Gå til innhold

En skikkelig god bok?

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl
Skrevet

Skal i 30års dag, og har bestemt meg for å kjøpe en god bok (eller to) til jubilanten, han er veldig glad i å lese. Selv har jeg tenkt på:

"Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede" Jan(?) Wiese

"The daVinci Code" Dan Brown"

"Alchymisten" av han derre portugiseren :oops:

"Rosens navn" Umberto Echo

Han liker krim, nemlig, og er prest, og da tenkte jeg på noe som er litt begge deler...

Takker! Glammy :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker "Kvinnen som kledde seg naken..." og anbefaler den gjerne til alt og alle... :)

HildeSol

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Jeg kan ikke anbefale annet enn LOTR som jeg ble ferdig med i dag, nå er jeg lei meg :(

Gjest glamourgirl
Skrevet
:ler: Søta! Les noen av de jeg sa da! Men ja, det er trist å bli ferdig med en god bok, kjempetrist!
Gjest Poirot
Skrevet
Jeg elsker "Kvinnen som kledde seg naken..." og anbefaler den gjerne til alt og alle... :)

HildeSol

Jeg likte den ikke, synes den var banal.

Liker godt Den enkle sannhet, om et spebarnsdrap i et amishsamfunn. Her er jo også forholdet til Gud godt innvevd i historien.

Ellers så er jo Rosens navn en skikkelig klassiker!

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg likte den ikke, synes den var banal.

Liker godt Den enkle sannhet, om et spebarnsdrap i et amishsamfunn. Her er jo også forholdet til Gud godt innvevd i historien.

Ellers så er jo Rosens navn en skikkelig klassiker!

Hvorfor banal? Bare nysgjerrig, ikke sinna :wink: Heller mot Rosens Navn, tror ikke han har lest den. Har du lest daVinci Code? Fantastisk! Skal ta en titt på "Den enkle sannhet..."

Gjest Poirot
Skrevet

Det er en stund siden jeg leste den, pga alle vennindene mine likte den så godt. Men jeg syntes det var en så utrolig ordinær historie om en mann som resite til en liten fjellandsby. Husker nesten ikke hva den handlet om engang, bare at jeg ble skikkelig skuffet.

Men de fleste jeg kjenner liker den godt.

Her er en link jeg har skrevet før om Den enkle sannhet.

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...highlight=amish

Skrevet

Hvis vennen din liker Paulo Coelho (Alkymisten) så kan det også hende at Tor Åge Bringsværds Gobi-serie er noe for ham. Han skriver på Coelhosk vis i denne serien. Meget vakkert språk. Første boken handler om barnkorstogene på 1200-tallet. Meget interessant, vakker og grusom. Tar for seg endel av uhyrlighetene som skjedde.

Tor Åge Bringsværd er min yndlingsforfatter. Han er svært allsidig og kan skrive humoristisk, alvorlig, springende, rettt frem og fremfor alt også ganske absurd, men den boken jeg nevnte er altså i den mer alvorlige kategorien. Anbefaler den varmt.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Takk for linken. forstår hva du sier om "kvinnen..." jeg selv hadde ikke hørt noe om den, leste den og ble hekta og overraska hele tida, liker veldig godt sånn historie i historien i historien...

Takk også Isielin for Bringsværd tips!

Skrevet

Jeg syns alle fire er gode forslag, men hvis han er en mann som leser en del tror jeg faktisk jeg vill kjøp "The DaVinci Code", da det er den nyeste av dem og dessuten en kjempemorsom bok - med tilhørende morsomt spill på nettet! Det er mulig at han som prest kan bli noe provosert, men på den andre siden så er den jo mer en indirekte kritikk av den katolske kirke, ikke den luterske, så...

"Rosens Navn" er også super!

Skrevet

Jeg også, den er genial!

Alkymisten er også en fin bok.

Nå er jeg generelt veldig glad i bøker... Men krim... Jo Nesbø er jo bra. Og Håkan Nesser. Det er mye å ta av! :)

Skrevet
Jeg kan ikke anbefale annet enn LOTR som jeg ble ferdig med i dag' date=' nå er jeg lei meg :([/quote']

Min definitive yndlingsbok! The Hobbit er også søt, da. :) Leste den i forrige uke. Tolkien var en genial forfatter!

Gjest Poirot
Skrevet

Men hva er det som dere synes er så genialt med den boken? Skulle tro jeg ikke har lest riktig bok, men det har jeg jo!

Skrevet
Men hva er det som dere synes er så genialt med den boken? Skulle tro jeg ikke har lest riktig bok' date= men det har jeg jo!

Jeg elsker måten historier fletter seg inn i hverandre og de små finurlige detaljene. Og stemningen i boka. Språket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...