Lunalille Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Jeg mistet 31. Januar 5+6, og etter eggløsningstester så hadde jeg da ny eggløsning den 16. Februar. Fikk mensen den 02. Mars. Lite blødning dag 1 og dag 2, men dag 3 så våkna jeg til blodbad med masse klumper, så de 2 neste dagene med lite blødning. Den 07. Mars tok jeg en eggløsningstest da jeg uventet fikk mye blank utflod, og denne testen ble sterk. Igår den 08. Mars tok jeg en ny test som ble enda sterkere. Tok da også en Clearblue digital eggløsningstest, men denne ble negativ. Har nok ikke nådd LH topp enda, men ser ut til å være på god vei? Jeg har normalt en 30 dagers syklus, og skal da egentlig ha eggløsning den 18. Mars. Er det virkelig mulig at kroppen min kjører igang med eggløsning så tidlig i syklusen? Tenkte på muligheten for at den kan prøve å kjøre tilbake til gammel syklus (fikk alltid mensen den 20. eller 21. hver eneste mnd før graviditeten) Det skal også nevnes at jeg før mensen 02. mars fikk svakt utslag på graviditetstester (muligens bare skyggestreker) Dette var ikke rester fra SA'n, da HCG verdien hadde sunket helt ned til 3 den 03. Februar. Noen som har noen ide om hva som skjer, eller har vært borti noe lignende?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 Synes du stresser så mye. Du er ung, frisk og du har ikke prøvd lenge, hvorfor styre på med eggløsningstester? Bortkastet tid og penger. Anonym poster: ae5c01d79cfa137170716dda1de3685d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 Det skal også nevnes at HCG slår ut på disse testene, så om du har HCG i blodet vil eggløsningstestene dine være sterkere enn ellers. Derfor anbefales det ikke å bruke eggløsningstester rett etter en spontanabort Les litt om temaet! Anonym poster: ae5c01d79cfa137170716dda1de3685d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Er det virkelig mulig at kroppen min kjører igang med eggløsning så tidlig i syklusen? Tenkte på muligheten for at den kan prøve å kjøre tilbake til gammel syklus (fikk alltid mensen den 20. eller 21. hver eneste mnd før graviditeten) Nei. Kroppen vet ikke hva en kalender er Anonym poster: ae5c01d79cfa137170716dda1de3685d
Lunalille Skrevet 9. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2013 Synes du stresser så mye. Du er ung, frisk og du har ikke prøvd lenge, hvorfor styre på med eggløsningstester? Bortkastet tid og penger. Anonym poster: ae5c01d79cfa137170716dda1de3685d Føler ikke at jeg stresses mye nå. Tro meg, har roa meg ned mye hehe! Er bare så ønsket med en baby, så jeg gjør det jeg kan for å treffe riktig tidspunkt. Det skal også nevnes at HCG slår ut på disse testene, så om du har HCG i blodet vil eggløsningstestene dine være sterkere enn ellers. Derfor anbefales det ikke å bruke eggløsningstester rett etter en spontanabort Les litt om temaet! Anonym poster: ae5c01d79cfa137170716dda1de3685d Har lest litt om temaet, og om du hadde lest hele innlegget mitt ville du lest at HCG verdien min var nede på 3 den 03. Februar Og det er lenge siden nå. Nei. Kroppen vet ikke hva en kalender er Anonym poster: ae5c01d79cfa137170716dda1de3685d Hehe, sant nok Blir aldri klok på det her tror jeg!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Har lest litt om temaet, og om du hadde lest hele innlegget mitt ville du lest at HCG verdien min var nede på 3 den 03. Februar Og det er lenge siden nå. Selv om jeg leste innlegget ditt ville jeg nevne det, fordi mange ikke vet at eggløsningstester slår ut når man er gravid. Det var slik jeg oppdaget jeg var gravid, trodde jeg ventet på eggløsning og hadde til slutt positiv eggløsningstest, men så var jeg altså gravid. Ha sex annenhver dag, dropp de der eggløsningstestene. Kjøp heller noe fint babytøy Anonym poster: ae5c01d79cfa137170716dda1de3685d
Lunalille Skrevet 9. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2013 Selv om jeg leste innlegget ditt ville jeg nevne det, fordi mange ikke vet at eggløsningstester slår ut når man er gravid. Det var slik jeg oppdaget jeg var gravid, trodde jeg ventet på eggløsning og hadde til slutt positiv eggløsningstest, men så var jeg altså gravid. Ha sex annenhver dag, dropp de der eggløsningstestene. Kjøp heller noe fint babytøy Anonym poster: ae5c01d79cfa137170716dda1de3685d Aha, I see Siden du da ventet på eggløsning. Hadde du da en "mensen" imellom? Har lyst til å kjøpe babytøy, og har 3 nydelige små plagg i skapet Men nå tør jeg ikke kjøpe mer.. 2 stk SA senker forhåpningene litt for å si det sånn.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #8 Skrevet 9. mars 2013 Nei, jeg var bare ikke klar over at jeg allerede hadde hatt eggløsning, var litt uregelmessig så må ha sluppet egg på dag 10 i syklusen - jeg har eggløsning dag 16-18 normalt, så da jeg begynte å teste for eggløsning hadde egget allerede blitt befruktet. Anonym poster: ae5c01d79cfa137170716dda1de3685d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #9 Skrevet 9. mars 2013 Leste en gammel tråd på et annet forum her om dagen (finner den ikke nå), der skrev en jente om noe lignende. Hun hadde en SA, fikk positiv EL-test 14 dager senere og mensen 14 dager etter det igjen. ALtså en normal syklus rett etter SA'en. Men deretter begynte det å klusse seg til. Hun fikk både tidlige og sene EL, noe som var uvant da hun var vant med helt stabile sykluser. Etter 2-3 mnd sa hun at det ble normalt igjen. Anonym poster: 2a16509b7318f85a75d6a7d27663b7d4
Lunalille Skrevet 9. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. mars 2013 Leste en gammel tråd på et annet forum her om dagen (finner den ikke nå), der skrev en jente om noe lignende. Hun hadde en SA, fikk positiv EL-test 14 dager senere og mensen 14 dager etter det igjen. ALtså en normal syklus rett etter SA'en. Men deretter begynte det å klusse seg til. Hun fikk både tidlige og sene EL, noe som var uvant da hun var vant med helt stabile sykluser. Etter 2-3 mnd sa hun at det ble normalt igjen. Anonym poster: 2a16509b7318f85a75d6a7d27663b7d4 Hmm, da er jeg tydligvis ikke alene da! Jaja, får bare håpe at det er EL jeg har nå, og at spira sitter Har ihvertfall fått lagt inn aksjer. El testen tatt ikveld var svak, så LH forhøyningen er tydeligvis over!
missdior Skrevet 9. mars 2013 #11 Skrevet 9. mars 2013 Synes du stresser så mye. Du er ung, frisk og du har ikke prøvd lenge, hvorfor styre på med eggløsningstester? Bortkastet tid og penger. Anonym poster: ae5c01d79cfa137170716dda1de3685d La henne ha eggløsningstester hvis hun vil, da! Jeg har også eggløsningstester, og grunnen til det er fordi jeg har gått på p-piller lenge, og syklusen min er ute og sykler. Er jo greit å kartlegge når man har EL, og om man i det hele tatt har det 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #12 Skrevet 9. mars 2013 Jeg ser heller ingen grunn til at man skal unngå EL-tester om man liker det. Jeg derimot måtte slutte fordi jeg ble teste-gal og det tok opp enormt mye av tiden min å tolke tester og kartlegge det ene og det andre. Anonym poster: 2a16509b7318f85a75d6a7d27663b7d4 1
Easy Skrevet 9. mars 2013 #13 Skrevet 9. mars 2013 Jeg mistet like tidlig som deg, fikk eggløsning 10 dager etter SA. Resultatet er 14 mnd nå, så lykke til (hadde før det helt stabile sykluser på 28 dager)
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #14 Skrevet 9. mars 2013 Har sagt d før, og sier d igjen...: RO DEG NED!! Anonym poster: 458995e5715df4d774cee5a3b152fb1a 1
Lunalille Skrevet 9. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 9. mars 2013 Hvorvidt jeg skal "roe meg ned" er mitt eget valg! Hadde jeg ikke tatt en eggløsningstest så hadde jeg heller ikke oppdaget at jeg fikk eggløsning så vannvittig tidlig i syklusen. Alt tyder på at kroppen vil tilbake til gammel syklus. Personlig så syns jeg egentlig at jeg tar det med ro, og lever livet som før. Selv om man tar regelmessige tester så betyr ikke det at man stresser 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #16 Skrevet 10. mars 2013 Du burde tenke litt på at stress kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Det beste er å ha regelmessig sex uten for mye dilldall. Du må passe på at du ikke ødelegger all morro så det bare blir pliktsex ;-) Anonym poster: 458995e5715df4d774cee5a3b152fb1a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #17 Skrevet 10. mars 2013 Har sagt d før, og sier d igjen...: RO DEG NED!! Anonym poster: 458995e5715df4d774cee5a3b152fb1a Dette forumet er jo her for at prøvere skal diskutere om nettopp det å være prøver. Mange som har prøvd lenge begynner med EL-tester og finner en trøst i det å snakke med andre i sin situasjon og tolke tester. Jeg husker godt at i pp1 fikk jeg positiv graviditetstest, men negativ dagen etter. jeg lagde en tråd her for å høre om andre hadde vært i samme situasjon og om det er mulig å få falsk positiv. Da fikk jeg nesten bare negative tilbakemeldinger om at "dette er grunnen til at man ikke skal teste tidlig", "hva vil du vi skal si!? vi vet ikke om du er gravid eller ikke!"... assa jeg fikk helt sjokk over hvor dårlig stemning det er her. Virker som dette forumet bare er til for å slenge dritt og trykke hverandre ned! Gjør det du vil TS, ingen kan si at "hvis du bruker el-tester er det mindre sjanse for at du blir gravid for da stresser du", så lenge du trives med det. Det er ikke gitt at man har energi og tid til å ha sex 4 ganger i uken så da kan tester være til god hjelp. lykke til! Anonym poster: 2a16509b7318f85a75d6a7d27663b7d4 6
Lunalille Skrevet 10. mars 2013 Forfatter #18 Skrevet 10. mars 2013 Dette forumet er jo her for at prøvere skal diskutere om nettopp det å være prøver. Mange som har prøvd lenge begynner med EL-tester og finner en trøst i det å snakke med andre i sin situasjon og tolke tester. Jeg husker godt at i pp1 fikk jeg positiv graviditetstest, men negativ dagen etter. jeg lagde en tråd her for å høre om andre hadde vært i samme situasjon og om det er mulig å få falsk positiv. Da fikk jeg nesten bare negative tilbakemeldinger om at "dette er grunnen til at man ikke skal teste tidlig", "hva vil du vi skal si!? vi vet ikke om du er gravid eller ikke!"... assa jeg fikk helt sjokk over hvor dårlig stemning det er her. Virker som dette forumet bare er til for å slenge dritt og trykke hverandre ned! Gjør det du vil TS, ingen kan si at "hvis du bruker el-tester er det mindre sjanse for at du blir gravid for da stresser du", så lenge du trives med det. Det er ikke gitt at man har energi og tid til å ha sex 4 ganger i uken så da kan tester være til god hjelp. lykke til! Anonym poster: 2a16509b7318f85a75d6a7d27663b7d4 Er helt 100% enig i det her!! Jeg er en person som liker å ha kontroll over min egen kropp! For MIN del så vil jeg få det mye bedre med meg selv om jeg blir gravid fort. Derfor gjør jeg det jeg kan for å treffe eggløsning hver mnd. Jeg liker ikke å overlate ting til tilfeldighetene. Jeg kjenner flere som er gravide nå, og min beste venninne har igjen 10 uker til termin. Jeg skal være helt ærlig å si at jeg er livredd for hvordan jeg vil reagere når hun får sitt barn. Hun får baby, men jeg har den tomme magen min som engang inneholdt et lite mirakel. Og HVER gang man spør om ting her, så er det bestandig folk som sier at man er så hysterisk +++. Jeg selv veit at jeg overhodet ikke er hysterisk. Jeg har bare lyst på barn! Blir spennende tid framover da.. Får vel egentlig IKM den 23. Mars nå, så tickeren min stemmer jo ikke lenger, hehe.. Kommer uansett til å teste framover mot den datoen som eggløsninga egentlig skal skje. Bare for å sjekke at det ikke var noen "fake" LH hopp, hehe. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #19 Skrevet 10. mars 2013 Er helt 100% enig i det her!! Jeg er en person som liker å ha kontroll over min egen kropp! For MIN del så vil jeg få det mye bedre med meg selv om jeg blir gravid fort. Derfor gjør jeg det jeg kan for å treffe eggløsning hver mnd. Jeg liker ikke å overlate ting til tilfeldighetene. Jeg kjenner flere som er gravide nå, og min beste venninne har igjen 10 uker til termin. Jeg skal være helt ærlig å si at jeg er livredd for hvordan jeg vil reagere når hun får sitt barn. Hun får baby, men jeg har den tomme magen min som engang inneholdt et lite mirakel. Og HVER gang man spør om ting her, så er det bestandig folk som sier at man er så hysterisk +++. Jeg selv veit at jeg overhodet ikke er hysterisk. Jeg har bare lyst på barn! Blir spennende tid framover da.. Får vel egentlig IKM den 23. Mars nå, så tickeren min stemmer jo ikke lenger, hehe.. Kommer uansett til å teste framover mot den datoen som eggløsninga egentlig skal skje. Bare for å sjekke at det ikke var noen "fake" LH hopp, hehe. Vi får lage en tråd for oss som liker å teste og elsker å tolke! Så kan de som blir irritert av det bare holde seg unna. Anonym poster: 2a16509b7318f85a75d6a7d27663b7d4
Lunalille Skrevet 10. mars 2013 Forfatter #20 Skrevet 10. mars 2013 Vi får lage en tråd for oss som liker å teste og elsker å tolke! Så kan de som blir irritert av det bare holde seg unna. Anonym poster: 2a16509b7318f85a75d6a7d27663b7d4 God ide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå