Gå til innhold

Metal/rock for nybegynnere? (Vet ikke hvor det skal plasseres)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i det siste hørt på en spotify spilleliste der det er et par sanger som jeg har likt veldig godt, disse er rock eller metal (aneeer ikke hva det er egentlig). Nå har jeg lyst til å finne mer og høre mer, men fant ikke lignende.. Har egentlig ikke tålt sånn musikk i hele livet mitt, men nå likte jeg det sånn plutselig.

Spørsmålet er jo egentlig om dere har noen tips til band som akkurat går på beskrivelsen min da. Jeg likte for eksempel den derre refuse new noise eller noe, har blitt helt hekta. Det kan være en eksempel på hva jeg liker da..

Jeg klarer ikke å beskrive dette på en bedre måte, er helt ny liksom. Hiphop/rap er det eneste jeg har mye kunnskap om for å si det slik xD På tide med å prøve noe nytt :D

Anonym poster: f3b555d665ddf30bcbf81b335867ae76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden du har spotify så prøv den der "Related artists" som dukker opp i høyre hjørne når du er inne på bandet, og spol deg gjennom de øverste sangene for å sjekke om det er noe tess. Slik jeg finner mye musikk.

Anonym poster: 87efb26191a4611eee69eef8df298e86

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan komme med noen eksempler av hva du liker? Når jeg startet å høre på rock og metal så startet jeg å høre på "de store" bandene, som alle har hørt om. Og etter det så balla det på seg.

Men altså, jeg er en sånn som kan høre på alt fra marilyn manson til iron maiden, pixies, pink floyd, neil young og nyere indierock. Så hvis ejg skal komme med noen tips så hadde det vært greit å høre noen av sangene du liker :) siden jeg hører på så mye forskjellig sjøl.

Anonym poster: 9edf04d8e65ae4567331beb49f88bb19

Skrevet

Spotify har en radio-funksjon.

Høyreklikk på en sang du liker og velg start radio, så dukker det opp musikk som likner.

Gjest gjest17
Skrevet

Sjekk ut allmusic.com - Skriv inn artisten og den kommer med forslag til lignende artister o.l. :-)

Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nybegynner rock/metal:

The Who, Pink Floyd, Ozzy/Black Sabbath, Steppenwolf, Metallica, Wasp, Judas Proest, Twisted Sister, Nirvana, Guns 'N Roses, Creed, Staind, Doro, Alice Cooper, Motorhead, Motley Crue, Melanie Safka, Girlschool.

Endret av Gitte89
AnonymBruker
Skrevet

Okei skal prøve alle forslagene nå :D

Jeg har prøvd related artists på spotify, men det var ikke "related" for å si det slik..

Anonym poster: 2fddc72e38835dcaa4a2992f5540d070

AnonymBruker
Skrevet

For eksempel så likte jeg disse da, bare for å gi dere ideer til hva jeg liker .. Finner bare ikke sjangeren for den slags musikk..

Blackhole- Scared to change

Five finger death punch - the way of the fist

Disturbed- down with the sicknes

in flames- dead end

Refused- new noise

Så hvis dere sier meg hva slags sjanger disse sangene har da, så hadde det vært fett :D

Skrevet

For eksempel så likte jeg disse da, bare for å gi dere ideer til hva jeg liker .. Finner bare ikke sjangeren for den slags musikk..

Blackhole- Scared to change

Five finger death punch - the way of the fist

Disturbed- down with the sicknes

in flames- dead end

Refused- new noise

Så hvis dere sier meg hva slags sjanger disse sangene har da, så hadde det vært fett :D

Høres ut som numetal egentlig

• Liker 1
Skrevet

Refused ville jeg heller kalt punk/hardcore enn metal, egentlig. Er veldig glad i deres "The shape of punk to come". Jeg ville heller ikke regnet In Flames som nybegynnermetal, så tror egentlig du bare må finne metalband du liker ved å høre på mye forskjellig. Personlig hørte jeg mye på band som Breaking Benjamin, Unwritten Law, Orgy og Three Days Grace før jeg fikk utviklet sansen for enda hardere band. Red har også bra, semihard musikk. Hva syns du forresten om resten av musikken til bandene du har nevnt? Liker du bare den ene sangen fra hvert band, eller var det bare for å nevne spesifikke eksempler?

• 2 uker senere...
Gjest Mrs.KennyPowers
Skrevet

Jeg synes youtube er genialt for å finne nye artister og låter, har oppdaga mange band der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...