Gå til innhold

Har så vanskelig for det - begynne i ny jobb..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter påske begynner jeg i ny jobb. På en måte blir det omskolering siden jeg ikke har arbeidet med dette feltet, men likevel noe kjent. Siden denne bedriften ikke hadde ledige stillinger nå, vil de at jeg skal gå på arbeidspraksis i 3mnd. De vet i dag at etter 3mnd blir det en ledig stilling og den skal jeg få.

Jeg har bare så jævla vanskelig for å svelge denne kamelen, har liksom så dårlig råd fra før og så må jeg bevise og vente i flere måneder før jeg får gå på normal lønn.

Hvordan motivere seg...?

Anonym poster: eecd5fb3e669e552503a9fa27a837040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest molecules

Ja, det er surt og måtte arbeide gratis (?), men du får jo jobb etter 3 mnd og det er faantastisk. Mange som sliter med det så anse deg selv som heldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje kjipt, men du er heldig som får jobb etter 3 mnd. Det er mange som må gå lenger enn det uten jobb. Lag budsjett og vær litt gnien på hva du bruker pengene på, slik at du slipper å føle på at du ikke har råd til mat og husleie/lån. Så får du heller spandere noe litt ekstra på deg selv når du får første lønning med litt mer penger! :)

Alternativet er jo å søke på andre jobber?

Endret av estrella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er sur, ja. Spesielt hvis man sammenligner seg med andre. Du kan jo tenke på at det finnes en haug med unge mennesker i vest-europeiske land som Tyskland og England som tross mastergrad med A i snitt og tre-fire språk flytende fremdeles må jobbe som praktikanter der de tjener mellom 0-300 euro i måneden. Du får i det minste jobb snart. :)

Anonym poster: 134e80366504fc7636a9315ea1f4859b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...