Gå til innhold

Bygge badekar - hvordan, pris etc.?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et relativt lite bad, og toalettet er plassert slik at det ikke er nok plass til et badekar av normalstørrelse langs den ene veggen som er aktuell.

Men så i dag kom jeg til å tenke på at jeg har jo sett bad som har hatt det som ser ut som hjemmelagede badekar....altså hvor man har laget "flisvegger" slik at det har dannet et badekar.

Om jeg på mitt bad fjerner de store skapene som er på motsatt side av toalettveggen, kan jeg langs den siden og vindussiden få laget et badekar som vil være ca. 160cm i lengden og ca. 80 cm bredt, og kanskje 60-70 cm dypt.

Dere som har greie på dette, er det realistisk? Det er et relativt gammelt bad, flislagte vegger og gulv og med dusjkabinett. Hvor mye vil det koste å bygge et slikt badekar, og medfører det noen risiko med tanke på potensielle fuktskader eller at det kan bli for tungt slik at gulvet gir etter og kollapser (bor i 2. etasje av tomannsbolig)?

Anonym poster: a258172b40e40eb816071209ac061a1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat slike ting kjenner jeg ikke til, jeg ville spurt en rørlegger eller lignende. Uansett finnes det jo badekar i den størrelsen, for eksempel dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...