Gjest meh Skrevet 13. mars 2013 #41 Skrevet 13. mars 2013 Det var de allierte som drepte flest nordmenn. Bombet barneskoler og senket norske passasjerskip bl.a. Så å ligge med en alliert, er absolutt no-go. Norge var nøytralt under krigene og begge sidene var like mye fiender. De allierte drepte ikke flere nordmenn enn tyskerne, de brant heller ikke ned store deler av Norge og ødela infrastrukturen, de prøvde heller ikke å kuppe landet ved å drepe eller fengsle kongefamilien og regjeringen. Norge var på alliert side under den andre verdenskrig, uten tvil. Vi mottok veldig mye støtte, bl.a gjennom 7-800 våpenleveranser til Milorg, planlegging av Vemork-aksjonen og opptrening av norske sabotører, organisering av norsk etterretning som førte til bombing av tyske skip ved norskekysten osv. Det er heller ikke rart og unikt at Storbritannia la planer om å okkupere Norge, det er relativt vanlig å legge planer for alle eventualiteter, jeg tviler ikke på at f.eks USA har hemmelige detaljerte planer vedrørende en eventualitet som å invadere Russland heller. 2
Alice123 Skrevet 13. mars 2013 #42 Skrevet 13. mars 2013 Jeg har ikke noe tyskeblod i årene, men min bestemor som kommer fra i litta fjellbygd der ingen skulle tru at nokon kunne bu, var nabo med en "tyskertøs" uten krigen. Bestemor har alltid sagt at nabojenta aldri ble noe stygt behandlet, og at tyskerkjæresten hennes til og med kom på besøk flere ganger etter krigen for å hilse på henne og menneskene han hadde blitt kjent med. Hun opplevde aldri noen ubehageligheter rundt tyskerne. De var høfflige og ga godteri og varer til beboerne i bygda. Så har jeg hørt om tyskere som slo ned nordmenn på åpen gate, "bare fordi" de kunne gjøre det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #43 Skrevet 16. mars 2014 Hvorfor skal dere hele tiden lage sånne fantasiforestillinger tatt fra disneyfilmer når det gjelder norske damer under krigen? Siden vi kjenner til breivik-fenomenet kan vi anta det samme gjaldt for nazister. Desto mer drittsekk og nazi en kar var dess mer tiltrekkende fremsto han for visse typer kvinner. Ta for eksempel Rhinnan, en sadist fra trøndelag, - dritmasse kvinner ble kåte på ham. - var det av kjærlighet eller begjæret om makt? Jeg er enig. Det er ingen unnskyldning til å ligge frivillig med fiender. Og ja, man er fiende når man tilhører troppene som har blitt sendt for å okkupere folket ditt, uansett om man innerst inne er en søt gutt fra bonde-Tyskland. Anonymous poster hash: cc6c1...df9 2
Gjest Citronella Skrevet 16. mars 2014 #44 Skrevet 16. mars 2014 Jeg er barn av et krigsbarn - min mor har tysk far. Hun ble mye mobbet og tildels stygt. Min mormor fikk gjennomgå noe helt forjævlig. Mormor skammer seg over den sorg hun har påført familien, men min mor føler ingen skam, og lever i dag et meget bra liv Jeg synes historien er spennende, men mormor skammer seg så mye at hun ikke vil fortelle stort fra denne tiden. Så noe skjer gjennom generasjoner 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #45 Skrevet 16. mars 2014 Jeg er barn av et krigsbarn - min mor har tysk far. Hun ble mye mobbet og tildels stygt. Min mormor fikk gjennomgå noe helt forjævlig. Mormor skammer seg over den sorg hun har påført familien, men min mor føler ingen skam, og lever i dag et meget bra liv Jeg synes historien er spennende, men mormor skammer seg så mye at hun ikke vil fortelle stort fra denne tiden. Så noe skjer gjennom generasjoner Nei, din mor skal jo heller ikke føle noen skam. Hun er jo et uskyldig "offer". Godt hun har fått et bra liv. Anonymous poster hash: 4189f...172
Djungelvrål Skrevet 16. mars 2014 #46 Skrevet 16. mars 2014 Jeg er barn av et krigsbarn. Far vokste ikke opp sammen med sin biologiske far så han visste ikke om at han var et krigsbarn før han ble godt voksen. Far bærer nok mere preg av at han vokste opp med stefaren (som han trodde var biologisk far) enn at han egentlig var barn av en nazist.Anonym poster: 096c0369b844ecb6a76fb3814a0eaae1 Hvordan vet han at faren var nazist?
Djungelvrål Skrevet 16. mars 2014 #47 Skrevet 16. mars 2014 Det er viktig å huske at ikke alle "tyskerbarna" er/var produkt av frivillig samleie. Og dersom en ser på de områdene som er preget av krig idag, så blir ofte voldtekt og overgrep av kvinner brukt og anerkjent som en legitim krigføringsmetode. Disse kvinnene og barna deres kommer i en ekstremt vanskelig situasjon. De er ofte produkt av massevoldtekt; med alle de skader det kan gjør på psyken til mor og barn - og ikke minst tilknytningsforholdet mellom dem. De vil aldri kjenne sin far - bare vite at han var en av 14 menn som voldtok mor. Mor er ofte helt eller delvis handicapet som følge av vold og voldtekt. De lever på utsiden av samfunnet pga mors dobbeltbrudd på samfunnets regler; både "legge seg på rygg for fienden" og å få barnet hans.Anonym poster: ee836442f6f557b8c22b50ba7deb0945 Er det dokumentert at tyskerene brukte voldtekt av Norske kvinner som endel av krigstrategien? Det har jeg aldri hørt om..... link? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå