Gå til innhold

Toalettpapir etter dobesøk...æsj!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er en grunn til at det ikke er dusjer ved siden av toalett på cafeer, bibliotek, jobb og skole - det er ikke normalt !!

Anonym poster: f9b09ac4f7ae66ede282f7abbc5e52ab

I mange andre land er det faktisk bideter på offentlige toaletter. Det regnes som ganske normalt der.

I mang

Anonym poster: af098b2dda6c6ececb460c73f52c68fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I mange andre land er det faktisk bideter på offentlige toaletter. Det regnes som ganske normalt der.

I mang

Anonym poster: af098b2dda6c6ececb460c73f52c68fe

Spiser de mat som fører til diare og kabler så store som en spisetallerken da?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg tror ikke at det er på grunn av hygienen at man bruker bidet, men på grunn av at avløpssystemet ikke er dimensjonert for toalettpapir. Men jeg kan heller ikke forstå at man bare kan vaske seg med vann uten å tørke. Man blir jo våt...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke vannet renne ned på vaginaen da? Hvis man bruker en kanne og heller bakfra? Man skal jo ikke få avføringsbakterier forover, derfor det er viktig at jenter tørker seg bakover.. Går greit hvis man tørker godt med papir først, men ikke bare vann vel? Er ts gutt eller jente?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil legge til at jeg aldri har fått drit på hendene av å tørke meg med papir.

Men så er jeg ikke så gjerrig på papiret at jeg prøver å tørke med bare en eller to små papirbiter heller da, tar da godt med papir og lager en ball med det som jeg tørker meg i hullet med. Funker kjempefint.

Vasker meg for øvrig alltid på hendene etterpå uansett.

Til dere som får drit på hendene: Så ekkelt gjerrig dere er, ta mer papir!!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Men vil ikke vannet renne ned på vaginaen da? Hvis man bruker en kanne og heller bakfra? Man skal jo ikke få avføringsbakterier forover, derfor det er viktig at jenter tørker seg bakover.. Går greit hvis man tørker godt med papir først, men ikke bare vann vel? Er ts gutt eller jente?

For min del rant det ikke dit nei, så snart jeg fant teknikken. Vanskelig å beskrive, men det har med måten man sitter på, og hvordan man heller vannet. Måtte raskt lære meg dette midt ute i ødemarka uten dopapir. ;) Men enda bedre er det jo om det er en dusj ved toalettet, da skyller man jo bakover, og ikke forover, og har god kontroll på at vannet treffer der det skal, uten at det blir søl. Jeg sier det igjen - det er kjempeenkelt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man trenger ikke få drit på hendene selv om man får all slags basselusker på hendene....

Basselusker av hva? Hvis man gnir en stor papirklump i ræva uten at man er i kontakt med hverken hud eller bæsj, hva slags basselusker får man da? Hopper de fra ræva og over på henda?

Er selvsagt for å vaske hendene, men hvor kommer disse basseluskene fra dersom det ikke er fra driten?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Basselusker av hva? Hvis man gnir en stor papirklump i ræva uten at man er i kontakt med hverken hud eller bæsj, hva slags basselusker får man da? Hopper de fra ræva og over på henda?

Er selvsagt for å vaske hendene, men hvor kommer disse basseluskene fra dersom det ikke er fra driten?

Det er PAPIR! Det kan gå gjennom papiret vet du. Les deg litt opp om dette emnet du

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er PAPIR! Det kan gå gjennom papiret vet du. Les deg litt opp om dette emnet du

Ja vi burde alle kjøpe den store boka om analtørking!

Anonym poster: 3bd1052b2fb242c29dadfced963999cc

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Ja vi burde alle kjøpe den store boka om analtørking!

Anonym poster: 3bd1052b2fb242c29dadfced963999cc

Morsom du er.

Trenger ikke gjøre det om det finnes en slik bok, men kanskje se litt på nettet....eller rett og slett bare ha litt logisk sans mellom øra....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Man får bakterier på seg fra toalettlokket, setet, toalettrullholderen, dørhåndtaket på vei inn. Dette er helt uavhengig av hvordan man rengjør seg selv etter toalettbesøk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man får bakterier på seg fra toalettlokket, setet, toalettrullholderen, dørhåndtaket på vei inn. Dette er helt uavhengig av hvordan man rengjør seg selv etter toalettbesøk.

Ja, men så er jo også mennesket skapt for å overleve dette da.

Jeg har ikke fått noen forgiftning av å sette meg ned på toalettseter hverken her hjemme eller på diverse bensinstasjoner.

Vi er ikke skapt for å få tvangstanker om vasking hver dag heller, vaske seg for alt mulig.

Tenk på alle bakteriene på dørhåndtak, når du kysser, når du i det hele tatt lever.

Man trenger ikke ha med seg en minibuss klar med dusj og såpevann uansett hvor man er og hva man tar i veit du.

Vi er da litt rustet for naturen fra før.

Herremin, så pripne man skal være. Dusje etter dobesøk? Hva blir det neste? At man kun kan sove i silke og kongekrave?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Driten min har på sin side aldri gått gjennom papiret. Jeg tar som tidligere nevnt rikelig med papir, er ikke en gjerrigknark som bruker en eller to papir-firkanter.

Kanskje driten din er så diareaktig at den bare renner gjennom papiret ditt? Les deg isåfall opp på kosthold du.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Driten min har på sin side aldri gått gjennom papiret. Jeg tar som tidligere nevnt rikelig med papir, er ikke en gjerrigknark som bruker en eller to papir-firkanter.

Kanskje driten din er så diareaktig at den bare renner gjennom papiret ditt? Les deg isåfall opp på kosthold du.

Les hva jeg har skrevet, tullebukk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Ja, men så er jo også mennesket skapt for å overleve dette da.

Jeg har ikke fått noen forgiftning av å sette meg ned på toalettseter hverken her hjemme eller på diverse bensinstasjoner.

Vi er ikke skapt for å få tvangstanker om vasking hver dag heller, vaske seg for alt mulig.

Tenk på alle bakteriene på dørhåndtak, når du kysser, når du i det hele tatt lever.

Man trenger ikke ha med seg en minibuss klar med dusj og såpevann uansett hvor man er og hva man tar i veit du.

Vi er da litt rustet for naturen fra før.

Herremin, så pripne man skal være. Dusje etter dobesøk? Hva blir det neste? At man kun kan sove i silke og kongekrave?

Dette var ment som et argument for å vaske hendene etter toalettbesøk.

Jeg vet ikke helt hvem du mente var prippen jeg, håper og tror ikke at det var meg. :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

...fordi vått papir klumper seg gjerne, og legger rester.

Jeg har vært og gravd i jord og møkk med hendene mine på bondegård, og greide fint å spise med de hendene etter en god vask.

Og dette er forøvrig grunnen til at de fleste muslimer aldri spiser med venstre hånd ;)

Hørt om våtservietter...? ;) Men thanks for the warning! Da vet jeg om flere som aldri skal tilberede min mat :P

Anonym poster: 2e8b21a09aec2ff86792108f6f3654e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

....men altså, sitte på huk OPPÅ doringen for å tømme vann på rompa? Hva er vitsen med å ha vannklosett i det hele tatt da, da kan man jo like godt ha hull i gulvet. Men er man et sted med vannklosett kan man godt la være å stå på huk oppå doringen og skitne til doringen. Husker godt et offentlig toalett jeg var på på stranda der doringene var fulle av sand etter at folk hadde stått på dem. Da kan de vel like godt bæsje i et hull i gulvet eller utenfor bak et tre.

Anonym poster: d27474ee5db203d9e2af3a48533496ba

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil tro at med en dusj og slikt blir man ren og fin bak, men å bruke hånda virker forferdelig hæslig. Som noen har påpekt her, ikke så rart det er bæsj over alt på de offentlige toalettene nå om dagen.

Jeg bruker dopapir som jeg alltid har gjort. Om jeg på noen måte skulle være skikkelig dårlig i magen dusjer jeg etter dotur. Det har heldigvis aldri skjedd noe annet sted en plasser der jeg har tilgang på dusj.

Forøvrig har jeg så har jeg aldri hatt bremsesport i trusa, som jeg kan huske.

Tampongskifte og vasking nedentil under mensen har gjort at jeg har fått mensblod på hendene. Nå nekter jeg å tro at blod som kommer fra samme plass som babyer er i nærheten like bakteriebefengt som avføring.

Jeg har prøvd intimsåpe kun et par ganger. Synes det skaper lukt nedentil. Nå bruker jeg kun vanlig såpe i rompa, og bruker bare vann i andre områder. Har aldri hatt urinveisinfeksjon, sopp, BV, mye utflod eller lignende *bank i bordet* så satser på at rutinene mine fungerer. Dusjer ikke alltid hver dag heller. Og om jeg virkelig er lat så gidder jeg ikke vaske meg nedentil engang de dagene. Som oftest gjør jeg det da, om jeg ikke dusjer, og da bruker jeg bare en klut med vann.

Anonym poster: ac134ea9ee45536e10417265905a9db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

....men altså, sitte på huk OPPÅ doringen for å tømme vann på rompa? Hva er vitsen med å ha vannklosett i det hele tatt da, da kan man jo like godt ha hull i gulvet. Men er man et sted med vannklosett kan man godt la være å stå på huk oppå doringen og skitne til doringen. Husker godt et offentlig toalett jeg var på på stranda der doringene var fulle av sand etter at folk hadde stått på dem. Da kan de vel like godt bæsje i et hull i gulvet eller utenfor bak et tre.

Anonym poster: d27474ee5db203d9e2af3a48533496ba

Hvor har du det fra at man sitter på huk oppå doringen? Er det en vanlig do så sitter du som vanlig på doen.

Men mange steder er jo doen et "hull" i bakken, selv om det er et vannklosett. Ingen som er vant til vestlige toaletter sitter vel på huk på de, det er evt bare de som ikke helt hvordan de skal brukes som gjør det... ;)

Svært så tungvint mange av dere skulle gjøre dette da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...