Gå til innhold

En liten utfordring.. utleier og møbler.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da vi signerte kontrakt på stedet ble vi enige om at ingen møbler skulle stå igjen (også fordi utleier var usikker på hva som kunne stå igjen), utenom hvitevarer. Komfyr og kjøleskap står i kontrakten vår. Når vi flyttet inn, stod det derimot et kjempetungt skrivebord på stua (som vi flyttet opp på loftet) og et falleferdig skap på rommet mitt.

- vi mistenkte at de ikke hadde giddet å flytte på det.

Skapet var vinglete, falleferdig og det hadde ingen "rygg" - og jeg hadde allerede kjøpt et skap til rommet siden vi leide umøblert. Jeg sendte melding til utleier om at vi flyttet skapet opp til loftet - sammen med skrivebordet. Vel, vi tok tak i skapet, og sidene knakk sammen, og så kom sms fra utleier: "Så lenge dere setter det tilbake". Altså, hadde han flyttet det selv, så hadde det falt sammen også.

Jeg tenkte, jeg får ta det opp når den tid kommer..... Nå skal jeg flytte ut, og skapet går ikke an å sette på plass siden det er ødelagt.

Må jeg betale for skapet? Må jeg sette igjen mitt eget skap? Jeg vet liksom ikke hva som er riktig å gjøre her. Avtalen var å leie umøblert, og det var også det som står i kontrakten vår. Må vi sette tilbake skrivebordet som vi demonerte og satte opp på loftet? Setter pris på svar! :)

Anonym poster: 9d1e161008f99bd7c5cfe11309456668

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det står umøblert i kontrakten, så skal det være umøblert. Det er da utleiers ansvar å flytte alle møblene opp på loftet (eller wherever). Det at skapet ble ødelagt er jo strengt tatt ikke din feil, det hadde mest sannsynslig blitt ødelagt uansett hvem som hadde flyttet det, tenker jeg. Jeg ville bare latt være å flytte tingene ned igjen etter at dere har flyttet ut. Leiligheten ble flyttet inn i "umøblert" og flyttes ut av umøblert, hvis du skjønner hva jeg mener. Dere har rett og slett en slapp utleier.

• Liker 1
Skrevet

ER det kles skap, regnes det som møblert?

De stedene jeg har leid, har alle stått umøblert- men kles skap har det likevel alltid vært på soverommet

AnonymBruker
Skrevet

ER det kles skap, regnes det som møblert?

De stedene jeg har leid, har alle stått umøblert- men kles skap har det likevel alltid vært på soverommet

I kontrakten står det kun kjøleskap og komfyr. Han visste som sagt ikke om hva som kunne stå igjen (jeg spurte spesifikt om skapet på rommet) siden det var svigerforeldrene sitt, og da ble vi enige om at vi leide helt umøblert.

Anonym poster: 9d1e161008f99bd7c5cfe11309456668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...