minister-mio Skrevet 7. oktober 2015 #301 Del Skrevet 7. oktober 2015 Du antar mye... E.coli bakterien som lever i tarmene dine er helt ufarlig.om den kommer seg til urinåpningen er den vel ikke like ufarlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #302 Del Skrevet 7. oktober 2015 Da har du ikke hørt mye For å gjøre det enklere for deg å skjønne. Du får like mange tarmbakterier på hånda selv om du bruker papir. Tarmbakterier "reiser" igjennom papiret siden dette er såpass "luftig". Anonymous poster hash: 6ac3a...a6f Nå vet jeg ikke hvor mye papir du bruker for å tørke deg, men tar du nok papir reiser nok ikke disse bakteriene gjennom papiret. Anonymous poster hash: 19053...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 7. oktober 2015 #303 Del Skrevet 7. oktober 2015 om den kommer seg til urinåpningen er den vel ikke like ufarlig? Om du har patogene bakterier i tarmene, så kan selvfølgelig disse spre seg og forårsake infeksjoner. Men sjansen er svært liten for annet enn en infeksjon. CDC estimerer at 265.000 mennesker blir smittet hvert år i USA. Av disse dør 90 personer. De aller fleste har drukket eller spist infisert vann eller mat. 20% av smitteanfallene forårsakes i epidemier. Så nei. E.coli er ikke spesielt farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #304 Del Skrevet 7. oktober 2015 Nå vet jeg ikke hvor mye papir du bruker for å tørke deg, men tar du nok papir reiser nok ikke disse bakteriene gjennom papiret. Anonymous poster hash: 19053...8ab Jeg bruker MYE papir fordi jeg vet hvor mye tarmbakterier kan bevege seg. Mikroskop er innimellom en forbannelse... Anonymous poster hash: 6ac3a...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #305 Del Skrevet 8. oktober 2015 Blir litt vanskelig når du er på kafé eller på besøk hos noen?Anonymous poster hash: d60d8...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fin_bil Skrevet 8. oktober 2015 #306 Del Skrevet 8. oktober 2015 Bruker dere hendene når dere skal hjelpe barn med å tørke seg bak etter do besøk også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #307 Del Skrevet 10. oktober 2015 Jeg bruker MYE papir fordi jeg vet hvor mye tarmbakterier kan bevege seg. Mikroskop er innimellom en forbannelse... Anonymous poster hash: 6ac3a...a6f Anonymous poster hash: 19053...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #308 Del Skrevet 10. oktober 2015 Og er dere klar over at tarmbakterier fint klarer å komme seg forbi ti lag med papir? Så du får faktisk like mye bæsj på hendene selv om du bruker papir Anonymous poster hash: 6ac3a...a6f Da har du ikke hørt mye For å gjøre det enklere for deg å skjønne. Du får like mange tarmbakterier på hånda selv om du bruker papir. Tarmbakterier "reiser" igjennom papiret siden dette er såpass "luftig". Anonymous poster hash: 6ac3a...a6f Så tarmbakterier er superraske og hopper gjennom 2-3 lag med papir bare i løpet av den tiden det tar å tørke seg? Dette må du gjerne forklare nærmere. Så nei. E.coli er ikke spesielt farlig. Det er svært lett, spesielt for kvinner, å få urinveisinfeksjon av at E.Coli-bakterier vandrer opp i urinrøret. I beste fall får man "bare" en UVI som enten går over av selg selv eller går bort med antibiotika. I verste fall får man nyrebekkenbetennelse og står i fare for å få skader på nyrene og nyresvikt dersom man ikke får behandling. Anonymous poster hash: 13fc4...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #309 Del Skrevet 10. oktober 2015 Jeg kommer fra et muslimsk land, og selvom jeg ikke er spesielt religiøs gjør jeg fortsatt som muslimer flest og vasker meg på tissen eller rompa avhengig av om det er bimmelim eller bommelom. Har merket meg at en del vestlige reagerer på denne skikken med å vaske seg i rompa etter å ha bæsja. Men det er da faen meg mye mer ekkelt og bare tørke seg med toalettpapir. Det er ingen som tørker bort svette istedenfor å dusje, så hvorfor skal det være annerledes med rompa? Noen ganger har jeg måttet bruke bare toalettpapir (f.eks på hyttetur med klassen som ung) og rompa føltes mye mindre ren og forfriskende enn når jeg vasker den.Anonym poster: 0c696ccc80483a4ef361ca1ac9e93f9e Er du 8 år? Anonymous poster hash: 68ba6...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #310 Del Skrevet 10. oktober 2015 Det er vanlig å bruke dopapir... Anonymous poster hash: 33eb2...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #311 Del Skrevet 10. oktober 2015 Det er vanlig å bruke dopapir... Anonymous poster hash: 33eb2...633 Nettopp! Anonymous poster hash: 19053...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå