Gå til innhold

Toalettpapir etter dobesøk...æsj!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt mindre fisefine? :laugh:

Litt mindre redd for å få møkk under neglene? :biggrin:

Anonym poster: 53aafc95ebec8c3b186d88e821966688

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest grenlandstuppa

Og der gikk det opp for meg hvorfor fåtallet av de offentlige doene hadde dopapir når jeg studerte i indonesia. Jeg hadde alltid en bunke servietter i veska for å si det sånn. Ar de brukte hånda krysset ikke tankene mine engang.... før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mindre redd for å få møkk under neglene? :biggrin:

Tydeligviiiis! :skratte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Hysterisk? Aper tørker rumpa med hånda, ikke hygieniske mennesker. Det er direkte uhygienisk å vaske rumpa med hånda som man spiser med, håndhilser med og som man tar på gjenstander andre skal berøre igjen.

Jeg tørker da ikke med hånda? Jeg skyller det bort med vann, og sjekker gjerne med et papir etterpå om det er rent. oooh, så vanskelig. ;)

Si meg, vasker du aldri rumpa di, siden det er så uhygienisk? Hva gjør du i dusjen?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Og der gikk det opp for meg hvorfor fåtallet av de offentlige doene hadde dopapir når jeg studerte i indonesia. Jeg hadde alltid en bunke servietter i veska for å si det sånn. Ar de brukte hånda krysset ikke tankene mine engang.... før nå.

Kjære vene, de bruker IKKE hånda i Indonesia. Det var der jeg var selv. Det er utrolig om du har studert i et land og ikke vet hvordan de vasket seg en gang. De brukte vann til å vaske seg med, gjerne en liten dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tørker da ikke med hånda? Jeg skyller det bort med vann, og sjekker gjerne med et papir etterpå om det er rent. oooh, så vanskelig. ;)

Si meg, vasker du aldri rumpa di, siden det er så uhygienisk? Hva gjør du i dusjen?

Så det stemmer altså ikke at f.eks muslimer bruker venstre hånd til å vaske seg ordentlig bak etter man har gjort nr. 2? At man ikke har en hånd (høyre) som er ren og som brukes under måltider? Jeg vasker meg i dusjen, men da ikke med hånda for å vaske rumpa fri fra avføring. Intimsåpe når det allerede er rent. Annet bruker jeg intimservietter, og papir. Helt rent uten fare for e-colli smitte og andre tarmbakterier som man f.eks kan få under neglene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj! Tørke seg i ræva med hånda???

Ingen her som sier man TØRKER seg i rumpa med hånda, man vasker seg. Vesentlig forskjell.

Så stappa du den kluten oppi veska di å brukte den nestegang du bommelommet?

...hvor ser du forskjellen på det jeg beskrev, og det å bruke en håndduk mer enn èn gang etter dusjing?

Så det stemmer altså ikke at f.eks muslimer bruker venstre hånd til å vaske seg ordentlig bak etter man har gjort nr. 2? At man ikke har en hånd (høyre) som er ren og som brukes under måltider? Jeg vasker meg i dusjen, men da ikke med hånda for å vaske rumpa fri fra avføring. Intimsåpe når det allerede er rent. Annet bruker jeg intimservietter, og papir. Helt rent uten fare for e-colli smitte og andre tarmbakterier som man f.eks kan få under neglene.

Ja, det stemmer. De bruker hånda til å vaske seg, det er ikke sånn som flere innbiller seg her; at man graver seg i ræva ( gjør man det med papir? Nei? ) med henda, får masse dritt under neglene o.l.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen her som sier man TØRKER seg i rumpa med hånda, man vasker seg. Vesentlig forskjell.

...hvor ser du forskjellen på det jeg beskrev, og det å bruke en håndduk mer enn èn gang etter dusjing?

Ja, det stemmer. De bruker hånda til å vaske seg, det er ikke sånn som flere innbiller seg her; at man graver seg i ræva ( gjør man det med papir? Nei? ) med henda, får masse dritt under neglene o.l.

Påstår du at hånden din ikke i det hele tatt kommer i berøring med avføring?

Anonym poster: 3c236cca7f7416f4816b6cca52338fe7

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man tørker seg med et håndkle, trekker man ikke håndkle godt opp mellom skinkene!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det høres utrolig uhygienisk og tungvint ut å bruke vann. Tenker at det kanskje er slik fordi kloakksystemet ikke tåler toalettpapir. Husker jeg var på ferie i Hellas, og vi måtte kaste papiret i søppelkassa :overrasket:

Jeg tenker at det må bli mye bakterier på kranen, når man har så mye avføringsrester på hendene. Og jeg lurer på om damer får mye vann med bakterier i underlivet.

Tørker man seg med papir etterpå, eller kler man på seg med vann i rumpa?

Hva med de møkkete hendene som knepper igjen buksa?

Lurer på hva som er galt med dopapir og våtserviett....

Anonym poster: 78cbef839b7582d7955b2c9de63fc88e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man vasker seg med vann, f.eks. fra en flaske som man spruter opp der det trengs. Hvordan tørker man så bort vannet/fuktogheten etterpå? Bruker man toalettpapir?

Anonym poster: c88ca41aa9965b4dea27473f960cde91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du dette fra? Dokumentasjon?

Jeg har vanskelig for å tro det!

Jeg har lest det, google det da om du har så vanskelig å tro på det. Hadde prosjekt om gamledagers hygiene i norge da jeg gikk på skolen, så du får velge å tro på det eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev du alltid hadde en klut i en pose i veska, lurte bare på om du brukte den igjen neste gang du bæsjet, siden du bevarte den i en pose..

Det er jo en god måte å holde stjerten ren på, og sikkert veldig forfriskende, men virker veldig sølete for min del, jeg hadde fått vann overalt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Jeg syns det høres utrolig uhygienisk og tungvint ut å bruke vann. Tenker at det kanskje er slik fordi kloakksystemet ikke tåler toalettpapir. Husker jeg var på ferie i Hellas, og vi måtte kaste papiret i søppelkassa :overrasket:

Jeg tenker at det må bli mye bakterier på kranen, når man har så mye avføringsrester på hendene. Og jeg lurer på om damer får mye vann med bakterier i underlivet.

Tørker man seg med papir etterpå, eller kler man på seg med vann i rumpa?

Hva med de møkkete hendene som knepper igjen buksa?

Lurer på hva som er galt med dopapir og våtserviett....

Anonym poster: 78cbef839b7582d7955b2c9de63fc88e

Skjønner virkelig ikke hvordan dere greier å få hendene fulle av avføringsrester når dere vasker dere med vann...? Jeg skyller bort det som skal bort, uten å gni hendene oppi det. Vanskelig? Nei...

Jeg brukte som regel papir etterpå til å tørke meg (men mye mindre enn hvis jeg ikke hadde brukt vann), hvordan de lokale gjorde det aner jeg ikke.

Hva som er galt med dopapir? Tja, for min del ingenting, bruker jo det her i Norge ettersom toalettene her ikke er utstyrt med sånn dusjsak. Men det er mindre effektivt, og jeg føler ikke det er like renslig, det er lett å bare gni ting utover. Har man vært dårlig i magen og må ofte på do er det også vondt å måtte bruke mye papir hver gang, og våtservietter er bare ekkelt. Jeg kan bare ikke forstå hvordan det å vaske seg med vann kan kalles uhygienisk kontra papir. Hvis noen hadde valgt å vaske hele kroppen med papir i stedetfor vann (dusj) hadde dere neppe sett på vann som det uhygieniske alternativet. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har jeg lurt veldig på, etter jeg var i tyrkia og egypt på ferie:

De offentlige toalettene var gjerne rene, pene rom med hull i bakken og en liten vannslange som man spyler med. Ellers ingenting.

La oss si en person går inn der, gjør sitt fornødne i hullet, og bruker slangen og hånda til å gni og spyle seg ren med.

Da vil jo vedkommende være ganske våt etterpå, både nedentil og sikkert litt nedover bena hvor vannet renner. Men det var jo ikke noe dopapir der. Må jo uansett være upraktisk å bruke papir til å tørke seg med når man er ordentlig våt, papiret vil jo smuldre opp, etc. Ei heller fantes noen håndduk (og det går jo ikke an at en felles håndduk brukes i alles skritt...). Hva gjør de da? Er det derfor de har lange, vide kjortler, for at de skal lufttørke nedentil? Men klærne må da bli våte, f.eks. hvis de skal sette seg på en benk, eller på bussen etterpå?

Håper noen kan fortelle meg dette! :)

Anonym poster: a7751ac4df454b659499ec210d02ea30

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I alle dager. Dette var en skikkelig latterlig tråd!

Vet ikke hva dere mennesker spiser jeg, som gjør at dere får en diare-bæsj klint utover hele rumpa og hendene. Høres nesten ut som dere er babyer?

Når jeg er på do, så er bæsjen fast og fin, og det er virkelig ikke noe særlig til "rester" i rumpa mi.

Jeg tørker meg i hullet (ikke utover skinkeballene), og etter å ha gjort dette en 3-4 ganger, så er rumpa mi ren!

Og jeg lukter ingenting etterpå! Trekker ned, og vasker hendene og ferdig med det!

Så må være noe rart med dere. Samboer hadde et lignende problem. Han dreit jo doen helt ut så den nesten tetta seg, stinka bæsj av han etterpå og det var bare ekkelt!

Stay away from me! Tenk å måtte dusje etter å bæsja :P Høres skikkelig pinlig ut! Er en grunn til at det ikke er dusjer ved siden av toalett på cafeer, bibliotek, jobb og skole - det er ikke normalt !!

Anonym poster: f9b09ac4f7ae66ede282f7abbc5e52ab

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvis dere skyller så vasker dere jo ikke, da skyller dere. For det blir ikke rent av en kopp vann som skylling. Bæsjevannet sprer seg nedover og kan komme ille nært skjeden og kan skape problemer der. Bakteriene er i vannet og blir spredd utover kjønnsleppene. Tørker man med papir tørker man hullet, man gnir ikke papiret rundt og sprer eventuelle rester med mindre man har diare.

Anonym poster: 7c9a887095c2f8ce1f0b7992a0dee338

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Hvis dere skyller så vasker dere jo ikke, da skyller dere. For det blir ikke rent av en kopp vann som skylling. Bæsjevannet sprer seg nedover og kan komme ille nært skjeden og kan skape problemer der. Bakteriene er i vannet og blir spredd utover kjønnsleppene. Tørker man med papir tørker man hullet, man gnir ikke papiret rundt og sprer eventuelle rester med mindre man har diare.

Anonym poster: 7c9a887095c2f8ce1f0b7992a0dee338

Hadde ikke noe problem med at vannet rant feil vei. Du har kanskje ikke teknikken inne? ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg forstår ikke at dopapir er mer "æsj" enn det å bruke hånda... Godt man håndhilser med høyre hånd sier jeg bare. Jeg føler meg hygienisk når jeg tørker meg bak, for man fjerner jo alt med dopapir, og så dusjer jeg hver dag. Så jeg kan på ingen måte se at papir skal være mer uhygienisk. Man bruker tross alt hendene til å spise med, det gjør man ikke med ræva.

Skjønner ikke at det å bruke hånden er mer æsj enn å bruke dopapir. Når man bruker dopapir så får man likevel alle basselusker på hånden. Det er jo en grunn til at det er viktig å vaske seg på hendene, også for de som bruker dopapir.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abcdefgh

Er det ingen muslimer som bruker dopapir? Tror det tar lang tid før jeg klarer å gå på kebabsjappa igjen. Knekken om kokken slurver litt med håndvasken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...