prat, og ikke Prat100 som du linker til, det er et eget abonnement som gir 100 ringeminutter hvor oppstart også er inkludert. Man har fire ulike abonnenter som heter Prat: Prat, Prat100, Prat400 og Prat1200. De tre sistnevnte har ringeminutter og oppstart inkludert. Vanlig Prat har ingenting inkludert.

Generelt har de fleste abonnementer hos de fleste operatører, også Telenor, har oppstart inkludert i prisen, med unntak selvsagt. Men så finnes gamle abonnementer som f.eks FriPrat, der oppstart må betales i tillegg til inkluderte ringeminutter, eller da som sagt vanlig Prat uten noe inkludert. Så er det også viktig å huske at hvis man bruker opp sine inkluderte ringeminutter hos de andre abonnementene blir man fakturert for oppstart + ringepris.

Ts: Djuice (som er Telenor, og forøvrig er også Talkmore eid av Telenor, dog Talkmore er mer skilt ut enn Djuice) har akkurat samme abonnementet til 199 kr per måned, som du sikter til, og Telenor har f.eks Komplett M som koster 249 eller 199 kr når man kjøper uten telefon. Så vil det altid koste ekstra hvis man kjøper med telefon, gjerne 2-300 kr ekstra utifra hvilket abonnement man har valgt.

Vanskelig for oss å hjelpe hvis du ikke spesifikt vet hvilket abonnement din mor har. Det høres ut som hun har kjøpt telefon med abonnementet Prat. Da kan man velge om man skal betale 99 eller 199 kr per måned, men da er ingenting inkludert, rett og slett fordi man bare betale ned på telefonen. Ja, du betaler 199 kr ts, men det er nok uten telefon. Abonnementet Prat settes ned til 0 kr per måned etter at bindingstiden er ute, da betaler man kun bruk. Dette er forøvrig helt normalt, en del vil faktisk ikke ha noe inkludert.

Men husk at bruk blir fakturert i etterkant, så hvis det står at hun har betalt for bruk, f.eks oppstart, men nettopp byttet abonnement, kan det være det dette du ser.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...