2shy Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Noen som har erfaring med denne? Hvordan holder sofaen seg over tid? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S39902857/#/S89897165
Rotemor Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 En venninne har denne. Den har til nå overlevd mange tacokvelder med 3 barn foran tv ettersom trekket kan vaskes og byttes:) Du kan også bestille nye trekk fra Bemz.com med tid og stunder.
2shy Skrevet 10. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2013 Er den komfortabel, og holder fastheten i putene seg? Jeg syns at Ektorpen er mer komfortabel, men jeg syns den blir så smadret etter en stund. Ser de som er til salgs på Finn.no, de ser jo helt ihjelbrukt ut
Rotemor Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 Jeg har ektorp selv som jeg elsker. Men den er litt nedklemt ja. Det sagt så kan putene lett formes hvis an tar seg bryet med det.. Karlstad er god å sitte i. Den er litt fastere enn ektorp, men til gjengjeld finere i formen. Jeg ville absolutt vurdert den selv.
2shy Skrevet 10. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2013 Hm, ja da spørs det om ikke jeg går for Karlstad. Hadde Karlanda en gang, tror det var forgjengeren til Karlstad. Var veldig fornøyd med den, verken for fast eller for myk, og holdt seg veldig godt. Er hvitt veldig dumt? Noen sa at klær kunne farge av på hvitt stoff, er det sant?
Rotemor Skrevet 10. mars 2013 #6 Skrevet 10. mars 2013 Ja, særlig olabukser avgir farge. fargede klær generelt vil gjøre stoffet gradvis mer grålig.. Har hatt lyst på hvit selv, men det bare ikke realistisk at jeg skal kunne leve med de hensyn som må taes... Jeg liker å ha bena i sofaen feks.. Karlstad ser ryddigere ut enn ektorp...
Lyra Skrevet 11. mars 2013 #7 Skrevet 11. mars 2013 Jeg elsker Karlstad-sofaen vår. Den er ikke bare kjempegod å sitte i, den er god å ligge i også, har hjørnesofa og det er god plass til to å sove komfortabelt på den. Den er hvit (naturfarget) nå, men skal straks bytte trekk. Alt vises jo når man har lys sofa! Den er vel ca. 5 år gammel, ryggputene er nok litt nedsunket på midten (mye pga at katt som elsker å ligge der), men ikke så mye at det gjør noe syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #8 Skrevet 11. mars 2013 Om man skal kjøpe en slik sofa, må man gjøre en bestilling eller har de alle varianter i alle farger på lager? Må sofaen hentes eller kan man få den sendt? Hilsen en som bor langt unna Ikea Anonym poster: 1e34549d735ba886d31aabc23bc69977
2shy Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2013 Om man skal kjøpe en slik sofa, må man gjøre en bestilling eller har de alle varianter i alle farger på lager? Må sofaen hentes eller kan man få den sendt? Hilsen en som bor langt unna Ikea Anonym poster: 1e34549d735ba886d31aabc23bc69977 Hvilke farger som er på lager varierer fra varehus til varehus. Man kan stort sett sjekke lagerbeholdningen på nett, evnt ringe nærmeste varehus. Jeg aner ikke om man kan bestille via nett og få hjemkjørt uten å fysisk dra til et varehus. Beste er å ringe å høre
Rotemor Skrevet 11. mars 2013 #10 Skrevet 11. mars 2013 Du kan kjøpe på nett! Sjekket nettopp for sikkerhetsskyld.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #11 Skrevet 11. mars 2013 Har den i to-seter med svart trekk. Brukte den som sofa da jeg bodde på en 18 kvadrats hybel. Nå står den ute på verandaen med et lite cafe-bord til. Det er en helt OK sofa, men ikke noe mer heller. Ikke noe spesielt god å sitte i, bare helt grei. Er glad jeg valgte mørkt trekk, for da farger det ikke like bra av med klær og søling. Putene ble litt smadret ja, så innimellom måtte jeg snu de rundt og banke de litt til. Men de ble ganske så misformet etterhvert og bulet liksom ut i ryggen når man satt :/ Hvis du har penger til det, så kjøp heller noe av bedre kvalitet på en annen møbelforretning.. Anonym poster: 5391d16b50f2232bd2c282187d269b1b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #12 Skrevet 11. mars 2013 Fant bilde av den her; http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S49926787/#/S59840477 Vil ikke anbefale den, da den ikke er noe spesielt god å sitte i, og fordi putene ble meget misformet. Å kjøpe nytt trekk syntes jeg også var veldig dyrt! Vurderte å bytte til lysegrå engang, men det kostet jo flere 1000? Anonym poster: 5391d16b50f2232bd2c282187d269b1b
2shy Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #13 Skrevet 11. mars 2013 Har den i to-seter med svart trekk. Brukte den som sofa da jeg bodde på en 18 kvadrats hybel. Nå står den ute på verandaen med et lite cafe-bord til. Det er en helt OK sofa, men ikke noe mer heller. Ikke noe spesielt god å sitte i, bare helt grei. Er glad jeg valgte mørkt trekk, for da farger det ikke like bra av med klær og søling. Putene ble litt smadret ja, så innimellom måtte jeg snu de rundt og banke de litt til. Men de ble ganske så misformet etterhvert og bulet liksom ut i ryggen når man satt :/ Hvis du har penger til det, så kjøp heller noe av bedre kvalitet på en annen møbelforretning.. Anonym poster: 5391d16b50f2232bd2c282187d269b1b Mm, den typen jeg har lyst på koster 7500 kr, og spytter jeg i 4500 kr får jeg DEN kosesofaen på Skeidar/Møbleringen. Jeg tror jeg avventer sofakjøpet litt og sparer til sofaen jeg virkelig vil ha, jeg klarer meg uten ny sofa en stund til
Marwel Skrevet 15. mars 2013 #14 Skrevet 15. mars 2013 Jeg har karlstad sofaen. Synes den er helt fantastisk å både sitte og sove i. Også er den helt perfekt til å drikke vin med ei venninne til Om du bare har sett på sofaen på nett så anbefaller jeg deg å heller stikke innom ikea å se. Trekkene ser helt annerledes ut i virkeligheten enn på bildene på nett. Jeg skulle selv egentlig ha et annet og dyrere trekk enn jeg endte opp med.
2shy Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 15. mars 2013 (endret) Har prøvd sofaen og syns den er helt grei. Hvilken farge endte du opp med, Marwel? Jeg har egentlig mest lyst på en av disse http://www.living.no..._1.aspx?id=5169 http://www.bohus.no/stue/sofaer/sofaer/boston-hjmendeavsl/ Endret 15. mars 2013 av 2shy
~white lady~ Skrevet 26. mars 2013 #16 Skrevet 26. mars 2013 Vi har Karlstad hjørnesofa. Helt grei, noe fast i formen men man forsvinner iallefall ikke ned i den Anbefaler den ikke til dyreelskere, da må sofaen støvsuges hver dag. Og kattehår synes bedre på mørkt trekk enn på lyst; har hatt begge deler. Er dog veldig grei til barnefamilier, da det er god plass, vaskbare trekk og putene kan brukes til å bygge sofaslott med
Marwel Skrevet 27. mars 2013 #17 Skrevet 27. mars 2013 Har prøvd sofaen og syns den er helt grei. Hvilken farge endte du opp med, Marwel? Jeg har egentlig mest lyst på en av disse http://www.living.no..._1.aspx?id=5169 http://www.bohus.no/...on-hjmendeavsl/ Jeg endte opp med kivik beige eller noe lignende. Trekket gikk ut av sortimang i høst. Jeg har ganske liten leilighet, så ville ha en sofa som ikke var for dominerende i interiøret.
Gjest Lypcha Skrevet 27. mars 2013 #18 Skrevet 27. mars 2013 Vi har hatt denne sofaen i 5 år og den er like fin og behagelig som da vi kjøpte den. Trekket kan tas av å vaskes, det er jo en fordel. Putene er like myke og "luftige", ikke nedklemt eller misformet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå