Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å droppe ut av vgs, har fått fullt stipend begge årene jeg har gått. Hvis jeg da nå slutter, å går over på frisør skole, der jeg da også søker om stipend, må jeg da likevel betale tilbake vgs stipendet? eller kan det forbli stipend siden jeg fortsetter å utdanne meg?

Skrevet

Hvis du ikke avlegger eksamen dette året, så blir stipendet for dette året omgjort til lån.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke avlegger eksamen dette året, så blir stipendet for dette året omgjort til lån.

Er du sikker på at det gjelder på videregående.

Her ble ikke stipendet betalt tilbake.

Anonym poster: 4013aec6d6f7bd473cb171e9ae437d15

Skrevet

om jeg da består alle eksamenene? men ikke tar vg3, vil det da forbli stipend?

Gjest Beano
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å droppe ut av vgs, har fått fullt stipend begge årene jeg har gått. Hvis jeg da nå slutter, å går over på frisør skole, der jeg da også søker om stipend, må jeg da likevel betale tilbake vgs stipendet? eller kan det forbli stipend siden jeg fortsetter å utdanne meg?

Det beste du kan gjøre er å ta kontakt med Lånekassen. Hvis det er frisørlinjen på VGS (tror det finnes?) tror jeg ikke at du må betale tilbake pengene. Men sjekk med lånekassen for sikkerhets skyld!

Skrevet

Den linjen går over en god tid.. og jeg er ufattelig skolelei, og vil heller gå en annen linje der utdanningen tar 5 måneder

Gjest badeand1
Skrevet

Slutter du etter du har gått ferdig første halvdel av året så slipper du å betale tilbake stipendet.

Skrevet

Er du sikker på at det gjelder på videregående.

Her ble ikke stipendet betalt tilbake.

Anonym poster: 4013aec6d6f7bd473cb171e9ae437d15

Da er du heldig, eller du har gått på særskilt grunnlag, da kan du slippe. (kan ikke utelukke data feil heller) lånekassen sine regler, sier at dersom du avslute skole året før semesteret er over, eller du ikke avlegger eksamen, så blir stipendet omgjort til lån.

AnonymBruker
Skrevet

Om du dropper ut dette året nå, så må du betale tilbake stipendet for dette året (siden du ikke tar eksamen)

Anonym poster: 5f0f4b2995cec78f26692c247e24d9d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet vgs i oktober eller november, og måtte bare betale tilbake stipende den aktuelle måneden, 1500kr.

Anonym poster: 193ac7c01507e34f2c32da66f06e8248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...