Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at kvinner til stadighet påstår at menn og kvinner kan være "kun venner". Det som er litt fascinerende, er at de har litt rett, men samtidig veldig galt. Kvinner tror faktisk helt oppriktig at menn og kvinner kan være venner, men:

Taken together, these studies suggest that men and women have vastly different views of what it means to be “just friends”—and that these differing views have the potential to lead to trouble. Although women seem to be genuine in their belief that opposite-sex friendships are platonic, men seem unable to turn off their desire for something more.

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=men-and-women-cant-be-just-friends&page=2

Anonym poster: 8244efac818d58828ba35b52b4980a36

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ser at kvinner til stadighet påstår at menn og kvinner kan være "kun venner". Det som er litt fascinerende, er at de har litt rett, men samtidig veldig galt. Kvinner tror faktisk helt oppriktig at menn og kvinner kan være venner, men:

http://www.scientifi...-friends&page=2

Du trenger hjelp du, seriøst.

• Liker 2
Gjest uAnonymbruker
Skrevet

http://www.scientifi...-friends&page=2

Klart de kan de om mannen bestemmer seg for å satse mere på vennskapet enn på det kukken vil.

Jeg og min venn har vært som erteris siden fødselen, og er det ennå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror noen menn og noen kvinner helt fint kan være venner med det motsatte kjønn.

Selv har jeg aldri klart å ha guttevenner. Er ikke helt sikker på hvorfor. Lurer på om jeg har en litt for "flørtete" personlighet, som gjør at det alltid blir misforståelser.

Men kjæresten min har ingen problemer med å være kun venn med jenter.

• Liker 1
Skrevet

Det tror ikke jeg heller. Å ha nære venner av motsatt kjønn er en fjortissgreie og er liksom veldig kult når man er 17. Når man kommer i forhold og blir eldre så glir man fra hverandre. Jeg kjenner ingen over 25 som har nære venner av motsatt kjønn hvis de er i forhold. Man går ikke på kino eller drar på storbyweekend med en kompis mens kjæresten sitter hjemme.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjøper ikkje den der, men la oss leke med tanken at det faktisk ER sånn.

Menn kan altså ikke være venner med noen de potensielt kan tenne på.

Hvis dette er sant, må alle bifile menn være fullstendig venneløse.

Og det er de jo, så klart?

• Liker 14
Skrevet

Det tror ikke jeg heller. Å ha nære venner av motsatt kjønn er en fjortissgreie og er liksom veldig kult når man er 17. Når man kommer i forhold og blir eldre så glir man fra hverandre. Jeg kjenner ingen over 25 som har nære venner av motsatt kjønn hvis de er i forhold. Man går ikke på kino eller drar på storbyweekend med en kompis mens kjæresten sitter hjemme.

Bra du har skjønt det :)

Skrevet

Du skjønner ikke at man kan være "venner" og så benytte seg av muligheten når den er der?

Som regel i forbindelse med fest og fyll.

Poenget er at det overhodet ikke er noe smart og kan ødelegge et forhold.

Skrevet

Ser ikke problemet, jmesteparten av mine venner er menn og vi er veldig klare på at vi kun er venner. Min kjære har heller ingen problemer med dette og har henta meg hos kompiser etter at vi har vært ute på byen. Null stress.

Gjest Gjest
Skrevet

Sannsynligvis? :ler:

Jeg har aldri forstått dette. Jeg er kvinne, 30 +, og har gjerne sex med venner av meg, men det er flere av mine kamerater som rett og slett ikke er interessert. Hovedgrunnen jeg har fått er at de ikke vil ødelegge et vennskap, spesielt om en fremtidig partner ville hatt problemer med å takle det.

Skrevet

Du skjønner ikke at man kan være "venner" og så benytte seg av muligheten når den er der?

Folk kan drite på draget uavhengig av kjønn og lengning. Det er ikke ensbetydende med at de gjør det.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Alt kan ødelegge et forhold, også sjalusi ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri forstått dette. Jeg er kvinne, 30 +, og har gjerne sex med venner av meg, men det er flere av mine kamerater som rett og slett ikke er interessert. Hovedgrunnen jeg har fått er at de ikke vil ødelegge et vennskap, spesielt om en fremtidig partner ville hatt problemer med å takle det.

Eller at de ikke er tiltrukket av deg?

Anonym poster: 5d1e05fef0fcf1ee80ca5dce41dace69

Gjest Gjest
Skrevet

Eller at de ikke er tiltrukket av deg?

Anonym poster: 5d1e05fef0fcf1ee80ca5dce41dace69

For noen er det tilfellet ja :)

Skrevet

En av mine beste venner er en gutt,helt uproblematisk det!

Skrevet

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=men-and-women-cant-be-just-friends&page=2

aha, så da har jeg en dum kjæreste som ofte prater i tlf når mine ekser ringer???

Gjest Gjest
Skrevet

Hm. Lurer på om dette er en av hovedgrunnene til homofobi.

Skrevet

Det er ikke alle mannfolk som verdsetter billige kvinnfolk.

• Liker 1
Skrevet

Folk kan drite på draget uavhengig av kjønn og lengning. Det er ikke ensbetydende med at de gjør det.

Men dumskap kan fort skje. Tro meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...