Gjest mimi Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Møtt på mange slemme menn underveis, trenger tips til hvordan jeg kan snu dette mønsteret og bli mer bevisst, hva er normalt i vanlige forhold og med snille menn? hva er ikke normalt, hva skal jeg ikke godta? Møter ofte playere, manipulerende eller dominerende menn.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 Velg de mennene du vanligvis utelukker, dropp de du faller for med en gang. Anonym poster: 88dbf6e8a8a0985f859eb5b75cbd4ef8
Gjest mimi Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 interessant... hvorfor skal jeg droppe de jeg faller for med en gang?
WubWub Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Bli godt kjent med vedkommende før du hopper inn i noe. Da stiller du litt tryggere 1
Steinar40 Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Møtt på mange slemme menn underveis, trenger tips til hvordan jeg kan snu dette mønsteret og bli mer bevisst, hva er normalt i vanlige forhold og med snille menn? hva er ikke normalt, hva skal jeg ikke godta? Møter ofte playere, manipulerende eller dominerende menn. Du skal ikke godta noe som føles feil.
glidemiddel Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 (endret) Se an miljøet du finner menn i, ta initiativ selv og plukk ut en mann du tror passer for deg. Da slipper du at playerne kommer til deg. Er du følelsesstyrt så er det nok tryggest at han er "sjefen" i forholdet, det betyr ikke at han undertrykker deg. Men velg en som bryr seg om deg. Det normale i et forhold er at begge bryr seg om hverandre og respekterer hverandre. Endret 9. mars 2013 av glidemiddel 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #7 Skrevet 9. mars 2013 interessant... hvorfor skal jeg droppe de jeg faller for med en gang? For å snu mønster. dem du faller for med en gang, er de "slemme" dominerende, manipulerende, playere. Du sa selv du ville snu mønsteret, og det er nettopp det du skal gjøre. Jeg har gjort det selv, det var ikke lett til å begynne med, og nå faller jeg for det strikte motsatte av det jeg falte for før. Kan nesten ikke skjønne hva jeg fant interessant ved dem Det er det første, uungåelig skrittet. Men du stilte også et veldig godt spørsmål. Det blir ikke lett å vite hva som er normalt eller ikke, jeg kan fortsatt slitte med det. Men en ting eller to kan hjelpe : de en gjør mot deg, prøv å tenke om det var omvendt. Ville du ha dårlig samvittighet om du gjorde det mot ham? Hvis ja, er det oftest neo galt, da. Når en gjør noe som minner deg om det du allerede har opplevd, drop ham. De "snille" skal vise deg en helt ny verden. Og det er deilig Lykke til!!! Og stå på!!! Du vet allerede du må slutte, nå gjelder det å ikke falle for fristelsen. Så det første rådet du fikk, er primært viktig Anonym poster: daa1e41021978f8229664318863d6847
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2013 #8 Skrevet 9. mars 2013 Til deg over, tusen takk for svar:) Ha en fortsatt god helg alle sammen, snart klar til å date snille menn og se tegn tidlig underveis.. hvis tilfelle, de trenger ikke vite at jeg har mye dårlig erfaring.,
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #9 Skrevet 9. mars 2013 Ikke fall i fella og tro at alle som ikke er playere er "snille". Jeg gjorde som du har fått råd om her, jeg gikk for de som var litt mer stille og ikke like kjekke. Har likevel hatt forferdelige erfaringer. Finn deg en som bryr seg om deg også når han ikke er forelsket i deg. Anonym poster: 3c7f45a3c575340e156441987ba6be13
glidemiddel Skrevet 10. mars 2013 #11 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Man skal være litt forsiktig med å overanalysere feil og sette opp feller også. Det er gjerne playerne som sniker seg gjennom disse fellene, mens de du egentlig vil ha kan kløne til ting litt. Nå om dagen så driver dessverre både seriøse og useriøse å kjører spill og normen er at jenter vil ikke ha gutter som bryr seg om jenta, så da later de som de ikke bryr seg selv om de kanskje gjør det. Jeg ville uansett gått for en som viser at han bryr seg, stiller opp og tar deg inn i livet sitt. Det er 40 år siden jenter ville ha seriøse, ansvarsfulle gutter... Nå blir de forhåndsdømt som kjedelige selv om de ikke er det. Så da blir det andre "rollemodeller" som må ta over. Endret 10. mars 2013 av glidemiddel
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #12 Skrevet 10. mars 2013 For meg hjalp det å gå for en mann som i utgangspunktet ikke var min type utseendemessig. Idag er jeg lykkelig gift Anonym poster: d534e659c7ccf6ec96bd8f304703d29b 1
Steinar40 Skrevet 10. mars 2013 #13 Skrevet 10. mars 2013 Jeg syns rett og slett at det er veldig merkelig at jenter/kvinner ikke går etter menn som er snille. For hva i all verden har en drittsekk for verdi egentlig?
Gjest Rosemor Skrevet 10. mars 2013 #14 Skrevet 10. mars 2013 Jeg syns rett og slett at det er veldig merkelig at jenter/kvinner ikke går etter menn som er snille. For hva i all verden har en drittsekk for verdi egentlig? Hvordan skal man vite om en mann er snill eller ikke? Jeg har ikke sett at det står stemplet "snill gutt" stemplet i pannen på snille menn? Problemet er at de fleste drittsekkene viser ikke sitt egentlige jeg før det har gått en tid, så frem til den første negative erfaringen, fremstår alle som snille. 4
Steinar40 Skrevet 10. mars 2013 #15 Skrevet 10. mars 2013 Hvordan skal man vite om en mann er snill eller ikke? Jeg har ikke sett at det står stemplet "snill gutt" stemplet i pannen på snille menn? Problemet er at de fleste drittsekkene viser ikke sitt egentlige jeg før det har gått en tid, så frem til den første negative erfaringen, fremstår alle som snille. Du har selvfølgelig helt rett i dette. Og at det er et problem. Og den eneste muligheten er da å bruke god tid, samtidig som man ser etter visse typer oppførsel. Man må altså se forbi forelskelsens rosa briller. Det er mye som skal fungere FØR man flytter i sammen. Flytter man i sammen innen noen måneder så er man idiot, og må bare regne med å få ubehagelige overraskelser.
Gjest hi Skrevet 10. mars 2013 #16 Skrevet 10. mars 2013 De er snille i starten,les: manipulerende-de sier og gjør alt for å få deg på kroken. i går igjen, var ute og en random fyr bøyer hodet i min retning, søker aktivt blikk og ser granskende. Det er ikke noe jeg inbiller meg en gang, tenkte for meg selv at dette ikke er over ennå. Men vil ikke gjøre de samme feilene jeg har gjort tidligere. Må ha beskyttelse i denne verden.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2013 #17 Skrevet 10. mars 2013 Men hva er normalt? Er det normalt med mye fine meldinger hele tiden, men som ikke følges opp i rl?
Gjest Rosemor Skrevet 10. mars 2013 #18 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Du har selvfølgelig helt rett i dette. Og at det er et problem. Og den eneste muligheten er da å bruke god tid, samtidig som man ser etter visse typer oppførsel. Man må altså se forbi forelskelsens rosa briller. Det er mye som skal fungere FØR man flytter i sammen. Flytter man i sammen innen noen måneder så er man idiot, og må bare regne med å få ubehagelige overraskelser. Vi har tydeligvis ulike erfaringer, for min erfaring er at en ikke får se en persons hele sanne ansikt før en har flyttet sammen - uansett om de har vært sammen 2 uker, eller 20 år, før de blir samboere. Alle klarer å være "snille" i noen timer av gangen, det er først når en bor sammen at en ser hvordan en person virkelig er. La meg komme med et eksempel. En kamerat fikk seg kjæreste. Hun var den søteste, snilleste, og mest uskyldige jente han noen gang hadde møtt. Hun viste med all tydelighet at hun elsket å være med ham, og om han ville møte venner eller familie satte hun trutmunn, og sa "er ikke jeg nok for deg? Hvis du blir hjemme så skal jeg...." på en søt, fleipete måte, og han holdt seg stort sett hjemme. Hun stellet og stullet for ham, vasket hus, laget mat, forførte ham flere ganger om dagen, og var den kjærligste og beste kjæresten han kunne hatt. Hun viste ingen tegn på å være en drittsekk. Etter to - to og et halvt år - flyttet de sammen. Da gikk det ikke lang tid før han fikk se kontrollbehovet hennes. Hun hadde på forhånd, gjennom sin søte og uskyldige framtoning, isolert ham fra venner og familie, og ingen så derfor hvordan han visnet etter at hun flyttet inn. Han ble kuet og mishandlet. Han tok mot til seg en gang, og tok igjen med henne etter at hun hadde skadet ham, og da tok hun på seg det uskyldige ansiktet, gråt sine krokodilletårer, og anmeldte hun ham for mishandling. I 10 år bodde han sammen med henne før han klarte å komme seg ut av hennes grep, og da hadde han mistet alt. Alle sparepengene, huset, bilen, livsmotet, selvtilliten - alt! En kjekk, snill, mann på 35 år hadde blitt redusert til en livstrett "gamling" som så ut som om han var 90. Endret 10. mars 2013 av Rosemor
Steinar40 Skrevet 10. mars 2013 #19 Skrevet 10. mars 2013 Men hva er normalt? Er det normalt med mye fine meldinger hele tiden, men som ikke følges opp i rl? Hva som er "normalt" er en sak, og hva som er positivt kan være noe helt annet. Ønsker du fine meldinger hele tiden, men som ikke følges opp i rl?
Steinar40 Skrevet 10. mars 2013 #20 Skrevet 10. mars 2013 Vi har tydeligvis ulike erfaringer, for min erfaring er at en ikke får se en persons hele sanne ansikt før en har flyttet sammen - uansett om de har vært sammen 2 uker, eller 20 år, før de blir samboere. Alle klarer å være "snille" i noen timer av gangen, det er først når en bor sammen at en ser hvordan en person virkelig er. La meg komme med et eksempel. En kamerat fikk seg kjæreste. Hun var den søteste, snilleste, og mest uskyldige jente han noen gang hadde møtt. Hun viste med all tydelighet at hun elsket å være med ham, og om han ville møte venner eller familie satte hun trutmunn, og sa "er ikke jeg nok for deg? Hvis du blir hjemme så skal jeg...." på en søt, fleipete måte, og han holdt seg stort sett hjemme. Hun stellet og stullet for ham, vasket hus, laget mat, forførte ham flere ganger om dagen, og var den kjærligste og beste kjæresten han kunne hatt. Hun viste ingen tegn på å være en drittsekk. Etter to - to og et halvt år - flyttet de sammen. Da gikk det ikke lang tid før han fikk se kontrollbehovet hennes. Hun hadde på forhånd, gjennom sin søte og uskyldige framtoning, isolert ham fra venner og familie, og ingen så derfor hvordan han visnet etter at hun flyttet inn. Han ble kuet og mishandlet. Han tok mot til seg en gang, og tok igjen med henne etter at hun hadde skadet ham, og da tok hun på seg det uskyldige ansiktet, gråt sine krokodilletårer, og anmeldte hun ham for mishandling. I 10 år bodde han sammen med henne før han klarte å komme seg ut av hennes grep, og da hadde han mistet alt. Alle sparepengene, huset, bilen, livsmotet, selvtilliten - alt! En kjekk, snill, mann på 35 år hadde blitt redusert til en livstrett "gamling" som så ut som om han var 90. Neida, vi har de samme erfaringene. Man kjenner ingen før man bor i sammen. Men når det er sagt så viste jo egentlig dette kvinnemennesket sitt rette jeg før de flyttet i sammen; ettersom hun allerede da hadde isolert ham fra venner og familie. At han ikke gjennomskuet hennes oppførsel er forsåvidt en litt annen sak, men selvfølgelig en feil som er veldig lett å gjøre når man ikke vet hva man skal se etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå