Gå til innhold

Toalettpapir etter dobesøk...æsj!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du antar mye...

E.coli bakterien som lever i tarmene dine er helt ufarlig.

om den kommer seg til urinåpningen er den vel ikke like ufarlig?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du ikke hørt mye :P For å gjøre det enklere for deg å skjønne. Du får like mange tarmbakterier på hånda selv om du bruker papir. Tarmbakterier "reiser" igjennom papiret siden dette er såpass "luftig".

Anonymous poster hash: 6ac3a...a6f

Nå vet jeg ikke hvor mye papir du bruker for å tørke deg, men tar du nok papir reiser nok ikke disse bakteriene gjennom papiret. 

Anonymous poster hash: 19053...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om den kommer seg til urinåpningen er den vel ikke like ufarlig?

Om du har patogene bakterier i tarmene, så kan selvfølgelig disse spre seg og forårsake infeksjoner. Men sjansen er svært liten for annet enn en infeksjon. CDC estimerer at 265.000 mennesker blir smittet hvert år i USA. Av disse dør 90 personer. De aller fleste har drukket eller spist infisert vann eller mat. 20% av smitteanfallene forårsakes i epidemier.

Så nei. E.coli er ikke spesielt farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor mye papir du bruker for å tørke deg, men tar du nok papir reiser nok ikke disse bakteriene gjennom papiret. 

Jeg bruker MYE papir fordi jeg vet hvor mye tarmbakterier kan bevege seg. Mikroskop er innimellom en forbannelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt vanskelig når du er på kafé eller på besøk hos noen?

Anonymous poster hash: d60d8...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker MYE papir fordi jeg vet hvor mye tarmbakterier kan bevege seg. Mikroskop er innimellom en forbannelse...

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er dere klar over at tarmbakterier fint klarer å komme seg forbi ti lag med papir? Så du får faktisk like mye bæsj på hendene selv om du bruker papir ;)

Da har du ikke hørt mye :P For å gjøre det enklere for deg å skjønne. Du får like mange tarmbakterier på hånda selv om du bruker papir. Tarmbakterier "reiser" igjennom papiret siden dette er såpass "luftig".

Så tarmbakterier er superraske og hopper gjennom 2-3 lag med papir bare i løpet av den tiden det tar å tørke seg? Dette må du gjerne forklare nærmere.

Så nei. E.coli er ikke spesielt farlig.

Det er svært lett, spesielt for kvinner, å få urinveisinfeksjon av at E.Coli-bakterier vandrer opp i urinrøret. I beste fall får man "bare" en UVI som enten går over av selg selv eller går bort med antibiotika. I verste fall får man nyrebekkenbetennelse og står i fare for å få skader på nyrene og nyresvikt dersom man ikke får behandling.

Anonymous poster hash: 13fc4...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra et muslimsk land, og selvom jeg ikke er spesielt religiøs gjør jeg fortsatt som muslimer flest og vasker meg på tissen eller rompa avhengig av om det er bimmelim eller bommelom.

Har merket meg at en del vestlige reagerer på denne skikken med å vaske seg i rompa etter å ha bæsja. Men det er da faen meg mye mer ekkelt og bare tørke seg med toalettpapir. Det er ingen som tørker bort svette istedenfor å dusje, så hvorfor skal det være annerledes med rompa?

Noen ganger har jeg måttet bruke bare toalettpapir (f.eks på hyttetur med klassen som ung) og rompa føltes mye mindre ren og forfriskende enn når jeg vasker den.

Anonym poster: 0c696ccc80483a4ef361ca1ac9e93f9e

Er du 8 år?

Anonymous poster hash: 68ba6...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å bruke dopapir...

Anonymous poster hash: 33eb2...633

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...