AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #1 Skrevet 10. mars 2013 Hei! Har noen her erfaringer med zumba sine hjemmetreningsvideoer med toning sticks. Er det like morsomt og lett som zumbatimene? Hvilke resultater har du fått? osv. Anonym poster: a152967da307c20a8c5ffd8c7d6711ae
vaffla Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 Hei! Jeg har zumba på wii og syns det er mye bedre enn zumba dvdene! Jeg var mye på zumba før på treningssenteret, men etter jeg flyttet var det ikke like bra tilbud. Så kjøpte zumba og en wii maskin fordi jeg synes det er mye kjekkere og jeg personlig får mer ut av det!
QueenK Skrevet 10. mars 2013 #3 Skrevet 10. mars 2013 Zumba er kjempe gøy og knall god trening om man faktisk gjør dette slik man skal ,- men når de er sakt: zumba hjemme trening(lik alle andre hjemme trenings dvder og maskinener) så er det himla morsomt og effektivt i begynnelsen . men dabber like så fort av for en er som regel ikke selv disiplinert nok til å faktisk trene regelmessig osv når det er hjemme, er så mye lettere å bare la være siden det faktisk er hjemme så joda, zumba hjemmetrenig er bra det men av alle de (Mange) jeg kjenner som har dette hjemme - tror iikke jeg det er ei eneste ei som faktisk har satt på dvden en eenste gang etter de første ukene hehe, er bedre å få med seg ei vennine å komme seg på time Zumba og hjemmetrening gennerellt tror jeg samler mer støv å tar plass enn å faktisk bli brukt^^
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 Ok, takk for svar! Jeg har trent zumba på treningssenter i to år, og elsker det. Men har ikke muligheten lenger pga. har flyttet. Så vurderer om jeg skal kjøpe det eller ikke. Savner det sånn : ( -ts Anonym poster: a152967da307c20a8c5ffd8c7d6711ae
Skjønningen Skrevet 10. mars 2013 #5 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Jeg har zumba sine hjemmetreningsvideoer og jeg synes ikke de fungerer for meg. Nå har jeg riktignok ikke trent zumba på treningssenter før jeg kjøpte dvd'ene, men jeg synes de er litt kjedelige og jeg liker ikke vertene. Hvis jeg prøver å trene til det må jeg i alle fall skru av lyden. Edit: Jeg synes også noen av stegene er vanskelige, og så skal de plutselig utføres kjemperaskt. Da detter jeg av og blir irritert. Endret 10. mars 2013 av Skjønningen
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #6 Skrevet 10. mars 2013 Jeg kjøpte et helt sett med Zumba-DVD'er og utvidet med flere CD'er som var enda mer spesialisert på styrketrening. Selvfølgelig kan det bli kjedelig om man kun følger samme programmet hver gang, men hvis man varierer med å trene forskjellige program og blande litt trenger man ikke miste piffen helt. Jeg trente hjemme-zumba i nærmere et halvt år og kjøpte til og med tyngre vekter for å øke motstanden på styrketreninga. For meg funket det kjempebra, men så er jeg da også en sånn snåling som liker å trene alene. Grunnen til at det dabbet av for min del var verken mangel på noen å trene sammen med eller at zumba ble kjedelig. Jeg økte stillingen på jobb, ble mørketidsdeprimert og falt helt ut av den gode rutinen jeg hadde opparbeidet meg. Før kunne jeg starte arbeidsdagen sent (jobbet en del hjemme) og pleide å trene zumba før jeg dro på jobb, men når jeg ble bundet til kontoret hver dag og måtte starte tidlig om morran, ble det brått slutt på frisk morratrening. På ettermiddagen er jeg så slapp og giddaløs at jeg ikke får samme treningsgleden som jeg hadde på morran/formiddagen før. Det høres sært ut, men fra høsten av skal jeg ned i stillingsprosent igjen og da skal jeg få tilbake både humøret og treningsgleden! Jeg er lykkeligere og mer sporty når jeg har mindre stillingsprosent og kan styre tiden min mer selv. Zumba er kjempeartig å trene hjemme så lenge man har disiplin til å ta i ordentlig selv om man er alene, og så lenge man varierer litt. Kanskje kan det være verdt å kjøpe begge settene pluss ekstra-CDer for å få nok variasjon over tid. Jeg anbefaler også å investere i tyngre manualer/vekter da de som følger med i settene er veldig puslete, selv for dårlig trente nybegynnere. Og så kan det kanskje være greit å gjøre litt andre ting i tillegg, som å gå seg en tur i frisk luft. Powerwalk med musikk på øret er kjempefint synes jeg Hvordan hjemme-Zumba er i forhold til zumba på treningssentre aner jeg ikke. Det eneste jeg vet er at her på stamina hot har de ikke styrketrening med manualer i programmet. Jeg liker styrketreningsprogrammene best, og dessuten synes jeg det blir mer tiltak å trene når man skal komme seg til treningssenteret (her må man kjøre siden man bor usentralt) og hjem igjen etterpå. Da er det bedre å hoppe i treningsklærne og trene og dusje hjemme. Spesielt når man kjører en del i jobben og er drittlei av å kjøre bil. Anonym poster: 61d3c4eb12fb6eec5c44d54b95745eaa
PepsiMax Skrevet 10. mars 2013 #7 Skrevet 10. mars 2013 Livegym.no har endel forskjellige zumba timer du kan prøve Da kan du trene hjemme og trenger ikke noe utstyr. Koster bare 50kr mnd uten noen binding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå