Gå til innhold

Islamister planla drap på Tysklands statssjef

Anbefalte innlegg

Gjest Infidel
Skrevet

Jasså. Så nå har de begynt å gå etter storfiskene også, ikke "bare" vanlige sivilister. Dette er hentet fra dagens Aftenposten og skulle angivelig blitt gjenommført i dag tidlig, men ble heldigvis avverget.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/ar...rticleID=759470

Terrorister ville drepe forbundspresidenten

Tysk etterretningstjeneste forhindret trolig onsdag morgen et terrorangrep fra islamske terrorister mot Tysklands statssjef, forbundspresident Johannes Rau.

Upassende kommentar slettet. Hege (admin)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat slettet. Hege

:o Hva er dette for et utsagn?!?

Piglet

Skrevet

:o Hva er dette for et utsagn?!?

Piglet

Siden vedkommende som postet kaller seg "Infidel" så antar jeg det var noe sterk AIP innhold i hans/hennes signatur. Dette kan være grunnen til det ble slettet?

Skrevet
Siden vedkommende som postet kaller seg "Infidel" så antar jeg det var noe sterk AIP innhold i hans/hennes signatur. Dette kan være grunnen til det ble slettet?

Tja, det kan jo ha vært et sitat fra Koranen som viser at det ville vært i tråd med islams lære å drepe forbundspresidenten, f eks 9:5, eller 47:4. Koranen er full av upassende utsagn.

Prithivi

Skrevet

Det var overhode ikke noe sitat fra Koranen, det var en teit kommentar om at den tyske statslederen burde begynne å "gaule på Allah" slik at han kanskje fikk være i fred.

Bare til opplysning, for å dempe paranoiaen til visse personer her.

Gjest Infidel
Skrevet

tenker skrev:

Det var overhode ikke noe sitat fra Koranen, det var en teit kommentar om at den tyske statslederen burde begynne å "gaule på Allah" slik at han kanskje fikk være i fred.  

Bare til opplysning, for å dempe paranoiaen til visse personer her.

Teit og teit.. Kommentaren kunne muligens oppfattes litt ironisk, men jeg vet nå ikke om den er så dum alikevel:

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/008.qmt.html#008.039

008.039

YUSUFALI: And fight them on until there is no more tumult or oppression, and there prevail justice and faith in Allah altogether and everywhere; but if they cease, verily Allah doth see all that they do.

Verset befaler muslimene å sloss mot de vantro (og Tysklands statssjef kommer innunder den kategorien), helt til troen på Allah er dominerende "everywhere", da vil det bli fred.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hahaha! Nå får du gi deg, Prithivi det er den meste dårligste tolkningen av verset jeg har hørt. Verset sier ikke at man skal spre islam med sverd, men detgjelder i fredstid. Du sa også at man skal drepe "vantro til islame r overalt" der tok du feil det står " Drep dem overalt, men hvis de overgir seg så ikke bli skyldig i aggresjon". Det står helt klart hvis mankan engelsk at man skal slåss over alt ikke at man skal slutte til seg fred når "islam er overalt" Du må ikke komme med kanoniserte fortolkninger av verset. Verset gjelder i krigsperiod! Når det gjelder islam utbredelse Så er islam over hver eneste hjørn i verden til og med Sør-amerika.

Skrevet

Innlegget ovenfor er av meg (Bukhari).

Skrevet
Hahaha! Nå får du gi deg' date=' Prithivi det er den meste dårligste tolkningen av verset jeg har hørt. [/quote']

Den kommentaren foreslår jeg at du adresserer til de muslimske skriftlærde, f eks ved Azhar-universitetet, som er islams fremste lærested. Det er nemlig slik de tolker det der. Jeg kunne gitt deg linker i bøtter og spann som bekreftet det, men da går vel MOD helt bananas, så det kan du i tilfelle få f eks på APS forum, jeg regner med at Bukhari der er den samme som her.

Skrevet

Jeg anatar at dette ikke er i strid med 135a, men i strid med menneskretserklæringen far 1948.

009.029

YUSUFALI: Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

PICKTHAL: Fight against such of those who have been given the Scripture as believe not in Allah nor the Last Day, and forbid not that which Allah hath forbidden by His messenger, and follow not the Religion of Truth, until they pay the tribute readily, being brought low.

SHAKIR: Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.

Det er denne lære som prekes i statstøttete menigheter i Norge.

Vår venn Bukhari ha Koranen som sin hjemmeside. Den norske oversettelsen går ikke lenger enn til Sure 5. Vil Bukhari forklare det?

Dette er på ingen måte ment som kritikk av Bukharis valg av hjemmeside.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...