Gå til innhold

Daten min mener at holocaust ikke fant sted

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og det er utrolig tøft for meg å høre, min farfar satt i konsentransjonsleir. farfar døde når jeg var 20 og han rakk å fortelle meg mange historier fra både mindre leirer og til slutt Auschwitz som han gikk levende fra, så vidt det var.

Jeg har av den grunn veldig mange bøker og filmer som omhandler holocaust og krigen i europa. Daten min kom hjem til meg, så i filmhylla og bokhylla mi. Han sa "du har mange bøker" og sånn peptalk.

Så sitter vi i sofaen og kommer inn på dette med krig og sånn, så forteller jeg t jeg hadde besteforeldre ( de er døde nå begge ) som var i konsentrasjonsleirer, og at det temaet da interesserer meg svært mye.

Han er veldig tilbakeholden, så sier han etterhvert "jeg tror ikke det var i så stort omfang, altså, store dødsleire og gasskamre, tror du virkelig på det altså.......hm?.."

Jeg sa "ja, selvsagt.. gjør ikke du???"

"åja ok, joda, noe er sikkert sant"

Vi så film videre, han måtte på nattskift så han sov ikke over.

Jeg har ikke snakket med ham om dette, men altså.... Jeg kan ikke være sammen med noen som tror alt dette er oppspinn!

Anonym poster: dfd4afec10f1bbdeb2aa386a910ef421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du har funnet deg en nynansist........ Dump han ja.

Anonym poster: d31e7cad11dd5580582b55cc4bcf77f0

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den smarteste kniven i skuffen med andre ord. Slikt lærer en om på både barneskolen og ungdomsskolen.. Har han ikke fått med seg det så er han mindre smart eller har gitt en lang fanden i hele skolen. Uansett scenario: Mindre skarp ;D

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan definitivt ikke være sammen med en slik fyr. Kom deg unna. Og jeg er mann selv, ingen bitter nysingel dame som roper at du skal ligge unna menn for den minste ting. Dette er ikke småtteri.

Det finnes ting i historien som er overdrevet og underdrevet, og iblant er det bra at folk er kritiske til ensidige historiske kilder. Å benekte den systematiske utryddelsen nazistene gjennomførte, derimot, er helt vanvittig. Det er ikke rom for tvil om at det foregikk i det omfang vi har lært.

Anonym poster: b43f9c0e83e7df0bea60ff73ed1a5225

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tror på én konspirasjonsteori er gjerne svært disponible for andre også. Kan være slitsomt selv om han kanskje ikke er nynazist i den forstand.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gorgonzola

Om han tror på konspirasjonsteorier, er nynazist eller bare håpløst uopplyst er umulig å si ut fra hva du skriver men dere vil neppe bli noen god match. Avslutt nå!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

:( trist, men ikke så mye annet å gjøre, dette er en altfor stor forskjell mellom oss, det er faktisk som en 20meter fysisk bred grøft, umulig å komme over.

Anonym poster: dfd4afec10f1bbdeb2aa386a910ef421

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør lære av meg. Jeg trodde også at det var mulig å være i et forhold med en kommunist.

Det tok 5 år før jeg fant ut at enkelte mennesker er uhelbredelige.

Anonym poster: 875f174b6194d7375eb55445ef27425e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa "du har mange bøker" og sånn peptalk.

Tror det var ganske langt fra en peptalk det han drev med :tongue: kan uansett trygt droppe ham.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er nok ting som tyder på at han er uhelbredelig, ja, når han faktisk sier noe slikt til en som hadde slekt i leirene. Tyder også på at han mangler sosiale antenner når han tramper på bestefaren hennes på den måten.

Anonym poster: 33ca1b850cfd3779688a0e8cb7edda21

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt å treffe fyren igjen så kan du jo absolutt lodde stemningen litt mer. Mange tar til seg en bit informasjon, tror at den som kom med informasjonen er troverdig, og dermed er informasjonen sann. Man trenger ikke være konspirasjonstulling for å inneha denne meningen. Selv ville jeg nok absolutt presset litt på for å få klarhet i hvor dypt det stikker, for hvis det viser seg at han slettes ikke har tenkt og bare godtatt, men er villig til å skifte mening fordi han faktisk tenker gjennom ting, så kan det faktisk bli en skeptiker ut av mannen.

Forresten, jeg har vært i Polen og i de verste konsentrasjonsleirene sammen med tidsvitner, for alt jeg vet var det din farfar. Jeg tviler ikke ett eneste øyeblikk på at det de fortalte er så sant som det kan bli. Jeg blir kvalm den dag i dag, og det er nå nesten 20 år siden jeg var der. Det er ikke sjans for at jeg noensinne kommer til å tro på at Holocaust ikke skjedde. Aldri.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste at de faktisk har funnet hundrevis av flere små leirer som ingen visste om. Typa di er en kron idiot, vil du være sammen med en kron idiot?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke villet være sammen med en sånn.

(Det samme gjelder forsåvidt de som tror USA sto bak 9/11 også, fordi de har sett det på youtube.)

Anonym poster: c1aa402e7c3eadd9bb222378ea846c95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er en av de som tror på konspirasjonsteorier, er nynazist eller eventuelt mindre intelligent, litt sen trassalder eller alt i et. Jeg bor i Polen jeg, har ikke vært i konsentrasjonsleir enda, men de polske er jo fortsatt sterkt preget av det som skjedde under krigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kanskje han er en av de som tror på konspirasjonsteorier, er nynazist eller eventuelt mindre intelligent, litt sen trassalder eller alt i et. Jeg bor i Polen jeg, har ikke vært i konsentrasjonsleir enda, men de polske er jo fortsatt sterkt preget av det som skjedde under krigen.

Hvilken krig?

Den 5 år lange krigen, eller den 45 år lange okkupasjonen etter andre verdenskrig.

Hvis polakker er preget av noe så er det kommunismen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken krig?

Den 5 år lange krigen, eller den 45 år lange okkupasjonen etter andre verdenskrig.

Hvis polakker er preget av noe så er det kommunismen.

Tror det verste var den første såklart! Alle vet jo hvem det ble drept mest av under den krigen. Kommunismen var vel et annet problem. De har fått lide mye ja. Norge er vel også preget av litt semi-kommunisme. Polen har kommet seg veldig de siste 10 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det å si at holocaust ikke eksisterte er som å si at dinosaurskjellett ble "plantet" i jorden av djevelen eller noe i den duren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett og slett dumpet ham. For meg er ihvertfall det å si noe slikt uforenelig med mine verdier. Jeg har også familiemedlem som har sittet i konsentrasjonsleire, og for å si det slik: hadde min mann begynt å si "men det var jo ikke så mange" eller i det hele tatt betvilt de fortellinger mine familiemedlemmer har kunnet fortelle så hadde det faktisk vært uakseptabelt. De var forøvrig ikke jøder, og det gjør det selvsagt ikke mindre eller mer forferdelig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...